امام جمعه شهرستان فهرج گفت: اقامه نمازجمعه در سراسر کشور، نقش مهمی در تحقق وحدت بین مردم ایران اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی، امام جمعه شهرستان فهرج  پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز پرشکوه جمعه در سراسر کشور را تبریک گفت. 

او افزود: اقامه نمازپرشکوه جمعه در سراسر کشور یکی از بزرگ ترین و مهم‌ترین دستاورد‌های پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود که نقش بسیار مهمی در تحقق وحدت بین مردم ایران اسلامی دارد. 

حجت الاسلام آقا ملایی بیان داشت: نماز جمعه هم نشان سیاسی بودن دین و هم دینی بودن سیاست است و نماز جمعه جایگاه بلند سیاست و حکومت را در متن دین مشخص می کند. 

او  تصریح کرد: با نماز جمعه احساس یکدلی، هم رنگی و همراهی در بین مسلمانان تقویت می‌شود و غرور و تکبر از فضای پاک دل هایشان بیرون می رود. 

امام جمعه شهرستان فهرج  تصریح کرد: اهمیت این فریضه الهی تا حدی زیاد است که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۹﴾اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، چون شما را براى نماز جمعه فراخوانند فی الحال به سوى ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را رها کنید که اگر بدانید این معامله براى شما بهتر خواهد بود؛ اگر دانا باشید. » قرآن کریم سوره جمعه آیه (۹)»

او گفت: بنده به عنوان یکی از ائمه جمعه کشور این روز را به محضر رهبری حضرت خامنه‌ای( مدظله العالی) و تمامی ائمه جمعه کشور و ستاد‌های نماز جمعه و اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و همه کسانی که در برپایی هر چه باشکوه تر نماز جمعه تلاش می کنند، تبریک می گویم. 

 او از همه بزرگوارانی که این روز را به او تبریک گفتند، قدردانی کرد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار