مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت:ساختمان‌های بلااستفاده ادارات خراسان رضوی به کتابخانه تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اکبر سبزیان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه گفت:کتابخانه‌های عمومی به منزله دانشگاه مردمی است و برای مانوس کردن بیشتر مردم با کتابخانه، می‌توان بسیاری از کار‌هایی را که اکنون در بیرون و در فضای عمومی انجام می‌شود، در داخل فضای کتابخانه‌ها برنامه ریزی کرد.

او افزود: این بدان دلیل است که اقبال مردم به مراکز آموزش غیررسمی مثل کتابخانه‌های عمومی بیشتر شده و  اگر این نگاه تداوم یابد، مطالبه‌گری نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: انجمن کتابخانه‌های عمومی به منزله پارلمان‌های کتاب است که بخشی از مطالبات مردم باید در این انجمن‌ها قابل تصویب و اجرا باشد، لذا می‌طلبد تا نگاه جدی‌تری به کتاب و کتابخوانی عمومی داشته باشیم.

سبزیان با اشاره به تاثیر مثبت شیوع کرونا بر فضای مطالعه ، بیان کرد: در وضعیت کرونا مردم کتابخوان‌تر شده‌اند و امروز کتابدار‌های ما در فضای مجازی در حال فعالیت هستند.

او تصریح کرد: بسیار کسانی که اقبال چندانی به کتاب نداشته‌اند، در دوران کرونا، به دلیل خانه‌نشینی به کتاب روی آورده‌اند و معتقدیم این اتفاق مبارکی است که مردم کتابخوان‌تر شده اند.

انتهای پیام//ا.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۳:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
انشالله ک خیره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
کتابخانه های مجازی بسیار می تواند موثر باشد