۸ هزار و ۴۳۱ داوطلب از چهارمحال و بختیاری در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمدالله مشتاقی معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد گفت: هشت هزار و ۴۳۱ داوطلب از چهارمحال و بختیاری روز‌های ششم تا هشتم مرداد در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ شرکت می‌کنند.

او افزود: از این تعداد داوطلب، چهار هزار و ۳۸۹ نفر زن و بقیه مرد هستند که در چهار حوزه امتحانی در نظر گرفته شده در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهرکرد و همچنین شهر‌های بروجن و لردگان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد تلاش خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


مشتاقی با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان، آزمون خود را در حوزه امتحانی دانشگاه شهرکرد سپری می‌کنند، اضافه کرد: در سه روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، چهار هزار و ۸۴۶ نفر در این حوزه امتحانی حضور دارند و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، بروجن و شهرکرد نیز به ترتیب یک هزار و ۳۲۴، یک هزار و ۶۵ و یک هزار و ۱۹۶ داوطلب در مجموع ۹۶ کد رشته به رقابت می‌پردازند.

او درباره وضعیت آماری شرکت‌کنندگان در کد رشته‌های مختلف آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: در کل کشور و از میان ۱۳۱ کد رشته تحصیلی، بیوشیمی بالینی بیشترین تعداد داوطلب و ادبیات و زبان فارسی کمترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است که بالطبع تمایل داوطلبان برای حضور در رشته‌های کاربردی در وضعیت آماری شرکت‌کنندگان در کد رشته‌های برگزار شده در چهارمحال و بختیاری نیز اثرگذار است.

مشتاقی افزود: با توجه به ثبت خود اظهاری داوطلبان در مورد ابتلا به ویروس کرونا، تاکنون هیچ‌گونه موردی در استان به ثبت نرسید، اما بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط برای جداسازی افراد مشکوک در تمامی حوزه‌های امتحانی مهیا شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار