معاون درمان ستاد مقابله با کرونا:

بیمارستان‌های تهران با تمام ظرفیت درگیر کروناست

توکلی گفت: هم اکنون از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در تهران حدود ۱۱ هزار تخت درگیر بیماری کروناست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: هم اکنون از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در تهران حدود ۱۱ هزار تخت درگیر بیماری کروناست و حدود ۲ هزار تا تخت را به بیماران تک تخصصی مانند روانپزشکی، سوختگی اختصاص داده ایم.

او افزود: از ۱۶ هزار تا حدود ۱۱ هزار تا را به کرونایی‌ها اختصاص دادیم.

او بیان کرد: این تعداد بی سابقه بوده البته ما موارد اورژانسی دیگری مانند تصادفی ریوی و مغزی قلبی داریم که تمام ظرفیت‌ها معطوف موضوع کروناست.

توکلی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار جدید در بیمارستان‌ها را داشتیم که بدحال هم بوده اند؛ تقریبا ۲۵ درصد بیمارانی که بستری می‌شوند کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه کشیده می‌شود.

تمام استان ها با تهران ارتباط دارند حالا از راه زمینی یا هوایی شده به همین دلیل همین موضوع باعث می‌شود تهران در شرایط بحرانی تر قرار بگیرد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در آمارها شاهد کاهش مرگ و میر در افراد واکسینه شده بالای ۶۰ سال هستیم که این موضوع نشان دهنده عملکرد خوب و تاثیر گذار واکسیناسیون است.

سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه بیان کرد: تعداد بستری ها در مازندران بیشتر از تخت های بیمارستانی است.کل تخت های بیمارستانی موجود در استان حدود ۶ هزار تخت است در حالیکه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بستری دائم و به همین مقدار هم بستری موقت داریم.

او گفت: متاسفانه همچنان مردم کارهای خود را انجام می دهند . دورهمی ها، مسافرت ها،مشاغل همچنان ادامه دارد.

موسوی افزود: در حالی که کشورهایی که وضعیت بحرانی داشته باشند کاملا تردد محدود می‌شود. متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها در استان حدود ۵۰ کاهش داشته درصد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار