رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: والدین و دانشجویان توجه ویژه ای به آموزش های مهارتی داشته باشند؛ چرا که باعث اشتغال آن ها خواهد شد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پذیرش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو را در سطح کشور پذیرش می‌کند.

او افزود: توانسته ایم در تمامی رشته‌ها پذیرش خوبی را برای دانشجویان نو ورود داشته ایم و تقریبا در همه حوزه‌های کاردانی پیوسته تقریبا ارائه آموزش‌های تکمیلی را داشته ایم و همان رشته‌های هنرستانی را جهت ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دانشجویان فنی ایجاد کرده ایم.

صالحی عمران تصریح کرد: فرصت‌های آموزش عالی و مهارتی برای دانشجویان باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند در دانشگاه‌های فنی تحصیل کنند، در واقع آموزش‌های عملی برای دانشجویان هنرستانی و فنی و حرفه‌ای تعیین کننده نوعی اشتغال است که باعث افزایش درآمد آن‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: از خانواده‌ها و دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور خواستاریم که توجه ویژه‌ای به بحث آموزش‌های مهارتی داشته باشند و خیلی مسیر آموزش‌های نظری را در پیش نگیرند.

صالحی عمران گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه کشور، بحث سرمایه گذاری بر روی سیستم‌های آموزشی و رشد مراکز آموزشی در سطح دنیا بوده است.

او درباره اهمیت توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهان اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۷۰۰ کد رشته محل جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تمام سرفصل‌های دروس به روزرسانی شده است، ادامه داد: این موضوع مهم زمینه‌ای برای سه هزار و ۴۰۰ کارگاهی و آزمایشگاهی که داریم فراهم کرد.

صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت صمت به منظور استفاده از کارگاه‌های بخش دولتی و خصوصی برای آموزش دانشجویان خبر داد و افزود: با این تفاهم‌نامه زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی دانشجویان بدون استخدام در دستگاه‌های دولتی فراهم می‌شود.

صالحی عمران افزود: اکنون حدود ۱۸۰ دانشکده و آموزشکده در سطح کشور داریم که ۵۳ دانشکده و آموزشکده مربوط به دختران است.

او در پایان یادآوری کرد: رشته‌های علوم پایه در واقع پایه‌های علم را تشکیل می‌دهند. دانشمندان معتقد هستند که عوامل توسعه همه جانبه یک کشور وابسته به رشته‌های علوم پایه است، فیزیک، شیمی، ریاضی و ... جزو رشته‌های علوم پایه هستند و هدف اصلی آن‌ها مطالعه خواص طبیعی و فیزیکی جهان است بنابراین به این شناخت بیش از پیش نیاز داریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
هر کسی باید تو یه هنری مسلط باشه ولو جارو کشیدن
آخرین اخبار