درخواست های ارائه شده به ثبت احوال، غیر مکانیزه بررسی می شود/ ضرورت راه اندازی سیستم مکانیزه پاسخگویی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از بررسی غیر مکانیزه درخواست های ارائه شده به ثبت احوال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهرآور مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر امکان پاسخگویی به درخواست‌های ارائه شده به صورت مکانیزه وجود ندارد.

او افزود: استعلام‌های انجام شده اکنون از سوی محاکم و مراجع مربوطه به صورت غیرمکانیزه مبتنی بر بررسی انسانی انجام می‌شود که به هیچ وجه مطلوب سازمان نبوده و پاسخگوی نیاز‌های امروزه تراکنش‌های دولت الکترونیک نیست.

مهرآور با بیان اینکه اجرای این پروژه باید به‌زودی در ادارات ثبت احوال استان آغاز شود اظهار کرد: اجرای چنین برنامه‌ها و اهداف بزرگی مستلزم تأمین اعتبارات مورد نیاز است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه ایجاد پایگاه سببی و نسبی ثبت احوال در فاز‌های ورود اطلاعات و نظارت، پیدایش و تأیید شماره ملی و ارائه سرویس‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: انتظار می‌رود پس از ایجاد پایگاه اطلاعات سببی و نسبی، سازمان ثبت احوال بتواند ضمن حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی اشخاص حقیقی و در چارچوب ماده ۳۴ قانون ثبت احوال، انواع سرویس‌های الکترونیک مبتنی بر این پایگاه را بر اساس صلاحیت قانونی و سطوح دسترسی تعریف شده بهره‌برداران در اختیارشان قرار دهد.

مهرآور عنوان کرد: در وضعیت مطلوب، علاوه بر ایجاد سرعت در پاسخگویی به نیاز بهره‌برداران، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان نیز حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.