کارشناس هواشناسی کوهستان گفت: در زمان رعد و برق با کاهش ارتفاع باید مسیر‌هایی که خورده سنگ وجود دارد، برای فرود انتخاب شود و از نزدیکی به موانع خودداری کرد.

محسن هاشم نژاد مدرس و کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور طی چند روز آینده افزایش باد، بارش‌های رگباری همراه با رعد برق در ارتفاعات به ویژه البرز خواهیم داشت.

او با بیان اینکه برای تشخیص ناپایداری محلی کومولوس نوع ۱، کومولوس نوع ۲، cb ۳ و۹ cb۹ را حتما شناسایی کنید، افزود: ابر cb نوع ۹ همان ابری است که مخاطره رعد و برق را به همراه دارد.

هاشم نژاد با تاکید بر کاهش ارتفاع در زمان رعد و برق ادامه داد: هنگام رعد و برق سرعت فرود را باید به گونه‌ای تنظیم کرد تا از موانع و برجستگی‌های سر راه در امان ماند و از نزدیک شدن و دست زدن به آن‌ها باید خودداری کرد.

او گفت: یکی از راه‌هایی که مخاطره رعد و برق را در ارتفاعات کاهش می‌دهد استفاده از مسیر‌هایی است که تکه یا خورده سنگ‌ها وجود دارند. این مسیر‌ها تعادل را حفظ می‌کند و خطر برق گرفتگی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار