امام جمعه قزوین در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه گفت:دغدغه ما در فضای نماز جمعه، گسترش حوزه‌های مردمی است تا پایگاه نماز جمعه را به عنوان قلب فرهنگی تثبیت کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه قزوین گفت: بازخوانی چهل سال تجربه نماز جمعه کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و با تقویت نقاط قوت، در پی رفع کاستی‌ها و نقاط ضعف باشیم و همین امر بر تقویت هر چه بیشتر نماز جمعه کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه دو رکن اساسی برای ارتباط با خدا و مردم دارد، بیان کرد: ذکر و تقوا دو رکن اساسی برای ارتباط با خدا و مردم است و امامان جمعه وظیفه دارند مردم را به تقوا دعوت کنند و این دو رکن اساسی را باید جدی بگیریم و نسبت به آن دغدغه داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان تاکید کرد: اگر در جامعه تقوا وجود داشته باشد، گران‌فروشی و زمین‌خواری نخواهد بود و باید ببینیم در این بیش از چهل سالی که نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود، در راستای تقویت تقوا و ذکر چه کرده‌ایم و کار‌های انجام شده، به چه نتایجی منتهی شده است!

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: تزکیه و تعلیم دو معنای اساسی برای تربیت و تعالی انسان است و این مهم باید به طور جدی مد نظر ما باشد چرا که محتوای نرم‌افزارانه اقامه نماز جمعه است و تلاش کنیم تا شهرمان معنای تزکیه و تعلیم پیدا کند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه در نماز جمعه تحکیم اخوتِ ایمانی و وحدت توحیدی را تقویت کنیم، تصریح کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم تا کسانی که اهل نماز جمعه هستند غم‌خوار، دوست‌دار و حامی یکدیگر باشند و این عنصر محبت و دوستی گاهی جدی گرفته نشده است.

نماینده، ولی فقیه در استان، نماز جمعه را کانون جذب آحاد مردم و اقشار مختلف دانست و گفت: نماز جمعه به همه اقشار و آحاد جامعه متعلق است و این فریضه دینی به حزب و جناح خاصی تعلق ندارد.

در ابتدای این مراسم آقای علی شفیعی‌شاد گزارشی از برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین ارائه کرد و بیان داشت: دغدغه ما در فضای نماز جمعه، گسترش حوزه‌های مردمی است تا پایگاه نماز جمعه را به عنوان قلب فرهنگی تثبیت کنیم و تحقق این معنا نیازمند فعالیت‌های جدی است.

در پایان تعدادی از اعضای ستاد نماز جمعه قزوین به جهت برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین از سوی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار