قرارداد فروش پساب تصفیه خانه بوئین زهرا برای تامین آب صنایع برای اولین بار در استان امضا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قرارداد فروش پساب تصفیه خانه بوئین زهرا برای تامین آب صنایع برای اولین بار در استان بین شرکت آبفا و یک شرکت خصوصی بسته شد.

قرار شد روزانه دو هزار متر مکعب پساب تحویل صنایع شود.

معاون نظارت و بهره برداری آبفا کشور در این مراسم، با اشاره به انسجام موجود در صنعت آب استان قزوین، گفت: خوشبختانه زیر ساخت‌های آب و فاضلاب در استان قزوین متحول شده است و انسجام خوبی در صنعت آب و برق استان وجود دارد.

کشفی با بیان اینکه سیل اخیر در آوج و الموت در استان نشان داد که به طور جدی با تغییر اقلیم مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ما آمادگی مقابله با وقوع سیل را نداریم و باید مدیران با حوادث طبیعی به صورت هوشمندانه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب استان قزوین در کمترین زمان ممکن است، تصریح کرد: امسال اعتبارات خوبی به ما داده اند و از هفته آینده این اعتبارات به طرح‌ها آبفای استان قزوین تزریق می‌شود.

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در بازدید از طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک امیدوار شدم، گفت: خوشبختانه زیر ساخت‌های آب و فاضلاب در استان قزوین متحول شده است.

وی افزود: تصمیم داریم دومین انبار کمک‌های انسان دوستانه بین المللی را در قزوین مستقر کنیم.

کشفی خاطرنشان کرد: سخت‌ترین کار تنظیم جدول خاموشی هاست و زیر ساخت‌ها کشور را باید برای شرایط بدبینانه‌تر آماده کنیم.

آبگیری سد بالاخانلو امسال آبیگری می شود

ملکی، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان قزوین نیز با گلایه از کمبود اعتبارات ملی برای طرح‌های انتقال آب در استان گفت: سد بالاخانلو امسال آبگیری می‌شود تا مشکلات آب شرب در استان مرتفع شود.

وی افزود: طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک متوقف شده بود و اعتبار آن نیمه دوم سال ۹۹ به آب منطقه‌ای استان قزوین رسید، اما با تلاش پیمانکاران، به مراحل بهره برداری نزدیک شده ایم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه امسال ۲۹۵ میلیمتر بارندگی در استان قزوین ثبت شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته ۴۳۸ میلیمتر باران در استان قزوین به ثبت رسید و نسبت به دراز مدت، فاصله داریم.

تنش آب در برخی شهر‌های استان قزوین

بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز با بیان اینکه این شرکت ۵۴۲ هزار مشترک دارد، گفت: ۶۸۷ حلقه چاه، ۳۸ قنات، ۳۴۰ دهنه چشمه ۷ هزار کیلومتر شبکه، وظیفه انتقال آب در استان قزوین را بر عهده دارند.

وی افزود: شاخص بهره مندی مردم استان از آب ۸۶ درصد است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه باید به شبکه آبرسانی استان قزوین منتقل شود، اما عملاً ۵ هزار لیتر در ثانیه آب وارد شبکه می‌شود و به دلیل شرایط دشت قزوین، آب ۲۰ حلقه چاه شور شده است.

بیروندی با اشاره به اینکه در تابستان ۶۲۱ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، گفت: در تاکستان، محمدیه و مهرگان، با تنش آب روبه رو هستیم.

وی افزود: در قزوین ۵۳۰ لیتر در ثانیه کمبود داریم و آبیک نیز یا مشکل کیفیت آب روبه روست و به ۸۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهرک عظیمیه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید تحت هر شرایطی انجام شود.

وی افزود: مهرگان هیچ منبعی برای تأمین آب ندارد و اگر برنامه ریزی نکنیم، آبی برای این شهر وجود نخواهد داشت.

بیرنوندی با بیان اینکه استان قزوین، چهارمین استان صنعتی کشور است، اما متاسفانه در حوزه پساب هیچگونه سرمایه گذاری نشده است، گفت: در استان قزوین ۵۸ هزار مترمکعب پساب وجود دارد که بخش صنعتی می‌تواند از آن استفاده کند.

نارضایتی از وضعیت برق

جمالی پور، استاندار قزوین با نارضایتی از وضعیت برق در استان گفت: حوزه برق فاجعه است و گرفتار مدیریت غلط در کشور هستیم.

وی افزود: چندین نیروگاه مقیاس کوچک در استان قزوین رها شده اند و اجازه بهره برداری به آن‌ها نمی‌دهند، از دولت بعدی می‌خواهم در این زمینه با جدیت ورود کند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مدل رفتاری ما درست نیست و با کاهش بارندگی نیروگاه‌های آبی از کار خارج می‌شودند، اما در برخی مواقع می‌توانیم با مدیریت و عدالت کار کنیم.

وی افزود: مناقصه انتقال آب به ۱۴ شهر استان قزوین تا دو هفته آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.