معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: بیمارستان‌ها حق ارجاع بیمار به داروخانه‌ها را به دلیل کمبود رمدسیویر ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ایرج خدادادی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: کمبود رمدسیویر (دارو ضد ویروس کرونا) در استان نداریم و هیچ بیمارستانی حق ندارد بیمار را برای تهیه این دارو به داروخانه‌ها ارجاع دهد.

او  گفت: با توجه به پیک پنجم کروناویروس در استان و شرایط قرمز کرونایی، مصرف دارو‌هایی که برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ استفاده می‌شود، چند ده برابر شده بنابراین برخی از این دارو‌ها به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شود.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: این دارو‌ها برای مدیریت صحیح در توزیع، به‌صورت سهمیه‌ای در اختیار برخی داروخانه‌ها قرار می‌گیرند، اما برای بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها مشکلی از نظر کمبود دارو نداریم و تا الان مشکل خاصی به ما گزارش نشده‌است.

خدادادی  بیان کرد: مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند که ورودی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند و نیاز به دارو کم شود، زیرا ما نمی‌توانیم برای همه مردم استان دارو تهیه کنیم.

او در رابطه با سرم در بیمارستان ها‌ی استان گفت: در حال حاضر، سرم به‌صورت سهمیه‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد و با توزیع و نظارت ساماندهی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار