مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی خراسان رضوی گفت: باید با انجام برخی اقدامات، سبزوار را از گذر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد موسوی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی خراسان رضوی گفت: باید با انجام برخی اقدامات، سبزوار را از گذر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم؛ سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند که باید برای بهره‌مندی سبزوار از حضور این افراد برنامه‌ریزی صورت گیرد.

او با اشاره به برخی ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد افزود: باید با کمک گردشگری، میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی را حفظ و احیا کنیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی خراسان رضوی به راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در سبزوار اشاره کرد و  ادامه داد: خانه‌های تاریخی سبزوار ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد مراکز اقامتی و بوم‌گردی دارند و به همین دلیل باید در خانه‌های تاریخی، بوم‌گردی ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


موسوی بیان کرد: در شهرستان‌های خراسان رضوی تابلو‌های معرفی آثار و ابنیه تاریخی که گردشگران را هدایت و راهنمایی کنند بسیار کم است، در نتیجه باید در مسیر‌های بین شهری و درون شهری نصب این نوع تابلو‌ها افزایش یابد.

او تصریح کرد: سبزوار مهد علم و تمدن بوده و مشاهیر زیادی دارد، اما متاسفانه این مشاهیر حتی در خود سبزوار به خوبی شناخته شده نیستند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: زمانی که در اداره‌کل معاون گردشگری بودم تور‌های گردشگری به مقصد گناباد و سبزوار راه‌اندازی شد که تور‌های گناباد رونق گرفت، اما تور‌های سبزوار به سرانجام نرسید و اکنون باید این مسیر گردشگری احیا شود.

موسوی با بیان این که داورزن به عنوان ورودی استان خراسان رضوی نیازمند ساماندهی است، اظهار کرد: باید فضا و محیط در این شهرستان به گونه‌ای باشد که فرد وقتی وارد این شهرستان می‌شود احساس کند وارد میقات‌الرضا و استان خراسان رضوی شده است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.