ورزشکاران حاضر در بازی‌های المپیک توکیو از تصمیم دولت ژاپن و مسئولان برگزاری این بازی‌ها برای محروم کردن هواداران از حضور در ورزشگاه‌ها انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کریستوف دوبی، مدیر اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) گفت: ورزشکاران حاضر در مسابقات المپیک توکیو درباره این که این مسابقات قرار است بدون تماشاگر برگزار شود، اما در عین حال مسابقات داخلی ژاپن همراه با تماشاگر برگزار می‌شوند، انتقاد و اعتراض دارند.

پس از آن که دولت ژاپن به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا، هواداران را از حضور در پایتخت ژاپن منع کرد، تقریباً همه مسابقات در توکیو ۲۰۲۰ پشت در‌های بسته برگزار خواهند شد. قرار است فقط ۲۶ جلسه مسابقه با حضور تماشاگران برگزار شود.

IOC اصرار داشت که به این تصمیم احترام می‌گذارد؛ اما به نظر می‌رسد توماس باخ، رئیس این نهاد از این تصمیم ناراحت است.

نزدیک به ۹۰۰۰ هوادار هفته گذشته در یک مسابقه بیس بال در سایتاما، خارج از توکیو، شرکت کردند؛ در حالی که مسابقات سومو نیز در حضور تماشاگران برگزار شده است.

دوبی گفت: ورزشکاران می‌پرسند چرا تماشاگران اجازه دارند در مسابقات ورزشی داخلی ژاپن حضور یابند؛ در حالی که از تماشای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محروم هستند.

مدیر اجرایی IOC برای بازی‌های المپیک ادعا کرد در صورت بهبود وضعیت همه گیری کرونا در‌های ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران باز خواهند شد؛ اما توکیو طی چهار روز گذشته بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا گزارش کرده است و این نگرانی وجود دارد که بازی‌های المپیک موجب گسترش سریع ویروس کرونا شود.

دوبی بار دیگر تایید کرد حضور در مراسم افتتاحیه که قرار است روز جمعه (۲۳ ژوئیه) در ورزشگاه المپیک برگزار شود، به شدت محدود خواهد شد.

وی گفت: فقط تعداد کمی از نمایندگان المپیک مجاز به تماشای مراسم در داخل ورزشگاه هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار