معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به اتمام واکسیناسیون افراد مسن علیه کرونا، هم اکنون آمار فوتی ناشی از این بیماری در سالمندان نسبت به قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به اتمام واکسیناسیون افراد مسن و سالمندان علیه بیماری کرونا و ایجاد ایمنی نسبی در این گروه سنی، هم اکنون در پیک پنجم شیوع بیماری میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در گروه سنی جوانان افزایش یافته است.

او گفت: واکسن کرونا ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند و احتمال ابتلای افراد به کرونای وخیم و یا فوت ناشی از این بیماری را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

رحمانی ادامه داد: حجم ورودی بیمار به بیمارستان‌ها افزایش یافته و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است.

او  یادآور شد: ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد می‌شود نیز به سرعت و بلافاصله پر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مردم خواست: طی دو هفته آینده از خانه خارج نشوند و به شدت موارد بهداشتی را رعایت کنند چرا که اضافه شدن بار بیماری در بیمارستان‌ها باعث محدودیت و کاهش سطح کیفت خدمات درمانی می‌شود.

او جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری را بهترین راه کنترل وضعیت کنونی عنوان کرد و گفت: نیرو‌های تخصصی درمانی تیم پزشکی و پرستاری به طور حداکثر و با تمام ظرفیت درحال ارائه خدمات هستند.


بیشتر بخوانید


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: یشنهاد تعطیلی مطلق دوهفته‌ای به ستاد کرونا ارسال شده است و مسئولین با بررسی شرایط و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و معیشت مردم در آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد.

او افزود: هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری در شرایط خوبی قرار نداریم وهمراهی و همکاری مردم الزامی است تا به آمار مبتلایان جدید اضافه نشود.

رحمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه بیماران کرونایی اخیر عمدتاً با ۵۰ درصد درگیری ریه دست و پنجه نرم می‌کنند.

او در پایان استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری عنوان کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار