معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: این اداره کل برای حفظ بافت تاریخی از مرمت مشارکتی خانه‌های قدیمی که واجد ارزش هستند، استقبال می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احسان نورانی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: یکی از سیاست‌های مهم برای احیای آثار تاریخی از طریق مرمت مشارکتی دنبال می‌شود بنابراین مالکان خانه‌های قدیمی و تاریخی در قزوین می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به مرمت، ساماندهی و باززنده سازی خانه‌های خود بپردازند.

به گفته نورانی، در پروژه‌های مشارکتی مرمتی بخشی از هزینه‌های مورد نیاز ساماندهی و مرمت از سوی مالک و قسمتی نیز از میراث فرهنگی تامین می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: اگر مالکان از توان مالی لازم برای مشارکت در مرمت خانه‌های خود برخوردار نباشند امکان سرمایه گذاری افراد در جهت احیا و مرمت خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به فضا‌های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی وجود دارد.

نورانی یادآور شد: در حال حاضر سه پروژه مرمت و ساماندهی مشارکتی با همراهی و مشارکت مالکان خانه‌های تاریخی قزوین شامل خانه حکیم افضل، خانه حسینیه امینی‌ها و خانه کسمایی در حال انجام است.

براساس آخرین آمار اعلام شده، ۷۰ خانه تاریخی در قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار