مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های کرونایی و شرایط قرمز کرونا در مشهد، دانشجوی جدید در خوابگاه‌ها برای ترم تابستان نمی‌پذیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالقاسم ساقی مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی در خصوص وضعیت بازگشایی خوابگاه‌ها در ترم تابستان و مهرماه، گفت: وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه در ترم تابستان به دلیل مجازی بودن دروسی که دانشگاه ارائه کرده است و شرایط قرمز کرونایی، به همان روال قبل خواهد بود و نیازی نیست دانشجویان به دانشگاه مراجعه کنند.

او افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از قبل در دانشگاه به صورت محدود با نظر استاد راهنما، معاون پژوهشی و با یکسری فرایند‌ها و معرفی برای انجام امور مربوط به پایان‌نامه در دانشگاه حضور داشته‌اند، در طول این ترم هم حضور خواهند داشت.

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به «پذیرش جدید دانشجویان»، ادامه داد: به دلیل وضعیت قرمز کرونایی مشهد در حال حاضر فعلا پذیرش دانشجوی جدید حتی تحصیلات تکمیلی نداریم و همان دانشجویانی که حضور داشته‌اند با نظر معاون پژوهشی تمدید شده‌اند و تداوم اسکانشان ثابت شده است؛ بنابراین دانشجوی جدید بر اساس دستورالعمل‌های کرونایی نمی‌پذیریم.


بیشتر بخوانید


ساقی بیان کرد: اگر وضعیت کرونا از حالت قرمز خارج شود، حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه به همان شیوه قبلی برای رشته‌های غیر نظری در تحصیلات تکمیلی باز می‌گردد.

او در خصوص حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه در مهرماه تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان برای اول مهر تصمیم گرفت که بازگشایی صورت می‌گیرد یا خیر؛ منتظر تصمیم و ابلاغ ستاد کرونا هستیم.

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی تاکید کرد: در خوابگاه متاهلی تغییر خاصی انجام نشده و زندگی‌شان در جریان است.

ساقی اظهار کرد: در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بخش‌نامه رنگ‌بندی برای ما ملاک است و مواد ضدعفونی کننده و اطلاع رسانی‌های لازم برای دانشجویان فراهم شده است. پوستر‌هایی زده شده و در کانال دانشگاه این اطلاعات داده می‌شود و غذاخوری‌ها، بخش خدمات، حوزه‌های عمومی، خوابگاه‌ها، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی روزانه ضدعفونی می‌شوند.

او افزود: تخصیص غذا هم تنها به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خوابگاهی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت بیرون‌بر با پک بهداشتی ارائه می‌شود. اتاق‌های مشاوره خوابگاه‌ها در اختیار مرکز مشاوره است و مشاوران در آنجا حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.