سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره نشست اعضای این کمیسیون با وزرای پیشنهادی کشاورزی و کار توضیح داد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در نشست این کمیسیون گفت: ساداتی‌نژاد در برنامه‌های خود بر ساماندهی بازار مرغ و گوشت، تامین میوه شب عید، برنامه‌ریزی برای تامین نهاده‌های دامی، بذر و کود تاکید کرد.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در آب یا افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و لزوم توجه به اقتصاد و بازار کشاورزی جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: تسهیل صادرات غذا و جایگزین کردن آن به جای نفت، ضرورت اجرای کاداستر، ایجاد سامانه‌ای برای برنامه‌ریزی کاشت، داشت، برداشت و کشت محصولات براساس نیاز جامعه از دیگر برنامه‌های این وزیر پینشهادی است.

نخعی اظهار کرد: اعضای کمیسیون انرژی مسائل را درباره کوتاهی‌ها در حوزه تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی، از بین رفتن ذخایر آبزیان دریای خزر، کاستی‌های حوزه شیلات، عدم حمایت از کشاورزان، تامین آب، خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صنعتی‌سازی تولید و صادرات محصولات کشاورزی مطرح کردند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی کار بر جبران عقب ماندگی حقوق و دستمزد‌ها از میزان تورم تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این کمیسیون گفت: عبدالملکی برنامه‌های خود را در موضوعاتی مانند ایجاد انسجام میان کارفرمایان، کارگران و دولت و توجه به حقوق و دستمزد کارگران تشریح کرد. وی بیان کرد از آنجا که میزان حقوق و دستمزد نسبت به میزان تورم در کشور کافی نیست و همیشه حقوق و دستمزد‌ها از میزان تورم عقب مانده است، این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

نخعی بیان کرد: بهبود تولید و فضای کسب و کار در سطح کشور، حل مشکلات اشتغال معلولان، برقراری ارتباط میان تشکلات تعاونی در سطح ملی و بین‌المللی و رسیدگی به وضعیت بیمه‌های اجتماعی و درمانی نیز جزو مهمترین سرفصل‌های برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خواهشا زودتر قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کنید تا درصورت عدم صرف اقتصادی کشت گندم ،جو یا علوفه بکاریم؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار