شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز جمعه ۱۵ مردادماه با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پس از این دیدار و در جمع خبرنگاران حمله موشکی اخیر حزب الله به سرزمین‌های اشغالی را پاسخی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک لبنان دانست و تصریح کرد: حزب الله به طور آشکارا خود را ملزم کرده است تا پاسخی مناسب به تجاوز به خاک لبنان دهد، در این راستا حزب الله اعلام کرد با شلیک موشک‌هایی به تجاوزات اسرائیل پاسخ داده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید بفهمد که لبنان میدانی باز برای تسویه حساب‌ها و آزمایش توان نظامی خود نیست، زیرا لبنان مصونیت دارد و محافظت می‌شود، رژیم اسرائیل باید بفهمد که در صورت چنین تجاوز‌هایی آماده ایم تا پاسخ بدهیم، کاری که حزب الله با شلیک این موشک‌ها انجام داد، پاسخ به یک تجاوز است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ممکن نیست ما در برابر این تجاوز‌ها سکوت کنیم، اگر این تجاوز‌ها بیشتر شود باید در روز‌های آینده ببینیم، چه اتفاقی می‌افتد.

شیخ نعیم قاسم همچنین دیدار با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان را نشستی مهم و راهبردی بر شمرد و گفت: هر از چندگاهی نیاز داریم چنین نشست‌هایی داشته باشیم تا موضوعاتی را که برای ایران، منطقه و جهان مهم است، بررسی کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: این نشست مفید و نظرات با هم منطبق بود و می‌توانیم بگوییم که ما امروز در محور مقاومت در سایه تدابیر حکیمانه و ثبات به سمت جلو پیش می‌رویم، اما در مقابل، محوری که در برابر ما ایستاده با شکست روبرو است.

شیخ نعیم قاسم در خصوص اینکه اگر تجاوز‌های رژیم صهیونیستی تکرار و یا بیشتر شود واکنش حزب الله چگونه خواهد بود؟ گفت: حزب الله منتظر حوادثی باقی نمی‌ماند تا آمادگی خود را به دست بیاورد، ما بار‌ها و بار‌ها اعلام کرده ایم که آماده ایم در هر لحظه ممکن، به هرگونه تنش و تجاوز از سوی صهیونیستی، پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنیم که شرایط به سمت افزایش تنش‌ها پیش برود، اما به رغم آن حزب الله در میدان نبرد آماده است، با همه اعتماد به نفس، تصمیم و عزم و اراده دفاع خواهد کرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره پیام‌های ویژه شلیک ده‌ها موشک حزب الله به سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: ما در حزب الله دریافتیم که این پاسخ مناسب است، اما تحلیل جزئیات پاسخ، به عهده رژیم صهیونیستی است که هر چه می‌خواهد تحلیل و بررسی کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی از گفت‌وگو درباره تحولات منطقه، لبنان و رژیم صهیونیستی با معاون دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد.

کمال خرازی پس از دیدار با آقای شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در تهران گفت: شیخ نعیم قاسم از بزرگان حزب الله و معاون سیدحسن نصرالله هستند؛ اصولا هر بار که خدمت ایشان یا آقای سیدحسن نصرالله می‌رسیم از شناخت و تحلیل‌هایی که نسبت به مسائل لبنان و منطقه دارند، استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: امروز هم از تحلیل‌های شیخ نعیم قاسم درباره تحولات لبنان، رژیم صهیونیستی، مبارزات مردم فلسطین و یمن و اوضاع سوریه و عراق استفاده کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار