دبیر فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: برای جذب جوانان به سمت این ورزش، به دنبال نوآوری هستیم.

مسعود ملکی دبیر فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: علت دور شدن برخی از جوانان از ورزش پهلوانی این است که مسئولان فدراسیون نتوانستند این ورزش را خوب به مردم نشان دهند و در آن نوآوری ایجاد کنند، آن‌ها موفق نشدند بسته‌ای کامل از این ورزش را به جوانان و جامعه‌ای که تشنه مرام پهلوانی هستند تحویل بدهند.

او ادامه داد: علت بی میلی جوانان، مشکل داشتن با ورزش نیست، بلکه مشکل آشنا نبودن با ورزش پهلوانی است، نقش صدا و سیما، فدراسیون و اصحاب رسانه در این مسیر پررنگ است، آن‌ها باید این ورزش را بسیار زیبا به نمایش بگذارند و فدراسیون باید تلاش کند که این ورزش را برای جوانان و نوجوانان جذاب نشان بدهد.

دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای عنوان کرد: مرام پهلوانی، گذشت و ایثار در جامعه کمرنگ شده در حالی که همه این ویژگی‌ها در ورزش زورخانه خلاصه شده و جامعه تشنه این نوع مرام‌ها است.

ملکی بیان کرد: هر جایی که صدا و سیما، اصحاب رسانه و فدراسیون وظیفه خود را درست انجام دادند مردم لبیک گفته و استقبال کردند، مشکل ما در گذشته مدیریتی و رسانه‌ای بوده است،  مثلا ورزشکاران وقتی قهرمان می‌شدند نمی‌توانستند از امکانات ورزش قهرمانی استفاده کنند و باشگاه‌های بزرگ به این ورزش وارد نشده‌اند، رسانه‌ها به ورزش زورخانه‌ای نمی‌پرداختند و همه این‌ها انگیزه‌ای بود تا جوانان به سمت ورزش‌های دیگر بروند.

او درباره عملکرد فدراسیون در دوره جدید مدیریتی اظهار کرد: ما در فدراسیون با رویکردی جدید می‌خواهیم اتفاقاتی نو رقم بزنیم، به عنوان مثال قهرمان ورزش زورخانه‌ای باید مثل یک قهرمان جهان بتوانند از امکانات استفاده کنند.

دبیر فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای عنوان کرد: صدا و سیما به خصوص شبکه ورزش بسیار خوب همکاری می‌کند، اگر این اتفاق بیفتد و باشگاه‌های بزرگ در ورزش پهلوانی سرمایه‌گذاری کنند و دید مسئولان ورزش نسبت به این ورزش تغییر کند، رشد خوب و چشمگیری را در این ورزش شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار