حجت‌الاسلام عباس‌زاده با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نقاط قوت و ضعفی داشت، گفت: تعامل همدلانه مسئولان و مجموعه‌های مختلف امنیتی و حفاظتی در ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و اجرایی و نظارتی انتخابات از نقاط قوت بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین عباس زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان فارس به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نقاط قوت و ضعفی داشت، گفت: تعامل همدلانه مسئولان و مجموعه‌های مختلف امنیتی و حفاظتی در ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و اجرایی و نظارتی انتخابات از نقاط قوت بود.

او افزود: کاهش شدید پرونده‌های تخلف در مقایسه با دوره‌های گذشته هم از نقاط قوت این انتخابات بود.

حجت الاسلام عباس زاده بیان کرد: در یکی از شهر‌های این استان و برخی از اوباش تلاش می‌کنند که صندوقی را بدزدند و مورد هجمه قرار بدهند، اما خانمی که آنجا در حال رأی دادن بود خودش را سپر صندوق قرار داد و این افراد نتوانستند به صندوق تعدی کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات یک رسالت مردمی را دنبال می‌کند و نمونه و شاهدش همین نمونه است.

او در ادامه بر ضرورت تمهیدات مناسب‌تر در پشتیبانی عوامل برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: گاهی با مسائل و نکاتی مواجه می‌شویم که خیلی ابتدایی و پیش پا افتاده است، انتخابات در استانی که در اکثر مناطقش گرمای شدیدی دارد و گاهی آب خنک، غذا برای عوامل پای صندوق و  یا دیر رسیدن غذا تا ساعت ۶ همگی این‌ها مسئله می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس تصریح کرد: شهرستان‌هایی داشتیم که نهار به افرادی که برای نظام زحمت می‌کشیده اند و عوامل پای صندوق بوده اند نرسیده است یا جا‌هایی داریم که غذای فاسد به خاطر آنکه درست بسته بندی نشده و درست منتقل نشده، مسمومیت عوامل پای صندوق به دنبال داشته است.

عباس زاده اظهار داشت: هم وزارت کشور و هم شورای نگهبان با هم توافق کرده بودند که اگر نیم ساعت به هر دلیلی از آغاز انتخابات بگذرد و نتوانیم انتخابات الکترونیکی را پیش ببریم انتخابات برگردد به سمت دستی، اما برخی از مسئولان، آن را انجام ندادند، اما ما دنبال مچ‌گیری از مسئولان نیستیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس گفت: اگر قرار است بعد از چهل و اندی سال انتخابات تراز را داشته باشیم باید برگردیم به تعیین شاخص‌ها توسط کمیسیون شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی تا بتوانیم این نقیصه‌ها را برداریم و برطرف کنیم.

عباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از یک سو، هدفگذاری دشمن در کاهش مشارکت مردم در انتخابات و از سوی دیگر، جولان بیماری کرونا را در مقطع زمانی برگزاری انتخابات داشتیم و همچنین برنامه ریزی دشمن برای این که واکسن‌های این بیماری به دست ما کمتر برسد.

او ادامه داد: در انتخابات اخیر فرانسه مشارکت ۳۲ درصدی مردم را داشتند؛ دسترسی به واکسن‌کرونا اینجور نیست که برای فرانسه محدودیتی باشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس ادامه داد: کسی در انتخابات فرانسه برنامه تولید نمی‌کرد که مردم فرانسه در انتخابات شرکت نکنید، اما قریب به ۵۰ درصد مشارکت داشتیم با همه این کم کاری‌ها و ناتوانی‌هایی که شاهدش بودیم و دشمن هم از هیچ تلاشی از هیچ برنامه‌ای دریغ نورزید اگر کاری نکرد نتوانست که نکرد و لذا مشارکت ما در انتخابات مشارکت خوبی بود.

او گفت: اگر انتخابات گذشته چه مجلس و ریاست جمهوری را یک مروری بکنیم در این چهل و اندی سال ما می‌بینیم که گاهی مشارکت در حد حالت عادی که کرونا را نداشته ایم قریب ۵۱ درصد مشارکت داشته‌ایم تا بالای ۷۰ درصد و این نشان می‌دهد که انتخابات ما یک برگ زرینی اضافه کرد بر برگ‌های زرین نظام و ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب حماسه دیگری را شاهد بودیم که مردم رقم زدند.

عباس‌زاده در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهادی حاکمیتی و مردمی است که صیانت از قانون اساسی که مانیفست انقلاب اسلامی است بر عهده این شورا است.

او ادامه داد: نظارت بر قانون در حیطه اینکه قوانین مصوبه مجلس شورای اسلامی ناقض قانون اساسی و ناقض شرع مقدس نباشد و هم در حیطه تفسیر قانون و همچنین نظارت بر انتخابات ۲ وظیفه اصلی این شورا است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار