غلامی از اشتغال بیش از ۵۰ درصدی فارغ التحصیلان کارشناسی در دانشگاه‌ها خبر داد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره کارآمدی دانشگاه‌ها در اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: دانشگاه‌ها به تربیت دانشجویان خود در زمینه‌های مختلف و محیط‌های اجرایی و فعالیت‌های اجتماعی و برای تحصیل و تحقیق و حضور در جوامع علمی آینده می‌پردازند.

او افزود: به تدریج فارغ التحصیلان دانشگاهی در مشاغل مختلف قرار می‌گیرند. ما در دو الی سه سال گذشته پایش و رصدی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی انجام داده ایم، یعنی از فارغ التحصیلان دانشگاهی سال‌های ۹۲ به بعد و وضعیت اشتغالشان از روی اینکه آیا برای آن‌ها بیمه پرداخت می‌شود یا خیر، رصد کردیم و آمار خوبی را از آن به دست آوردیم.

غلامی تصریح کرد: این آمار نگرانی‌های موجود از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را تا حدودی کاهش داد. به صورتی که بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه‌ها شاغل بودند و بخشی از آن‌ها به علت ادامه تحصیل دنبال شغل نبودند و درس را ترجیح می‌دادند.

سخت بودن کشف آمار اشتغال دانش آموختگان متناسب با رشته تحصیلی خود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی شاغل هستند، تاکید کرد: آمار اشتغال رشته‌های مختلف در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی با یک دیگر متفاوت است، لذا این موضوع یک رصد عمومی و کلی بود که توانستیم انجام دهیم، اما کشف اینکه چه کسی در رشته تخصصی خود درس خوانده و به سرکار رفته به خصوص در بخش کارشناسی بسیار سخت است.

او گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانش آموختگان مناسب با رشته تحصیلی خود شاغل شده اند و این موضوع میان محصلان و استادان امیدواری ایجاد می‌کند، این موضوع باعث شد تا وزارت علوم تصمیم به برگزاری دوره‌های اشتغال پذیری و مهارت افزایی برای دانشجویان در دوران تحصیلشان بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: این دوره‌ها کمک می‌کنند تا محصلان در ارتباط با رشته تحصیلیشان به منظور دست یابی به رشته متناسب با آن به راحتی دست یابند و در مشاغل موفق باشند که این وضعیت آمار خوبی را به ما رساند و امیدواریم که انشالله ادامه یابد.

استفاده از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا یک کار ارزشمندی بود

غلامی درباره کیفیت آموزش‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا اظهار کرد: در دوران کرونا به ناچار به سمت آموزش‌های از راه دور یا آموزش‌های مجازی حرکت کردیم.

او افزود: استفاده از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا یک کار بسیار ارزشمند و مهمی بود، در واقع ما با آمادگی حداقلی و بسیار کم به سمت آن پیش رفتیم.

غلامی تصریح کرد: به علت اجباری که در استفاده از آموزش‌های مجازی پیش آمد، تمامی دانشگاه‌های کشور در ماه‌های اول به خوبی توانستند پوشش وسیعی را در خصوص آموزش‌های مجازی برای دانشجویان خود ایجاد کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استفاده زودهنگام از آموزش‌های مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود؛ چرا که دانشگاه‌های کشور توانسته بودند با ظرفیت بسیار بالا خود را با شرایط سخت در دوران ویروس کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام. این ارقام رو چطور تعیین میکنند مشخص نیست و به نظر هم بی پایه و اساس هست‌. در حال حاضر قشر عظیمی از دانشجویان و فارغ التحصیلان بیکار هستند از لیسانس تا پسا دکتری که هر چقدر هم سطح علمی شخص بالاتر رفته قطعا پیدا کردن کار هم سخت تر شده. من خودم لیسانس ، ارشد و دکتری را به خاطر اینکه معدل بالا و رتبه یک رشته خودم بودم با سهمیه استعداد درخشان در بهترین دانشگاه ها سطح یک تحصیل کردم اما در حال حاضر بیکار هستم و حتی همان دانشگاهی که تمام عمرمان را برایش تباه کردیم پاسخگو نیست تنها به چشم برده تحقیقاتی به ما نگاه میکنند به اسم تحقیقات ساعتهای زیادی را برایشان صرف کار پژوهشی کردیم که در نهایت به اسم اساتیدی که هیچ بارعلمی ندارند تمام شود. به خدا که ادامه تحصیل در این مملکت چیزی جز تباهی و وقت تلف کردن نیست مگر اینکه پارتی یا پول یا پشتوانه قوی داشته باشید یا خیلیییی شانس داشته باشید. و گرنه اگر مثل من و امثال بخواهید با تلاش و شب زنده داری و تحمل هزاران استرس و فشار به جایی دراین مملکت بی دررو پیکر برسید تنها تباهی عایدتان خواهد شد. اگر بحث این هست که فقط با محیط دانشگاه اشنا شوید همان مقطع لیسانس کفایت میکند و ادامه آن هیچ سودی ندارد حداقل در این مملکت وگرنه خارح از اینجا حتی توصبه میکردم که تا آخر عمر به تحصیل و پژوهش بپردازید. دانشگاه ها نه تنها محل کسب علم نیستند بلکه به مکانی برای پر کردن جیب اساتید و سردمدارانشان تبدیا شده است.... لطفا با اینده خودتان بازی نکنید. اگر قرار بر این است که شخص به کاری مشغول شود که هیچ سنخیتی با رشته تحصیلی اش ندارد اما ابتدا مشغول شود نه تنها اشتباه نیست که حتی بهتر هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چرتوپرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید آمار ازکجا گرفتی ۸۰درصد دهه ۶۰ و۷۰ بیکارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید ایشان این آمار از کجا اعلام میکنه چرا فرزندان ما که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هستند و جویای کار متاسفانه بیکار هستند و ما غصه میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
م ر
۱۷:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
آقا کسی فوق لیسانس دانشگاه سراسری رو با معدل بالا رو داره الان تو آرایشگاه داره پادویی میکنه و براش بیمه رد میکنن یعنی شاعله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چی واس خودت میگی بیسواد.......پدر مارو امثال شماها درآورد. من جوون بیکار بدبخت دانشجوی سال آخر دکترا هستم....۱۲ ساله تو دانشگام.... امثال من زیادن... هممون بیکار و بی آینده...بابای پولدار نداریم..میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونایی ک تووداری میگی کارمندای دولتی هستن که برا ادامه تحصیلشون سهمیه درنظر گرفتی ک یه مشت احمق اومدن ارشد و دکترا بخونن چون از فلان سازمان و اداره سهمیه براشون در نظر گرفتی....فک کردی من فقط نشستم درس خوندنم و پیگیر کار نبودم. تا احمقایی مث شما تو اون جاهایی ک تو میگی شاغلن هستن وضعیت ما همینه... بشدت از شما متنفرم غلامی بیسواد.... یادته اومدی دانشگاه ما نتونستی با قیچی روبان رو ببری؟؟؟؟؟؟اون آماری ک تو دادی میدونی چیه؟؟؟؟؟ دانشحوی کارشناسی بدبختی که برا گذروندن زندگیش ماسنپ کار میکنه با یه پراید ۷۲.....بدبخت دیگه ای که پایان نامه و مقاله هایی امثال شماهارو مینویسه....همکلاس دکترای من که میره رفتگری شهرداری......تو چییییی میدونی؟؟؟؟؟؟؟ تا کی آمار چرت و پرت میدی
خستمون کردی...خسته......
Iran (Islamic Republic of)
شادروان
۲۰:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
واقعاً صحیح میگی. ایشان وزیر جهل بودند به جای وزیر علوم. تمام انگیزه کسب دانش و تحصیل را از دانشجو و بالتبع آن از دانش آموزان گرفت. ایشان بزرگترین ضربه را به دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری زد. بنده به عنوان کسی که در دوران ایشان، دوره دکتری را در دانشگاه تهران گذراندم و در چندین دانشگاه تدریس می کردم با مقایسه عملکرد این دوران با سایر دوران ها به قطعیت شهادت می دهم ایشان به همراه آقای عاملی دبیر شورای انقلاب فرهنگی بدترین دوران علمی را در کل تاریخ جهان رقم زد و تا جایی که می توانست و تا آخرین لحظات با طرح های با عنوان زیبا، به بنیه علمی کشور زدند. طرحهای نابودگری مثل آمایش آموزش عالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بله شاغل هستند
راننده تاکسی ، کارگر بنا ، رفتگر شهرداری ها ، ابدارچی ها شرکت ها...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خب راست میگه از روی بیمه خب من مجبورم هر طور شده بیمه ام را از ی جایی رد کنم بیمه رانندگانی بیمه مشاغل ازاد مغازه بابا و... بعد این گذاشته پای شغل دستخوش
Iran (Islamic Republic of)
محب
۰۳:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
لطفی بکن ببین درست گفتی یا چطم های من میکل داره؟۵درصدیا۵۰درصد ولی فکرکنم ۵درصد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
چرادروغ میگی کدوم تحصیل کرده سر کاره.خودم فوق لیسانس میکروبیولوژی توخونه دارم بیکار.کدوم شغل آزاد کدام شرکت آزاد پرسنل میگیره؟۵درصدهم تحصیل کردها شغل ندارن
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۲۲:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اره توراست میگی چقدراستخدامی برگزارمیکنیدپول به جیب میزنین هیچ کسم قبول نمیکنیدچقدربگردیم دنبال کار خداخیرتون نده
Iran (Islamic Republic of)
فوق لیسانس
۱۰:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من چهاربار آزمون استخدامی شرکت کردم. دوبار قبول شدم. دفعه قبل که قبول شدم تو مصاحبه رد شدم. الان هم که برای بار دوم قبول شدم درگیر کارهای مصاحبه هستم. امیدوارم اینبار مصاحبه هم قبول بشم.
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندگرمی
۲۰:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام.متاسفانه امارشان کاملا غلط هست،خود اینجانب،فوق لیسانس،دهه شصتی،نوزده سال سابقه بسیج مساجد،دو سال تمام خدمت سربازی،فرزندایثارگر،سه سال کارفنی سخت قراردادی روزانه دوازده ساعت روی پا در خودکفایی و بازسازی شهیدکریمی سپاه تبریز و مونتاژ هزاران سلاح سبک معادل سلاح سبک دو لشکر در جهت حفظ امنیت کشور،چندین سال هست بیکارم،عمرمان فی سبیل الله در راه خدمت به کشور گذشت،از زندگی هیچ ندارم،نه ماشینی،نه خانه ای،نه کاری، خسارات سنگین مادی و معنوی دیدم و علارغم مراجعات و نامه نگاری های متعدد در چند سال اخیر به مسئولین کشور متاسفانه رسیدگی نکردند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۰:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
جناب وزیر علوم جوک گفتن رو تموم کن من مهندسی فناوری اطلاعات رو دارم 5 سال دنبال کارم هرجا رفتم رزومه پرکردم اما خبری نشده همش سابقه کرد میخوان یا تجربه. ادمایی امثال ما سابقه و تجربه رو تو خواب بدست بیاریم واقعا جالبه که میگین بیشتراز 50درصد شاغلن اگر از نظر شما ادمین اینستا و تلگرام ویا کارهای دیگه امثال این کارها شغل حساب میشه برای اقوام خودتون انتخاب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ایشون گفتن اینکه چه کسی تو رشته خودش شاغله رو نمیدونیم..
خب اینکه دانشجوی بدبخت بعد چهارپنج سال بره سرکار غیر مرتبط رشتش که ینی عین اتلاف وقت و جوونی و انرژی و عمر.. کاش دانگشاه نمیرفتیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
مسولیت دروغگو فقط آمار دروغ میدین بیکاری فارغ اتحصیلان خیلی زیاده معلوم نیست چی میزنی آقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بگو 50%فارغ‌التحصیلان بیکارند
چرا نیمه خالی لیوان هم ببین
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۵:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
جون عمت هرخونواده دوسه تا کارشناسی بیکار خونه داره خدا روتونو سیاه کنه برا خونوادهاتون برا مردم کم دروغ بکین
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام خدمت وزیر علوم. من و شوهرم هر دو دکتری هستیم والله الان ۳۵ سالمون هست و بیکار. حیف این ۲۰ سال عمرمان که درس خوندیم ولی آخرش بی فایده
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
همه اسنپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
خونه عمه ات شاغل هستند مرد حسابی توخونه من سه سال بچه ام از سربازی برگشته به هر در ودیوار می کوبیم می گویند بروند امتحان استخدامی بدهند که نه سر دارد ونه ته از هفت خان رستم باید عبور کنی بس کنید با اون ریش وپشم به ملت دروع نگوید در دنیا پول و پارتی وپررویی حکومت میکند بقیه همه چرندیات برای ملت است
Iran (Islamic Republic of)
R
۱۲:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
لعنت بر روح پدر کسایی ک جلوی چشم ۸۵ میلیون ایرانی دروغ میگن و هیچ اتفاقی هم نمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
شما هم توهم زدید؟ کدوم اشتغال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
این آمارو از توی قبر پدرت درآوردی؟ احتمالا ایران زندگی نمیکنی! بدترین وزیری که این حکومت به خودش دیده قطعا شمایی... خدا جمیعا لعنتتون کنه الهی...
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۲:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
آره راس میگی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد همه بیکاریم فقط این50 درصدی که شاغل هستن شامل فرزندان جانباز شهدا ایثارگر هستن همه ما تماشاگریم و عضوی از مردم این کشور نیستیم.
همه قبول شدگان کنکور سراسری با کم ترین تلاش کمترین رتبه حق الناس نیست.
آقایی که اضهار نظر میکنی با پارتی شما همه بچه هاتون فک و فامیلتون صاحب کار شدن آیا؟؟
بله ۱۰۰درصد که شدن پس وقتی داری اضهار نظر میدی زیب دهنتو ببند مردم همه آگاهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اقوام خودشون حتما ۵۰ درصدشون رفتن سرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بیش از پنجاه درصد مشغول به کار هستند یعنی این که بیش از چهل درصد بی کار هستند آقای وزیر مثلاً باتدبیر بیش از چهل درصد بیکاری مایه ی خوش حالی است یا خجالت؟ انصافاً شما اصلاح طلبان به هیچ وجه دغدغه مردم را ندارید فقط قمپز در می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کره ولمان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ناف شما مسئولین رو کلا با دروغ بستن یه روده راست ندارید . تمام هم دانشگاهی های فارغ التحصیل و صد البته خودم بیکار هستیم هر جا که رزومه میفرستیم یا جواب نمیگیریم یا افراد بسیار با تجربه میخوان که امکان نداره یه دانشجویی که فارغ التحصیل شده چنین تجربه و رزومه ای داشته باشه . کارگری هم که بخوای بری باید ۱۲ ساعت به اجبار کار کنی و اگه مسیر هم دورتر باشه سختیش بیشتر ، اون هم فقط برای پولی که هیچ جای زندگی ادم رو نمیگیره تازه اگه این پول رو هم سر موقع بگیری خیلی شاهکاره . همه ما از شنیدن دروغ های شما گوشمون پره ما رو با این امار و ارقام که تو خواب خیالتون میبینید گول نزنید . شما در توهمی زندگی میکنید که هیچ شباهتی به زندگی که برای ما ساختید نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بی کفایت ترین وزیر این آقاس
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۱:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
من خودم لیسانس حقوق دارم با معدل ۱۸ ولی با وانت بار می برم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اصلا دیگر دوست ندارم چهره وزرای دولت تدبیر و امید را ببینم.
انشا الله به زودی وزرای رئیس جمهور منتخب مردم سر کابین خود مستقر شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اصلا هم محازی خوب نیست بچه ها رو الکی مشروط کردن .خیر نبینن ابهی
Iran (Islamic Republic of)
صبحان
۱۱:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
خوب بر اساس قانون ایران هر فرد محصل یا سرباز جز شاغل محسوب میشود همچنین هر فردی که حداقل دو ساعت در هفته کار کند شاغل حساب میشود چه با حقوق و چه بی حقوق حتی اگر فردی در بقالی پدرش برای دو ساعت بایستد طبق قانون آمار شاغل محسوب میشود ، دلم می خواد چندین نفر از همین گونه شاغلان بروند خواستگاری دختران زشتشان و پافشاری کنند بر ازدواج تا بر همگان مشخص شود که حتی دروغ خودشان هم خودشان باور نمی کنند چه برسد به ملت فهیم.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۲۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
شاغلند با چه حقوقی ماهی۳ میلیون تومان بدون امنیت شغلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
باعرض سلام ،ببخشیدمن سه تا فرزند کارشناس که یکی ارشد هم میخونه هرسه تا بیکارند پنجاه درصد یعنی یک ونیم
از بچه های من سرکار باشندپسچرانیستندجناب اغراق میفرمایند اون تعدادشاغل بچه ها یا وابستگان خودآقایون لابد هستندشما مدیون به هدر رفتن زحمات خانواده هاوتاف شدن عمر بچه هامون هستید خدا بی هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
دروغ به این شاخداری ندیده بودم خدا شما را نبخشد جناب وزیر خوب حرف میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
شما چه رسانه ی خبری هستید؟ چرا با این آدمهای دروغگو مصاحبه میکنید. چرا دروغ پراکنی میکنین دارین وجه ی خودتون رو خراب میکنید . ما از این پس به شما میگیم شبکه دروغ پراکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ما فارغ التحصیلان همه سر کار هستیم
Armenia
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
فقط ببند .....رو،هیچ کارتون درست نیست،بااین سن دیگه چی میخوای ،برید همتون مثل هم هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
دست فروشی، رانندگی اسنپ، نگهبانی و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
مثل تمام مسولین دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
منظورش راننده اسنپ هست البته الان کاری کردن ماشین هم نشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
حتی اگر آمار 50 درصد درست باشد باز هم فاجعه است
اگر از کل افراد جامعه 50 درصد شاغل باشند خوب نیست ولی می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما 50 درصد فارغ التحصیلان که برای بهره وری بیشتر آموزش های زیادی را دیده اند اگر بیکار باشند فاجعه است
مثل اینکه نیمی از تولیدات یک کارخانه دور ریز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بله شاغل هستند ، کارگر ساده ، راننده اسنپ ، دستفروشی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کیفیت آموزش مجازی به شدت پایین هست . همینطوری هم کیفیت آنچنانی نداشت دانشگاه دولتی که هستیم . چ برسه به مجازی. از دانشگاه به معنای واقعی هیچی نمیشه . همه دانشگاه رو اصلا حساب نمیکنن و واقعیت هم چیز زیادی حداقل ما یاد نمیگیریم . احتمالا من هم باید مثل بقیه دانشجوها و برخی اساتید به دانشگاه اهمیت ندم و فقط به چشم یه چیز مجبوری که بیای یه چیزی بشنوی چهارتا چرت و پرت هم بخونی امتحان بدی بهش نگاه کنم. اصلا هم به این فکر نکنیم که برای دانشگاه هزینه میشه . و دقیقا عین دولتی ها با کارایی کم ادامه بدیم . کیفیت آموزش رو بالا ببرید به درد بخورش کنید . درس های 30 سال پیش رو هنوز به خورد بچه ها میدین خب یه سریاش قدیمی نمیشه باید باشه ولی همش که اینطوری نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
چی میزنن اینا؟! ما که غالب دوستان فارغ التحصیل یا بیکارند یا در حال کارگری و بارکشی در زمین های کشاوزی یا کارخانه ها هستن یا اسنپ برای زنده ماندن! هیچکس در رشته خودش مشغول نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
دروغ نگو آقای مسولین الان 80درصد جامعه دانشگاهی بیکارم خدا در نظر بگیر برای منافع خودت دروغ نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اون 50 درصد از قبل شاغل بودند و الان در شرف بازنشستگی یا نزدیک به بازنشستگی هستند که مدرک کارشناسی یا ارشد را در دوران مشغول خدمت کسب کرده اند . اون 50 درصد بیکار دسته گل شما مدیران ناکارامد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بلهشما چند تا دانشگاه مثل شریف و تهران را فقط رسیدگی می کنید.
بله مهندسین کشور یا اسنپ کار می کنند، یا بقالی و آرایشگاه دارند
راست میگید چند نفر تو کشور با شغل مرتبط کار دارند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس بوعذار
۱۰:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
چی داره میگه این؟؟؟؟ در مورد ایران حرف میزنه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اگر قرار باشه کسی در کاری غیر مرتبط به رشتش بره اصن چرا باید بره دانشگاه چهار سال وقتشو تلف کنه یه مدرک بدرد نخور بگیره؟! واقعا فکر می‌کنی جوونی که رشته مهندسی خونده دانشگاه دولتی خوشش میاد بره تو اسنپ کار کنه؟! شرم بر شما. تمامی موقعیت های استخدامی رو قبضه کردید و این وسط دو سال هم سربازی در این وضعیت مشقت بار اقتصادی کمر جوانان را شکسته. در قیامت باید جواب پس بدهید
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۰:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام.متاسفانه امارشان کاملا غلط هست،خود اینجانب،فوق لیسانس،دهه شصتی،نوزده سال سابقه بسیج مساجد،دو سال تمام خدمت سربازی،فرزندایثارگر،سه سال کارفنی سخت قراردادی روزانه دوازده ساعت روی پا در خودکفایی و بازسازی شهیدکریمی سپاه تبریز و مونتاژ هزاران سلاح سبک در جهت امنیت کشور،چندین سال هست بیکارم خسارات سنگین مادی و معنوی دیدم و علارغم مراجعات و نامه نگاری های به مسئولین کشور متاسفانه رسیدگی نکردند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام.امیدارم رسیدگی کنند،اجرت با خدا،باید به جای اقای ظریف که کاری جز ریختن سیمان در قلب راکتور هسته ای انجام نداد به شما مدال افتخار کشوری میدادند که با کار سخت شما و همکارانتان امنیت داریم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
در جمهوری اسلامی از زبان مسئولین چیزی جز دروغ و بزدگنمایی بیرون نیامده در این ۴۰ سال ، بسه دیگه خسته شدیم حداقل در ارایه آمار انقدر دروغ نگید ...
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۹:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام ایشان واقعا در دوره مدیریشان بسیار منفعل لوذنذ. از جذبهای سفارشی در دانشگاهها گرفته که علی زغم اعتراضات اساتید هیچ گاه ترتیب اثر داده نشد تا روسای دانشگاهی که کلی تخلف داشتنذ و ایشان با وجود اطلاع هیچ اقدامی نکردند. یکی از دوره های بد مدیریتی بود واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
راست میگوید بنده خدا تمام افراد تحصیل کرده شاغل میباشند و دم دست داییشان کار میکننند و داییشان بیکار است بگرد پیدا کن پرتغال فروش را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردک خجالت نمیکشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
حاجی اگه سرکاربودیم الان نباید بااسترس تغییررشته بدیم واسه ارشدچرا؟؟
چون کارنبودتورشته خودم
من خودم شخصا بیکاربه معنای واقعی ام نه بیکارطبیعی(:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اینم مثل بقیه آمارهایی که اعلام میکنید و همه چی گل و بلبل
ای کاش یک ذره برای عقل و شعور مردم احترام قائل بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
لابد اونایی که فارغ التحصیل هستن و میگن شاغل نیستند، یه عده وطن فروش غرب زده و آلت دست بیگانگان هستن که اینا رو میگن

روز دروغگویان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
درست میگن اینا اسنپ و کاشت ناخن دست فروشی رو هم جزو مشاغل حساب کردن
Iran (Islamic Republic of)
فارغ التحصیل
۰۹:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
من هم یکسال و نیم هست که از دانشگاه تهران دکترام را گرفتم مقاطع دیگر هم در دانشگاه های سراسری خوندم اما بیکار هستم. از خودم تعریف نمیکنم اما از اون دانشجوهایی هم نبودم که فقط دنبال مدرک باشم و همه وقتمو وقف درس و دانشگاه کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
دروغ محض میفرمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
داده ساز اعظم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
من کارشناس بهداشت محیط بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کجا شاغلن من دخترم پرستار بی کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
آره تو اسنپ و کارگری و نانوایی وکشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کاری با حرف دکتر ندارم....
الان پول تو کشاورزی هستش ...
جوانان جامعه ما شدن مصرف کننده و پر توقع و کم مصرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بله منظورتون فارغ التحصیل های فامیل خودتون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
ایشون آمار کدوم کشور رو اعلام میکنه . فکر کنم ۵۰ درصد بچه های خود شاغل هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ هستش صبح ساعت ۸.۳۱ دقیقه اتفاقی دوستم رو دیدم ماهی ۲۵۰۰ هزار تومن حقوق داشت با افزایش شده ۳۳۰۰ خیلی شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
یه امارهایی میدید ادم شاخ درمیاره... میگید نصف کسایی که لیسانس دارن سرکارن. شما به دنبال کار گشتن، سربازی رفتن، دانشجو بودن، راننده اسنپ و تپسی بودن و.... رو هم جزو اشتغال به حساب میارین. خب معلومه میشه این که نصفسون سرکارن
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۸:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بیاید یه دور تو پیاده رو ها بزنید ببینید پنجاه درصد لیسانسه ها کار دارند
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۰۸:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا دروغ میگین
الان بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیل دکتری ما بیکار هستن اونوقت میگین کارشناسی
دیگه عادت شده برا مسئولان ما دروغ گفتن دیگه مردم همه چیزو فهمیدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بیکاری یعنی بالای 10 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اقای غلامی مگر شما در ایران زندگی نمیکردید .هنوز مردم را نمی شناسید؟؟؟ مردم ایران ژنتیکی بیکار نمی مونند.از قضا صد در صد از کارشناسان .کارشناسان ارشد و دکترا مشغول به کارند و سر کارند.در مترو دست فروشی می کنند .راننده اسنپ هستند .حتی در خدمات شهرداری مشغول بکارند ووو بله مشغول بکارند.نکنه شما هم اموزشگاه کنکور داری که فقط می خواهی طب درس خواندن در این کشور را بالا ببری.چرا قبول نمی کنید سیستم اموزشی غلط ما باعث بیکاری و افسردگی جوانان مملکتمون شده و از اون طرف مافیای کنکور و اموزشکده ها خون مردم را در شیشه می کنند و کشور را دارند به سقوط می کشونند.فقط و فقط به خاطر سیستم غلط اموزشی.فقط بلدیم شعار بدیم معلمی شغل انبیاست.انبیا اگر معلمی می کردند اگر یاد میدادند زندگی کردن را یاد میدادند .سیستم اموزشی ما زندگی کردن را هم از جوانان ما گرفته.بخود بیایید .شاید تا هستید و با رابطه در این شغلها حقوق نجومی میگیرید جوانان خودتون به ظاهر خوش باشند اما روزی را ببینید که شما نیستید و جوانان خودتون کاسه گدایی بدست گرفته اند برای نون شب چون هیچ هنری ندارند .بخود بیایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
جناب وزیر حتما فارغ التحصیلان دست فروش و نخبگان فرنگ رفته رو هم حساب کردید
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۷:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
آفرین..... قشنگ دروغ میگی....وجدانن خودتون خجالت نمیکشین؟شاغل کجا بود.... واسه شکم سیری دست به هر کاری میزنیم.... اونوقت میگی شاغلن؟چقدر بدبخت شدیم ما که شما مسول ما هستین
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بله 50 درصد شاغل ان! وانت دارن میوه فروشی میکنن، گوشه خیابون دستفروشی میکنن، راننده اسنپ ان، کوله برن، لباس جک و جونور میپوشن آقا زاده هاتون رو دعوت میکنن تشریف ببرن توی رستوران غذا بخورن، بله 50 درصد هم بیکارن چون رفتن دانشگاه عرضه همین کارها رو هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
جناب وزیر این دانش آموختگان دانشگاهی کجای این مملکت و در چه شغلی ای کاش جاتون بلند می شدید و عیناً میدیدید کار شناسان و فوق لیسانسه ها بیشترشون در کارهای غیر مرتبط و یا کارگری میکنند در مشاغلی که با اعصالب و روانشان بازی میکند و با حد اقل حقوق دارند کارهایی را انجام میدهند که یک بی سواد در کنارشان همان کار را انجام می دهد باید از بی برنامه بودن دستگاهتان که توانایی کنترل ورود و خروج فارغ التحصیلان را بر حسب نیاز کشور خجالت بکشید که نشان دادید معدود وزیری در این کشور اهل خجالت و شرم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
آقا من کارشناس ارشد نرم افزارم سالهاست شغل پیدا نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
رشته شما مخصوص آدم های خلاقه .... اشتباه رشته اتخاب کردی .....اگر نه پس خلاق باش پولدار بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
جوووک سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اقای غلامی برو خانواده خودت و مسخره کن. مسخره جد و ابادته.
آخرین اخبار