صفری گفت: از مجموع ۱۳۷ مرکز نیکوکاری فعال در استان زنجان ۲۵ مرکز به صورت تخصصی به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان زنجان گفت:در استان زنجان ۱۳۷ مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد استان زنجان فعالیت می‌کنند که در حال حاضر ۲۵ مرکز نیکوکاری بصورت تخصصی خدمات ارائه می دهند.


او افزود: کمیته امداد با هدف واگذاری امور به عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امورنیازمندان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در درون محله‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کرده است.


صفری بااشاره به اینکه پارسال ۵۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان اهداء شد، گفت: در سه ماه اول امسال نیز ۲۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری در بین خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بااشاره به اینکه مراکز نیکوکاری  با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیأت امنای مساجد، معتمدین محلی به منظور رفع فقر و محرومیت با حفظ عزت نفس فعالیت می‌کنند، ادامه داد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه می‌توانند با ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان آن مناطق کمک کنند.


صفری بابیان اینکه ۲۵ مرکز نیکوکاری تخصصی نیز در بخش‌های مسکن، اشتغال، ایتام ومحسنین، مددکاری اسلامی، حرفه آموزی، مشاوره و فرهنگی و تحصیلی در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: برون سپاری ۷۰ درصد پرونده‌های سالمندان به مراکز نیکوکاری فعال وتخصصی نیز در دستور کار این نهاد  قرار دارد.


 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.