بهرامی نیا از اجرای عملیات آسفالت یک هزار کیلومتر از جاده‌های روستایی در خوزستان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در نشستی که با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای که در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در حوزه روستایی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر در قالب طرح ابرار و تکمیل چند پروژه باقیمانده از راه و شهرسازی آماده آسفالت است که برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال ۱۴۰۰ یک هزار کیلومتر از آن آسفالت شود.

او با بیان اینکه آسفالت این میزان جاده نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اس، اظهار داشت: از این میزان ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان به اداره کل ابلاغ شده و سایر اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری خوزستان تأمین خواهد شد.

بهرامی نیا بر توجه بیش از پیش به راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به بحث اربعین حسینی (ع) و تردد زائران، اعتبار خاصی برای ایمن سازی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی و شلمچه در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش برداشت محصولات کشاورزی بیان داشت: کشت پاییزه در خوزستان طی پارسال ۴ میلیون تُن بود که از اول فروردین تا ١۵ تیرماه امسال کار برداشت و جابجایی آن انجام شد، ولی این رقم طی امسال به ۵.۵ میلیون تُن رسید، همچنین حمل محصول فسادپذیر نظیر چغندرقند نیز از ٨٠٠ هزار تُن در سال ۹۹ گذشت و به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تن افزایش یافت و علاوه بر این محصول شاهد افزایش برداشت محصول کلزا و تره بار در استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده جابجایی محصولات کشاورزی استان به خوبی انجام شد،   ادامه داد: با توجه به تغییرات جوی امسال شاهد برداشت زودهنگام محصولات کشاورزی در دیگر استان‌های کشور بودیم و به همین دلیل اعزام کامیون به بندر امام خمینی (ره) با مشکل مواجه شد، ولی در صورت رفع برخی مشکلات امکان حضور حدود ۲ هزار کامیون در بندر امام برای جابجایی روزانه ۵۰ هزار تن کالای اساسی وجود دارد.

بهرامی نیا به راه‌اندازی نرم‌افزار گپ اشاره کرد و افزود: رانندگان با استفاده از این نرم‌افزار از خدمات غیرحضوری در پایانه بندر امام همچون دریافت نوبت و اعلام بار استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار