۴۰ اتوبوس ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از شروع عملیات نوسازی ۴۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری در این شهرستان خبر داد

غلامپور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برنامه داریم تا پایان سال، ۴۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری را نوسازی کنیم که تاکنون کار نوسازی ۳ اتوبوس تمام شده و در مرحله رنگ آمیزی است.

او افزود: از لحاظ کمی کمبود اتوبوس در شهرستان و شهرداری نداریم اما این که از لحاظ کیفی اتوبوس‌های در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد را قبول داریم و بعد از نوسازی اتوبوس‌های موجود اقدام به جایگزینی آنان با اتوبوس‌هایی که در حال حاضر فعال هستند می‌کنیم.

غلامپور ادامه داد: اگر ده سال پیش بود می‌توانستیم به راحتی اتوبوس‌های نو و جدید خریداری کرده و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده کنیم اما از ۱۰ سال گذشته تاکنون دولت هیچ یارانه‌ی را برای خرید اتوبوس به شهرداری‌ها نداده است، در حالی که قبلا ۸۲ و نیم درصد قیمت اتوبوس‌ها را پرداخت می‌کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: قیمت اتوبوسی که قبلا ۵۰۰ میلیون تومان خریداری می شد الان به ۴ میلیارد تومان رسیده است و این میزان بودجه برای خرید اتوبوس‌های جدید از عهده شهرداری خارج است.

او در ادامه گفت: درحال حاضر ۴۵ اتوبوس فعال در سطح بیرجند، حمل و نقل عمومی مسافرین درون شهری را انجام می‌دهند.

هر اتوبوس فعال ماهانه ۲۷ میلیون برای شهرداری آب می‌خورد

غلامپور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند عنوان کرد: با توجه به این که ۱۳۰ اتوبوس داریم، از نظر تعداد مشکلی در اضافه کردن اتوبوس برای یک خط وجود ندارد، اما با توجه به شیوع کرونا و کاهش ۷۵ درصدی تقاضاها، اضافه کردن اتوبوس دیگری برای فعال شدن در یک خط توجیه اقتصادی برای شهرداری ندارد.

او در ادامه بیان کرد: هر اتوبوس ماهانه بیش از ۲۷ میلیون تومان هزینه برای شهرداری دارد در حالی که شاید اتوبوسی که اضافه می‌شود در شرایط کمبود تقاضا بتواند ماهانه ۵ میلیون تومان درآمدزایی کند.

غلامپور اظهار کرد: در زمان قبل از شیوع کرونا سرانه جابجایی روزانه مسافر در ناوگان حمل و نقلی عمومی ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر بوده است که این میزان در حال حاضر به ۸ تا ۱۲ هزار نفر رسیده است و این موضوع باعث می‌شود اتوبوس جدیدی برای یک خط اضافه نشود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار