صفری گفت:بافرهنگ سازی در زمینهٔ استفاده از ظرفیت و استعداد‌های بالقوه زکات می‌توان درجمع‌آوری این واجب الهی گام‌های بلندی برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ترویج زکات حرکت برمدار اسلام است و وظیفه اعضای شورای زکات فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی این فریضه الهی بوده و ادای این واجب الهی زمینه برطرف شدن گرفتاری‌های نیازمندان را فراهم کرده و باعث نهادینه شدن فرهنگ خیر واحسان در جامعه می‌شود.


او با اشاره به اینکه پارسال به همت کارگزاران این نهاد و همکاری خوب مجموعه اعضای شورای زکات استان زنجان و ائمه جمعه و در رأس همه این‌ها رهنمود‌های نماینده معزز، ولی فقیه و امام جمعه مکرم زنجان حضرت آیت اله خاتمی برنامه‌های زکات محقق شده است، افزود: امسال نیز به لحاظ فرهنگ‌سازی زکات وتحقق برنامه‌های آن نیازمند عزم وهمت همگانی است که هریک از اعضاء بایستی نقش خود را به‌طور کامل انجام دهند.


صفری به پایبندی مردم استان زنجان به‌ویژه مودیان، کشاورزان و آحاد مردم استان به پرداخت زکات اشاره کرد و گفت:با محوریت نماینده ولی فقیه  و ائمه محترم جمعه در شهرستان‌ها ساماندهی خوبی صورت گرفته که موجب اعتمادآفرینی و اطمینان بخشی در جامعه شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بااشاره به جمع‌آوری زکات در شهرستان ماهنشان گفت: در ۳ ماه اول امسال بیش از ۴۶۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی و فطره در این شهرستان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه با رشد ۴۰ درصدی ۸۹ درصد تحقق برنامه داشته است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.