تضمین سلامت دانش آموزان در شرایط کرونایی فعلی و آماده نبودن تمام و کمال زیرساخت‌های بهداشتی، آغاز آموزش حضوری مدارس را به تعویق انداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع بازگشایی مدارس آن هم بعد از دو سال آموزش مجازی و چالش‌هایی که دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم کردند از آن دسته مسائلی بود که با وجود اوج گرفتن شیوع کرونا و رسیدن به پیک پنجم بیماری در حوزه نظام تعلیم و تربیت جای بحث بسیاری داشت.

موضوعی که تحقق آن مانند دوران قبل از کرونا در شرایط فعلی چندان شدنی محسوب نمی‌شد البته که مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت از تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس خبر داده بودند و واکسیناسیون معلمان از جمله مهم‌ترین این اقدامات بود که به نظر می‌رسد روند آن نسبت به دیگر گروه‌های دارای اولویت بدون چالشی خاص دنبال شد.

با وجود همه این تصمیمات، دغدغه‌مندی و نگرانی خانواده‌ها روی دیگر سکه بازگشایی مدارس بود و باعث می‌شد در شرایط کنونی که کم و بیش سال تحصیلی جدید در کشور‌های مختلف دنیا با آموزش حضوری دنبال می‌شود، برای کشورمان روندی دیگر را طی کند تا اینکه روز گذشته اظهارات رئیس جمهور پایانی بر تمام این دغدغه‌ها و اما و اگر‌ها شد.


بیشتر بخوانید


تعیین تکلیف شروع سال تحصیلی جدید برای محصلان

علی رغم شروطی و ضوابطی که برای بازگشایی مدارس از سوی وزرای آموزش و پرورش و بهداشت مطرح شده بود و در مواردی هم همچون انجام واکسیناسیون کادر آموزشی یا تامین مراقب بهداشت گه به گفته مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت جذب یک میلیون و ۶۵۰ هزار مراقب سلامت از طریق ماده ۲۸ طی سال قبل، جذب ۱۲۰۰ نفر دیگر هم طی امسال و بهره گیری از ظرفیت معلمان و سفیران سلامت صورت گرفته بود جزو اقدامات زمینه‌ای بازگشایی مدارس به شمار می‌رفت، اما اوضاع ناپایدار شیوع بیماری، بازگشایی مدارس را از جمله تصمیمات پر خطر برای جامعه مطرح می‌کرد به حدی که حتی برخی نمایندگان مجلس تحقق آن را کاری نادرست تلقی کرده بودند.

همچنین علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود که واکسیناسیون دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای در دستور کار است و بنا داریم از دو کشور چین و کوبا حدود ۶ میلیون دوز واکسن تهیه کنیم تا دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای و در معرض خطر واکسینه شوند.

با این وجود سرانجام در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به نزدیک شدن موعد بازگشایی مدارس، اعضای ستاد پیشنهاد کردند تا ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، نظیر تامین استاندارد‌های مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، انجام شده و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود و این موضوع با اعلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رسمیت پیدا کرد.

غفلت ٢ ساله برای تامین امکانات زیرساختی بازگشایی مدارس در ایام کرونا

واکسیناسیون معلمان و تامین با ارفاق مراقب سلامت تنها مولفه‌های لازم برای بازگشایی مدارس به شمار نمی‌روند و آنطور که پیشتر هم مسئولان بهداشتی تاکید داشتند رعایت فاصله اجتماعی، تهویه کلاس و حفظ سلامت دانش آموزان به ویژه آن گروهی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند هم نکات قابل توجهی محسوب می‌شود.

به این ترتیب اگر زمزمه بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش حضوری مطرح می‌شود باید تمام مولفه‌های لازم تعیین تکلیف شوند و این در حالی است که نبود توازن میان تعداد دانش آموزان، نیروی انسانی و فضای آموزشی، تراکم کلاس‌های درس را افزایش داده و با این حساب بازگشایی مدارس در شرایطی که کمبود فضای آموزشی علی‌رغم وعده و وعید‌های بسیار گشایش این مشکل بوده و حتی پابرجا ماندن مدارس دوشیفته در مناطق فقیر از حیث فضای آموزشی همچنین معضل حل نشده سرویس‌های بهداشتی استاندارد، نگران کننده به نظر می‌رسد.

هرچند که دو سال تحصیلی فرصت برای تمهید مقدمات لازم وجود داشته است و گویی این ایام طلایی برای تامین شرایط از نظر مسئولان امر در عمل مغفول مانده و بسنده کردن به شعار بازگشایی سومین سال تحصیلی مجازی را برای دانش آموزان به ارمغان آورده است.

ضوابط لازم برای کلاس درس استاندارد

اصول کلی بهداشت محیط در مدارس شامل مواردی از قبیل تهیه و تامین آب آشامیدنی سالم، دفع صحیح زباله و فاضلاب، تامین حرارت، نور و تهویه مناسب، مبارزه با حشرات و جوندگان در تمام مدارس از ضروریات بهداشتی محیط‌های آموزشی است که این فاکتور‌ها در شرایط پاندمی فعلی بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

به استناد آیین نامه بهداشت محیط مدارس، کلاس‌ها باید حتی الامکان طوری ساخته شوند که از نور طبیعی استفاده کنند. ترجیحاً پنجره‌ها در سمت چپ دانش آموزان در نظر گرفته شود و سطح آن‌ها حدود یک پنجم مساحت کلاس باشد.

برای هر نفر دانش آموز در کلاس حداقل باید یک متر و ۲۵ سانتی متر مربع سطح در نظر گرفته شود حداکثر ابعاد قابل قبول برای کلاس درس ۸ متر طول و ۷ متر عرض می‌باشد، ارتفاع سقف کلاس نباید از ۳ متر کمتر باشد. دمای مطلوب کلاس برای بیشینه بهره گیری آموزشی، ۱۸ تا ۲۱ درجه سلسیوس است.

تعداد توالت‌ها در مدرسه به ازاء هر ۴۰ نفر حداقل یک چشمه توالت و هر ۶۰ نفر یک دستشویی در نظر گرفته شود.

ارتفاع دستشوئی‌ها متناسب با سن دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی (۷۵- ۶۰ سانتیمتر از سطح زمین) باشد. استفاده از صابون مایع در دستشوئی‌ها ضروری بوده که بهتر است توسط مخزن ثابت صابون مایع و لوله کشی روی دستشوئی‌ها انجام شود.

زنگ مدرسه همچنان خاموش/ ورود به سومین سال تحصیلی مجازی از مهر ١۴٠٠

آبخوری عمومی آموزشگاه باید باید دارای شرایط زیر باشد:

الف- کف محوطه آبخوری قابل شستشو و دارای شیب کافی و مناسب به طرف مجرای فاضلاب باشد.

ب- دیوار لبه آبخوری بایستی از جنس قابل شستشو (نظیر کاشی) بوده و دارای شیب مناسب به طرف مجرای فاضلاب باشد.

ج- دیوار اطراف آبخوری از جنس قابل شستشو (نظیر کاشی، سرامیک، سنگ و ...) باشد.

د- آبخوری عمومی دانش آموزان باید با شیر‌های مناسب یا آب سردکن مجهز گردد و حداقل برای هر ۴۵ نفر یک شیر آبخوری پیش بینی شود. ارتفاع شیر آن متناسب با سن دانش آموزان در دوره‌های تحصیلی (۱۰۰- ۷۵ سانتیمتر) از سطح زمین باشد.

ه- آبخوری باید خارج از سرویس‌های بهداشتی و با رعایت شرایط بهداشتی و با فاصله حداقل ۱۵ متر احداث شود.

فرصت یک ماهه‌ای تا شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده است و تعیین تکلیف ستاد ملی مقابله با کرونا در باره نحوه بازگشایی مدارس بعد از، اما و اگر‌های فراوان، بسیاری از نگرانی‌های والدین و خانواده‌ها را پاسخ داد و باید دید تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس که به اول مهر نرسید، چه زمان محقق می‌شود تا بار دیگر هیاهوی دانش آموزان در فضای مدرسه را احیا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
آموزش مجازی قبل از هرچیز معلم ها را درگیر کرده زیرا می بایست کل ساعت شبانه روز درگیر نظارت بر فعالیت های دانش آموزان خود باشند ولی در دادن حق و حقوق معلم هیچ کس کاری انجام نمیده و عامه مردم خیال می کنند مدارس تعطیله و معلم پاشو انداخته روپاش داره استراحت میکنه!!خواهشن برید وضعیت معلم ها را حداقل از نزدیک یکبار هم شده ببینید بعد قضاوت کنید!نه حقوق درستی ،نه یک ریال مزایا،نه بیمه درستی،نه حق مسکنی،نه حق خوراک،نه بن رفاهی،نه واریزی به مناسبت های مختلفی حتی روز معلم هم یک ریال واریزی ندارند و نه خیلی پرداختی هایی که ارگانهای دیگر ماشاءالله دارند و ولی در آموزش و پرورش خبری ازش نیست و فقط در رسانه ها به دروغ صدا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
علاوه بر مشکلات طبقات ضعیف با اموزش مجازی یکی دیگه از مشکلات عمده اموزش مجازی تربیت ضعیف اجتماعی دانش اموزان و مشکلات اجتماعی را برای دانش اموزان به وجود اورده
اما ظاهرا مسئولان فقط به فکر کرونا نگرفتن دانش اموزا هستن حالا اگر افسردگی گرفتن،از لحاظ اجتماعی افت کردن دیگه مسئولین کاری ندارن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
ان شاءالله معلم بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خوش به حال معلما
زندگی می کنن
هم حقوقشون رو دارن و هم عشق و حالشون
اصلا هم نمی فهمن کارگر جماعت باید صبح تا شب کارگری کنه حقوق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
زنگ مدرسه خاموش نیست مدرسه راباز کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
بچه ای که بخواد درس بخونه کلاس مجازی هم درسش رو میخونه

بچه ی من ۳ سال پیش آنفولانزا گرفت تو کلاس ، ۲ هفته درگیر بود چه برسه به وضعیت حالا

من حاضر نیستم بچه م رو مدرسه بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
شرایط برای همه پایه ها یکسانفرقی نداره باز شدن مدارس برابر با افزایش امار اونهایی که میگن واسه مسافرت و اینا کرونا نیست ولی برای حضوری شدن مدارس هست اصلا هماینطوری نیست اون هایی که میرن مسافرت میگن دوتا ماسک زدیم ادمای خیلی مزخرفی هستند به جای اینکه مدارس باز شه یه اپلیکیشن رو برنامه نویسی میکردن که به درد بخوره نه اینشاد که دم بهدقیقه مینویسه در حال بروز رسانی...... اینترنت دانش اموزی هم دروغ ما هر 20 روز یه بار 10 گیگ اینترنت میزدیم با زور این اینترنت این شاد کارمیکرد...... بیشتر از نصف حجم گوشی رو هم اشغال میکرد هر هفته هم باید حافظه را هم خالی میکرد.... تغلب هم از طرف دیگه... ولی باهمه اینها بچه ای که درس خوان باش خودش میخونه چه مجازی چه حضوری مایی که امسال میریم دهممجازی خوندیم حضوری دادیم بهترین نمرات رو هم کسب کردیم و تجربی هم الف اوردیم... اینا بهونست هیچی یاد نگرفتیم قرار نیست که فقط معلم یاد بده یه دانش اموز که متوسطه اول و دوم درس میخونه یا اونیکی دوره دوم ابتدایی میتونه از منابع دیگه هم بخونه پس اونایی که نمیخونن بهونه است ما مجازی یاد نگرفتیم سلامتی دانش اموز ها اولویت چون اینده سازان مملکت هستن اونهایی هم که میگن یه سال مدارس رو ببند.. به جای این کار باید جاده ها و بازار ها رو ببندن تا میخواد دوروز تعطیل شه همه هجوم میبرن شمال و مشهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
آموزش مجازی به کام ثروتمندان وبه ضررطبقات متوسط وپایین خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
برید حالش رو ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
واکسینه شدن و برگشتن به زندگی عادی اینجا تازه داره یادشون میاد که چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چطور برای چیزای دیگه کرونا نبود برا اول مهر کرونا اومد؟
Iran (Islamic Republic of)
کاسومی
۱۷:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
کسی که برا بهونه ی مدرسه حضوری جون بچشو می خواد از دست بده واقعا جای ناراحتی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
ی کاری کنید حضوری بشه، بچه ها به صورت مجازی درست درس رو یاد نمیگیرن !!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
نه_به_حضوری شدن مدارس
۱۵:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
قطعا سطح سواد بالا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
بابا ما امسال کلاس نهمی هستیم پارسال اذیت شدیم امسال رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
کل مردم جهان درگیر این ویروس هستندو دارن میرن زیر گِل شما هنوز دارید فکر میکنید که مدرسه حضوری بشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۲:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام اون عزیزانی ک میان میگن مدرسه مجازی باشه و فلان صد در صد اولیا هستن چون از روی احساسات و علاقه به فرزندانشون حرف میزنن ولی جای ما دانش اموزا نیستن ک ببینن مجازی چه زجری داره
یکی مثلا میاد میگه من خدا را شکر از سطح علمی عالیم و از اینترنت فیلم دانلود میکنم و میبینم خب شما شاید از اون فیلما چیزی بفهمی ولی یه دانش آموز کلاس اول دوم چه درکی از آموزش های غیر از معلم خودش می‌تونه داشته باشه ؟!!
من واقعا نمی فهمم چطور شمال رفتن و خوش گذرانی نمیتونه کرونا را منتقل کنه ولی مدرسه یه دانش آموز ک همه ی آینده ی اونه بده و کرونا زیاد میشه ؟!
بعدم یه گلایه از مسئولین دارم برای چی اول واکسیناسیون را از سن بالا ها و ۹۰ساله ها آغاز کردین ؟اونها محترمند درست ولی با همین واکسنم نهایتا ۲یا ۳سال دیگه زنده اند این دانش آموزان هستن ک قراره آینده ی این مملکت را تامین کنند
ببخشید طولانی شد ولی حرف دلم بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد‌مهدی
۱۳:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من مدرسه ها باید برای دانش اموزان دوره دوم متوسطه حتما باز باشند چون اونا میتونن مراقب خودشون باشن من خودم یک مادرم وتنها یک فرزند دارم حاضرم اولین نفری باشم که تنها فرزندم را بفرستم مدرسه چون پارسال به فرزندم ظلم شد از طریق بعضی معلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا می گویید از طرف معلم ظلم شد معلمی که هیچ تجهیزات مجازی در اختیارش قرار ندادند وبسیاری از معلمان هم توان خریدن یک گوشی هوشمند را ندارند درصورتیکه آموزش مجازی نیاز به کامپیوتر ولپ تاپ دارد که قیمت سرسام آوری دارند ودر توان معلم نیست که این وسایل را خریداری کند با این اوصاف باز معلم مقصر است؟مقصر مسئولانی هستند که امکانات فراهم نمی کنند وتوقع دارند معلم معجزه کند حقوق معلم هم پاسخگوی یک زندگی حداقلی هم نیست زمانیکه معلم از حقوق کم خودش می گفت عده ای می گفتند معلمان زیاده خواه هستند پس معلم را مقصر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
معلمی بهترین و راحت ترین شغل دنیا هستش.
تازه لپ تاپ هم می خوان بدن
من با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه علم و صنعت حاظرم بیام معلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
واقعا حرفتون رو قبول دارم . بعضی از معلم ها اول سال با توجه به چاپلوسی بعضی دانش آموزا نمره می دادند و هنوز مشخص نبود چه دانش آموزی فعال و زرنگ است کارنامه ماهانه رو دادند و همین رفت توی کارنامه شون و از طر ف دیگه وقتی درس می دادند و دانش اموز نکته برداری می کرد انتظار داشتند مرتب دانش آموز ان مرتب تایپ هم بکنند تازه بعضی ها مسابقه تایپ هم می گذاشتند که همیشه دو نفر که تند تایپ بودند طبق معمول مثبت می گرفتند و خیلی نا حقی بود و معلم حتی تو این مسئله توجه به سرعت نت اینترنت نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
وای خداااای من
Iran (Islamic Republic of)
آتنا
۰۹:۱۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
منکه فکر کنم سیاستشون بود که والدین برن غیرانتفاعی ثبت نام کنن که اونا ورشکست نشن.وگر نه همون موقع هم می دونستن که امکان آموزش حضوری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چه اشکالی دارد یکسال مدارس کشور کلا تعطیل شود تا همه واکسینه شوند و اوضاع خوب بشود بعد حضوری بروند کلاس انلاین چشم بچه هارو ضعیف میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۹:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام واقعا ممنون بابت غیر حضوری کردن مدارس آخه گناه دارن بچه ها چه فایده داره برن مدرسه و مریض بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
به هیچ عنوان نباید مدارس حضوری باشه... الان که مدارس باز نیست این وضعیت تاسف آور و آمار بالای فوتی‌هاست! وای به حال اینکه مدارس هم باز بشه...من که باز هم بشه، به هیچ عنوان فرزندانم را نمیفرستم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام.خواهرم مدرسه میرفت و من از و خانواده ام از خواهرم کرونا گرفتیم اون اوایل.اینی که میگن کودکان ناقل نیستن طبق تجربه خودم صحیح نیست.کسی هم در مدرسه رعایت نمیکنه.یک معلم تعریف میکرد و که بچه ها از قصد عمدی تو صورت همدیگر سرفه میکنن و قابل کنترل نیستن.بازگشایی مدارس باعث انتقال کرونا به خانواده ها افزایش بستری ها و افزایش مرگ و میر میشه.الان هم دیدیم که با دلتا بچه ها هم به بیمارستان میوفتن.
بازگشایی مدارس مهمه اما مهم تر زندگی افراده که طبق قاعده اهم و مهم مدارس نباید باز شه(اینم اسلامیش)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خیلی هم عالی ،دانش آموز زرنگ چه مجازی چه غیر مجازی زرنگه وفقط فرقش اینه که مدرسه رفتن باعث مرگ دانش آموزها میشه ،من که تا پایان کرونا اگه مدارس حضوری باشه دخترم رو مدرسه نمیفرستم
Iran (Islamic Republic of)
گرگ‌آبی
۱۱:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
الان‌دخترت‌حظوری‌زرنگه‌یا‌مجازی‌و‌با‌تقلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
ازحظوری نوشتنت معلومه خودت با تقلب اومدی بالا
Iran (Islamic Republic of)
Kimya
۰۲:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا ما دانش آموزا رو هی به این ور و اونور پاس می‌دین
یه تیر خلاص بزنید بگین مدرسه ها به علت کرونا جان فعلا درشو تخته می‌زنیم خلاص
حالا نه که مدرسه ها باز بشه خیلی معلما خوب تدریس میکنن
این مدرک و چطور به بعضی معلما دادین???!
Iran (Islamic Republic of)
منم
۰۱:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
بابا چه جوری بگم که دل اونی که باید بسوزه بسوزه؟
عدم رعایت نکات بهداشتی در مردم نهادینه شده .
قبل از کرونا یادتون هست یک دستمال ما قابل توی جیباتون نمی چپوندین که وقتی خلط گلو داشتین تو دستمال لامروت نفس کنید . آدم حالش بهم میخورد وقتی نگاهش رو زمین می افتاد .
چقدر مخاط بینی اونو با انگشتان مبارک گرفتید و مالید به تنه درخت و نیمکت و دیوار ؟



جوابش در اینجاست عزیزان دقت بفرمایند
توی مدرسه دختر من ، قبل از آمدن کرونا را میگم ها ، توی دستشویی ها مایع دستشویی که وجود نداشت هیچ ، بچه ها مجبور بودم با آب سرد دستهاشونو بشورند و تازه همان کار را هم نمی‌کردند چون آب سرد بود .
رفتم به مدیرشان گفتم . گفت بودجه نداریم .

خب به این ترتیب میخواهید بی نظافتی در ما نهادینه نشود ؟

چنین است جوانان من که بعد از دو سال اکنون به شما میگویم از این آموزش و پرورش چیزی در نمی آید . بچه ها را زیر پر و بال خود بگیرید شاید چیزی بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا وقتی فرهنگیان معترض وضعیت نامناسب مدارس وآموزش وورورش می شوند همراهی نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا سومین سال؟ امسال سالدومی هست که مدرسه ها تعطیل هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سال قبل تر هم از وسط سال مدرسه ها تعطیل شد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
میم
۰۱:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
لطفا به همدیگه توهین نکنید و احترام رو نگهدارید تا همفکری کنیم ببینیم امسال رو چه خاکی توسرمون بریزیم خودم مادر شاغل هستم با دو بچه دبستانی،خدا بزرگه تا بازگشایی مدارس یک ماه مانده.فقط خدا خودش کمک کنه واکسیناسیون عمومی سریع انجام بشه اون وقت ایمنی جمعی حاصل میشه مدارس باز میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
شما دیگه کی هستین بچه مثل دسته گلت رو می خوای با واکسنی که هنوز جواب پس نداده موش آزمایش قرار بدی بده ما که هیچ وقت بچمونو واکسن نمی زنیم فقط باید تعداد بچه های کلاس کمتر باشه وساعت های مدرسه یه ساعت برا رفع اشکال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
واقعا جای تاسفه ،تو این بحران کرونا تنها چیزی که اهمیتی نداره و بی ارزشه درس وتحصیله ، سلامتی وجان بچه ها که آینده سازان کشورن خیلی مهمتر از درسه ، همش از درس ومدرسه رفتن میگید اول فکر سلامتی وزمینه ساز باز گشایی مدرسه باشین اونم فقط واکسنه ، جان انسانها حرف اوله
Iran (Islamic Republic of)
AA
۱۱:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
آینده ساز آینده بدون علم چه آینده ای میخواد بسازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
والا چه ما بگیم حضوری کنید چه غیر حضوری اینا کاره خودشونو میکنن

ب ما اصلا کاری ندارن حالا چه ما بگیم حضوری کنید چه غیر حضوری
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اینا که میگن مردم سالاری پس چرا با مردم مشورت نمیکنن
امر امر خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اینا که میگن مردم سالاری پس چرا با مردم مشورت نمیکنن
امر امر خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اینا که میگن مردم سالاری پس چرا با مردم مشورت نمیکنن
امر امر خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
یا حضوری کنید یا کلا مدرسه تعطیل بشه دیگه خسته شدیم از مجازی که به درد نمخوره
Iran (Islamic Republic of)
نه به مدرسه حضوری
۰۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
پرستار و دکتر ها دارن داد میزنن که در خانه بمانید الان یه دکتر میگه که من خیلی وقته که بچه ها و خانوادمو ندیدم لطفا باز نکنید بزارین اوضاع آروم بشه لطفا ایران خیلی اوضاع خرابه
Iran (Islamic Republic of)
نه به مدرسه حضوری
۰۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
پرستار و دکتر ها دارن داد میزنن که در خانه بمانید الان یه دکتر میگه که من خیلی وقته که بچه ها و خانوادمو ندیدم لطفا باز نکنید بزارین اوضاع آروم بشه لطفا ایران خیلی اوضاع خرابه
Iran (Islamic Republic of)
نه به مدرسه حضوری
۰۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
پرستار و دکتر ها دارن داد میزنن که در خانه بمانید الان یه دکتر میگه که من خیلی وقته که بچه ها و خانوادمو ندیدم لطفا باز نکنید بزارین اوضاع آروم بشه لطفا ایران خیلی اوضاع خرابه
Iran (Islamic Republic of)
نه به مدرسه حضوری
۰۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
پرستار و دکتر ها دارن داد میزنن که در خانه بمانید الان یه دکتر میگه که من خیلی وقته که بچه ها و خانوادمو ندیدم لطفا باز نکنید بزارین اوضاع آروم بشه لطفا ایران خیلی اوضاع خرابه
Iran (Islamic Republic of)
نه به مدرسه حضوری
۰۰:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
پرستار و دکتر ها دارن داد میزنن که در خانه بمانید الان یه دکتر میگه که من خیلی وقته که بچه ها و خانوادمو ندیدم لطفا باز نکنید بزارین اوضاع آروم بشه لطفا ایران خیلی اوضاع خرابه
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۲۳:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ای داد برما روزی که مدارس حضوری بود قدر ندانستیم
حالا راضیم برای یه روز حضوری شدن مدارس از جان خود بگذریم
تورو خدا حضوری کنید مدارس مجازی سه چهار برابر از حضوری سختره
دیگه به والله من نا ندارم امسال غیر حضوری بخونم
کاری بکنیددیگر این غیر حضوری شدن مدارس
علاقه دانش آموزان نسبت به درس را هم کم میکند
کاری کنید ما از این گوشی فاصله بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
مراقب سلامت
۲۳:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خیلی خوبه که اول از همه به فکر سلامتی هستید
لطفا مدرسه رو باز نکنید دوستانم اصلا رعایت نمیکنن
دوستان من حتی یک دقیقه هم از هم فاصله نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدارس باز باشن اگه آنلاین بان چشماممون داغون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام به همه
من دانش آموزی ام که از اواسط پایه پنجم با فضای مجازی درس خوندم.
و کلاس پنجم واقعا معلمان خوبی داشتم.
ولی متاسفانه کلاس ششم معلمی بی خیال گیرم آمد که کلا تو شاد هیچگونه فعالیتی نداشت.
من خیلی تلاش کردم و ازتوی گوگل با دنبال کردن آموزگار* زهرا حیدری *تدریس درس(ریاضی/علوم)را گرفتم و از خودم هزینه کردم و در کانون قلم چی ثبت نام کردم و آزمون دادم تا توانستم امسال تیزهوشان قبول شم.
من حداقل روزی دوساعت درس میخواندم ولی آنقدرا هم خانوادم سختگیر نبودن.
وفقط خواستم بدانید دانش آموزی که بخواهد درس بخواند و واقعا خودش بفکر درس هایش باشد چه مجازی و چه حضوی درسش را میخواند.
کوثراکبری استان خراسان شمالی شهرستان شیروان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
احسنت مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
ما اینجوری نیستیم ما فقط با معلم و فضای مدرسه یاد میگیریم شاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدارس باید امسال هم با توجه به این موج وحشتناک کرونا مجازی بشه کاملا
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۱:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نگاه کنید معلمان اصلا تدریس شون بده درست که مجازی هست درسته که ما بچه ها ا فت کردیم یه یکی پیدا نمیشه این درد های ما دانش آموزان و بدونه به خداما ساعت8کلاس شروع میشه تا 4 بعدظهر بعد اعتراض میکنیم نمره کم میکنه زنگ هم به مدیر میزنیم گوشی رو برنمیدارن . به خدا مدرسه هاکه باز بود که این همه زجرنمیکشیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۰:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
لطفااااا دوازدهم و حضوری کنید ما در هر صورتامتحانامون حضوری هست پس لاقن تدریس هم حضوری کنید
درسته خطرناکه اما ما امسال کنکور داریمممم
۲ساللل مجازی بودیم کلی از درساعقبافتادیم حالایا بخاطر معلم یا خودمون
اما بالاخره تابستونو داشتیم که بخونیم اما دوازدهم چییی؟اصلا وقت جبرانی نیست
ایکاش در این زمان باقی مونده تا مهر بچه های کنکوریو واکسن میزدن تا اونا فقط برن مدرسه
به امیدروزی که همه بچه ها و دانش اموزا بدون ماسک و ترس میرن مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هرکی مخالفه جمع کنه از ایران بره
مدارس باید غیر حضوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من مدارس امسال هم باید آنلاین باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام ،به نظر من مدرسه ابتدایی کلا بسته بشه در کل منطقه کشور
ولی راهنمایی و دبیرستان ها باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
سپند
۱۹:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آخه چه جوری میشه به یه کلاس اولی، با فضای مجازی سوادآموزی داشت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آره دیگه ما راهنمایی ها و دبیرستانیا جونمونو از سر آب آوردیم
Iran (Islamic Republic of)
:)
۱۸:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کاش جای ما بودین مایی که الان هدف داریم باید چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آفرین اگر مدارس باز می‌شد روزی 4 هزار کشته که عادی بود (در کمترین آمار)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدارس را حضوری کنید/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بیخود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
لطفا غیر حضوری کنید ما فر زندانمان را دوست داریم انها که میگن حضوری برای چیز دیگر است ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید برای چه چیزی فکر می‌کنید ما میگیم حضوری ما فقط میخواییم درس بخونیم میخواییم باسواد باشیم نه اینکه در گوشی به راحتی همه تغلب کنن آنا شماها به این چیزا فکر نمی‌کنید فقط میگید جون بچه هامون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
توروخدااااااااااااا مدرسه هارو باز کنین ما کنکورررر داریمممم. هیچی نمیفهیمم ،بدبختمون نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تعطیل کنید هیچی از جون آدمها واجبتر نیست..فصل سرما خودش یه چالش جدیده با وجود کرونا...
Iran (Islamic Republic of)
اتوسا
۱۸:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
پایه های بالاتر رو من نمی‌دونم و قطعا خانواده ای که دوست داره بچه اش با این شرایط ناسالم بره مدرسه چی تو مغزش میگذره خود داند ولی مقطع دبستان چطور میشه توقع داشت از ی بچه بهداشت فردی رو رعایت کنه الان داریم روزی پانصد تا کشته می‌دیم آدم بزرگ که نمیتونن رعایت کنند بعد از بچه ها توقع داریم یعنی حاضرید خدایی نکرده فرزندتان کرونا بگیره ولی بره مدرسه که چی آخرش با مدرک حتی دکتری دربدر تو کشور دنبال کار باشه اینجا ایرانه جهان سوم با افکار پوسیده که آرزوهای برآورده نشده خودشون رو باید بچه هامون بدست بیارن
همون بهتر که مدارس غیر حضوری باشد ما در توانمون هست که کمک کنیم به فرزندمان مجازی درس بخونن و از جون بچمون سیر نشدیم هر که خیلی مایله بچه اش رو دو دستی بفرسته مدرسه .در ضمن تو این مدت کرونا لحظه ای به مسافرت فکر نکردیم که ی عده یاد گرفتن بگن مسافرت ایراد ندارن مدرسه ایراد داره
اتفاقا اونایی که میرن مسافرت بچه هامون رو دوست دارن بفرستن مدرسه چون ترسی از مردن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۷:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا شما یکم به فکر دانش آموزان پایه 8 نیستید ما پارسال انلاینی خوندیم هیچی یاد نگرفتیم اگه 8 هم انلاینی بخونم باز چیزی یاد نمیگیریم اون وقت کلاس نهم که بریم هیچی بلد نیستیم و معدلمون هم کم میشه اون وقت نمی تونیم بریم یه رشته خوب اما اگر امسال حضوری بریم چیزایی که پارسال یاد نگرفتیم رو یاد میگیریم و نهم بلد هستیم خودمون تلاش میکنیم و بهترین رشته رو میاریم واقعا ارزش داره که ما 9 سال درس بخونیم تو سرما و گرما بریم مدرسه اخرم به خاطره یه کرونا نتونیم به ارزومون برسیم مثلا شاید یکی دلش بخواد دکتر بشه اگه چیزی بلد نباشه معدلش کم بشه رشته تجربی رو نیاره باید چه کاری کنه؟ ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مهم سلامتیه.درضمن شرایط غیرحضوری برای همه است
Iran (Islamic Republic of)
حمیده پاکچی مفرد
۱۷:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من خودم هشتم و نهم انلاین درس خوندم و کارنامه نهمم بد شد در صورتی ک تقصیر من نبود
تمامی درس هام نمره عالی کسب کرده بودم
ولی نهم که امتحان حضوری دادم کارنامم خراب شد و کسی هم تدریس انلاین رو مقصر نمیدونه
چقد بدبختیم ما خدا
قراره در آینده چه دکتر و مهندس و مسئولینی بشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
لطفا خواهش میکنم مدارس رو باز کنید اگر دوباره مدارس در فضای مجازی دایر باشد پس تکلیف پایه دوازدهم و نهم که امتحان نهایی به صورت حضوری دارند چه می‌شود حداقل باید در هفته یک روز در میان مدارس به صورت حضوری باز باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
من خودم امسال نهمم و هیچی از هفتم و هشتم سر در نیاوردم نمیدونم اگه نهم آنلاین باشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام
من دانش اموز سال یازدهم هستم خداروشکر از نظر علمی در سطح ایده آل هستم و هدفم از تعطیلی ها سواستفاده نیست ولی خیلی از دوستانم هم به تعطیلی مدارس تاکید دارن.
با اقتدار میگم که برخی دروس که به هیچ دردی نمیخورن رو از کتاب مینوشتیم ولی مطالعه کنکور کامل بود و مطمئنم که کسی که با زور معلم و اولیا درس میخوند الان نمیخونه و کسی که واقعا هدفش درس خوندن هست در هر شرایطی امادگی شو حفظ می‌کنه ...تعطیلی های مدارس لطمه ای به دانش آموز مستعد نمیزند!!
لطفا ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
آهان اوکی با قطع شدن پی در پی اینترنت و میکروفون و صدا و تصویر بی کیفیت بشینیم درس بخونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا به فکر بچه هانیستید چیزی تغییر کزده خسته شدیم ماهایی که غیرانتفایی هستن بچه ها ،حداقل مدرسه حضوری برن من حاضرم مجازی اصلا نرن خسته ایم بفکرمانیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من الان کلاس دوازدهمم یازدهمم که پرید از کلاس دهمم فقط نصفشو حضوری درس خوندم این وضعیت درس دادن معلماست هر موقع هم دلشون میخواد امتحان میگیرن چرا آموزش و پرورش برای ما کاری نمیکنه چطور مساجد بازه ولی مدارس که بازبودنشون ضروریه باید بسته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ایران من
۱۶:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من دوستان یه نامه بنویسید به رییس جمهور که یکسال مدارس چه حضوری و چه مجازی برگزار نشود،این بهترین کار است
Iran (Islamic Republic of)
مدارس را باز کنید
۲۲:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خیلی خیلی شما راحت هستی خانم/آقا.......اگه مدارس کلا بسته باشه و بخواد هر بچه ای برا خودش حال کنه که خیلی ببخشید هر کی هر کی میشه!بعد اگه بخوان سال بعد مدارس و راه اندازی کنن هیچکس نمیره مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۶:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به نظر بنده باید مدارس باز بشه و از اون ور حجم مطالب درسی کم و تعداد دانش آموزانی که سرکلاس حضور پیدا می کنن کم باشه
تموم شد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من واقعا نمیدونم اینا که میان میگن اشکال نداره فوقش یکی دو سال عقب میفتن با خودشون چه فکری میکنن درسته سلامتی مهمه اما سلامتی که باعث بشه پایه و سطح دانش آموزا بیاد پایین و دیگه نتونن اون خواسته ها و اون هدفاشون برسن چه فایده ای داره؟ به نظرم امسال باید حضوری بشه چون اگه نباشه واقعا ما دانش آموزا ضرر میکنیم حالا اشکالی نداره ابتدایی ها غیر حضوری باشه اما باید دبیرستان حضوری باشه شما که میگی آموزش آنلاین خوبه برو درس های فیزیک و شیمی دبیرستان رو بخون ببین آیا میتونی خودت یادبگیری یا ن مطمئنم خودت تا پنجم دبستان هم نخوندی واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام علیکم.
منی که امسال میرم دهم تو یه مدرسه ی دیگه...کلا کتابا عوض شده ۱۰ تا کتاب جدید اضافه شده معلما و کادر مدرسه و بقیه دانش آموزارو نمیشناسم چجوری درس بخونمم؟
بابا چرا گیر دادین ابتدایی باز کنین؟بچه کلاس اول چجوری پروتکلارو رعایت کنه؟
دبیرستانارو بازکنین والا که همه راضین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بهانه بنی اسرائیلی نیار
برای همه غیر حضوری هستش
پس فرقی در کار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کاربر ۱۸:۴۶ خودت بهانه های بنی اسرائیلی نیار از با مدرسه حضوری مشکل داری چرا بهانه میاری مدرسه باید حضوری بشه حداقلش از دهم به بعد من خودم امسال میرم یازدهم سخت ترین سال آموزشی بود که دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
واسه همه غیر حضوری هستش
و برای من خیلی آسون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
کاربر ۱۰:۰۴ حرف اشتباه نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اره خیلی خیلی حرف خوبی میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدارس کل دنیا تعطیل شده
پس دلیلی نداره ماهم فرزندانمون رو به کشتن بدیم
India
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یه چیزی در مورد ما ایرانی ها هست و وانم اینه که دقیقه نودی هستیم. دقیقه نود فکر همه چی میفتیم. لحظه اخر به فکر حل مشکل میفتیم. میشد بعد از انتخابات یعنی از تیر ماه مسئولین به این فکر بیفتن که دوماه دیگه بچه ها میتونن برن مدرسه؟ زیر ساخت لازم وجود داره. میتونیم معلما و دانش اموزارو به موقع واکسینه کنیم که خدایی نکرده مریض نشن اما لطف مسئولین بادرایت و دور اندیش فهمیدیم که کسی به فکر مردم نیست و امار فوتی های روزانه خبر از این میده جان شما در دست خود شماست. کسی به فکر شما نیست. خودتون به فکر خودتون باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چه نسلی قراره بشن این دهه نودیها.خدا بخیر کنه.همه بی سواد میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به خدا دارید اشتباه می کنید
من امسال که مجازی بود سال دوازدهم بودم
درسم به شدت افت کرد از معدل 19:70اومدم 17:79
کنکور هم که امید به رتبه زیر 1000 داشتم خراب کردم
از من گذشت ولی لطفا لطفا اگه شرایطش هست کسی که میتونه و شهرش هم ظرفیتش رو داره حضوری اگه شده 2 نفره برن
البته کسی که بخاد واقعا درس بخونه
کسی که بخاد ولش کنه فقط قبولی بخاد که کلا.استناء هست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعاً آنهایی که میگن باید مدارس باز شود به فکر سلامتی فرزندان خود نیستن به فکر سلامتی فرزندان دیگران و جامعه باشند این افراد واقعا از فرزندان خود به تنگ آمده و نمی‌توانند آنها را کنترل کنند که حتما الآن هم در مسافرت به سر میبرند و میخواهند به بهانه مدرسه و درس از شر فرزندان خود در منزل راحت شوند والا که مدارس به صورت مجازی وبه خوبی با زحمات مربیان و معلمان عزیز برگزارشده و فقط زحمت کادر آموزشی را بیشتر کرده پس سلامتی فرزندان ما یعنی سلامتی جامعه
Iran (Islamic Republic of)
درسا
۱۹:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا براتون متاسفم که فکر میکنید خانواده ها برای خلاص شدن از دست بچه هاشون اونا رو مدرسه میفرستن! شما میدونی آموزش مجازی چه اثرات مخربی روی دانش آموزان داره؟ میدونی یه معلم چقدر زحمت میکشه و از زندگی و خواب و ساعاتی که باید برای خودش صرف کنه مایه میذاره تا برای دانش آموزانش فایل و فیلم تهیه کنه؟ میدونی سطح سواد چقدر با آموزش مجازی پایین میاد؟ میدونی چه اثرات روانی منفی ای روی دانش آموزان داره؟ واقعا متاسفم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
درست میگه خیلی مجازی اثرات بدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حقوق معلمان حلال است و نوش جانشان! معلم های اطرافم دیدم چقدر زحمت می کشند برای آموزش مجازی که سخت تر و بعضی تا 12 شب درگیر هستند! آن عده اندک هم که کم کاری می کنند مثل همه ی اقشارو اداره ها که بالاخره وجود دارند! اداره ها که الان تعطیل اند و کاری نمی کنند اما معلم در شاد باید درس بده! معلم ها مقصر نیستند باید بساز برقصند یک اولیا می گه حضوری یکی می گه غیر حضوری!!! بهتر اين است که اختیار به مدارس واگذار بشه که با اولیا تصمیم بگیرند و مخصوصا پایه های بالا اگر تمام شرایط مناسب بود حضوری بشه!! معلم گناه نکرده ستاد کرونا دستور داده! بدی معلم گفتن حق الناس و باید جوابگو باشید! معلمی دیدم که کبد را داد یا در فضای باز تدریس حضوری داشت بدون یک ریال بگیره! معلمی دیدم که جانش را فدا کرد! تمام اموالش را هزینه بیماری دانش آموزان کرد! شما ندیدید و نمی دانید اما در اطراف زیاد دیدیم ان شا الله که انسان باشیم و انسانیت بیاموزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
احسنت به این تصمیم گیری ، سواد مهم نیست ، فعلا پای جون در میان است ، هر بچه ای که بره مدرسه ببین چند نفر از اعضای خانواده را در گیر می‌کنه ، مگه بچه‌ها میتونن از صبح تا سه بعد از ظهر همه پروتکل ها را رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
درس خیلی مهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شما رو به هرچی که می پرستید بعد از به وجود آوردن امکانات بازگشایی کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا که بچه هایی که میخوان برن نهم باید چه کار کنن برای انتخاب رشتشون اینجوری که همه تجدید میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بهتر است یکی از مولف های اصلی وثابت مدارسی که است خدمتگذار وسرایدار که اکثر مدارس با کمبود ان مواج هستند نام ببرید یا ندارند یا خدمتگذار دو شیفت کار می کند وحقوقش خیلی کم است وکارها زیاد وبهداشت اصلی کار خدمتگذار فکری برای این قشر زحمتکش وخط جلو کرونا بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من با برگزاری مدارس مخصوصا برای پایه ابتدایی مخالفم، بچه های کوچیک نمی تونن به مدت طولانی ماسک بزنن، تو مدرسه هم مطمئنا دست به همه چیز میزنن و بهداشت رو رعایت نمی کنند تازه تو سرویس هم بچه ها به هم چسبیدن، من که از کلاس مجازی پارسال راضی بودم، هم معلم درس میداد و هم کلی کلیپ آموزشی میفرستادن، خیالمون هم راحت بود که بچه مون مریض نمیشه، من بچم کلاس اول هنوز کرونا نیومده بود تو سه ماه دو بار آنفلوآنزا گرفت، بس کلاسشون شلوغ بود هرکی مریض میشدفوری بقیه هم میگرفتن، کرونا که جای خود داره و واگیرش خیلی بیشتر است وخطرناک هم هست، این جهش های جدیدش هم که بچه ها رو راحت درگیرمیکنه، خدا خودش رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
الان اون دوازدهم تجربی بدون امکانات چه جوری کنکور بده ده سال زحمتش به هدررفته چرا وضعیت کرونا روبرای امتحان نهایی وکنکور لحاظ نمیکنید که حق اون که نداره کلاس خصوصی بگیره بااین شرایط ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تو مدارس تست که یاد نمیدن عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دوساله چه کاری میکنید بچه های من اصلا نمیشن پای درس به قول خودتون زیر ساختا تون درست میکردین الان یه ماه دیگه داررید فکر چاره افتادین واقعا که
India
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
8 سال گذشت و اتفاقی نیفتاد.بعد شما انتظار داری تو دو سال معجزه رخ بده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ساکت باش باو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
پس بچه هات با گوشی چه کار می کنند؟ عجب نظارت والدینی داری داداش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام ما نه مسافرت رفتیم، نه دورهمی داشتیم، نه بچه ی من از این بچه‌ها هست که تو کوچه بره بازی همش تو خونه هستیم، با حضوری مخالف هستم
معلم آنلاین داره زحمت میکشه چرا میگین پول مفت میگیرن
اتفاقا آنلاین بچتون یه نفر هست راحتتر درس یاد میگیره تا داخل کلاس 30،40نفره،2ساعت میخواد وقت بزاری برا بچت به هر گرفتاریم که باشید 2ساعت آنلاین چیزی نمیشه
آنلاین بهتره، سلامتی بچه‌ها هم مطمئن هستیم،
شما از کجا میدونی بچه ای که میاد مدرسه از خانواده ای باشه که ناقل نیست، مدیر و معاون جلو شما رعایت میکنن پشت سر شما میگن این تعداد بچه رو چجور کنترل کنیم که خدایی حقم دارن
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۵:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نه برای یک دختر نهمی من دخترم نهم بود امسال اصلا هیچی از درسا با کلاسآی انلاین نفهمید ازمون ورودی هم داشت مجبور شد هم بره کلاس خصوصی هم خودش سه برابربخونه
Bulgaria
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
منم دقیقابا نظر شما موافقم،من ترجیح میدم ساعتهای طولانی از زندگیم بزنم وکنار بچه ام باهاش مجازی کار کنم تا اینکه نگران این باشم که نکنه امروز تو مدرسه کرونا بگیره وجونش به خطر بیفته،تازه با تجربه ی ۲سال مجازی کار کردن،امسال آماده تر هم هستیم،در ضمن اکثرخانواده ها مثل ما بچه های کوچکتریا حتی نوزاد تو خونه دارند که اگه دانش آموزی تومدرسه کرونا بگیره جون اونها هم به خطر میفته،تا وقتی همه ی ایران واکسینه نشوند باز کردن مدارس خیلی غیر اصولی وغیر انسانی است،
Iran (Islamic Republic of)
AA
۲۰:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
در جواب شما که گفتید نه برای یه دختر نهمی ، من خودم پارسال نهم بودم فقط با یه کتاب جامع و کتاب های درسی نه تنها معدلم بیست شد ، بلکه در آزمون تیزهوشان شهرم هم که کلا از بین ۵۰۰ نفر شرکت کننده ۵ نفر پذیرش کرد پذیرفته شدم . از نظرم اون هایی که میگن به خاطر مجازی بودن درس ها تنبل شدیم دارن بهانه میارن ، چون کسی که واقعا علم بخواد در هر شرایطی میتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
من یک امتحان کامل و نصف نمره شفاییم رو سره اینترنت از دست دادم
Iran (Islamic Republic of)
زکریا
۱۴:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بازم تعطیل میشه روز به روز به بدبختیامون اضافه میشه ای وای به این شانس والا ما هیچی نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
برو به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدارس رو لطفا باز کنید منه کلاس دهمی که حتی نمی دونم چه کتابهایی داره چطور میتونم مجازی یاد بگیرم ؟ بعدشم ما امسال امتحان حضوری داشتیم که خدا رو هزار مرتبه شکر مدیر و معاون کلی رعایت کردن و هیچکدوم از دانش آموز ها کرونا نگرفت اگه همینطور رعایت کنند مشکلی پیش نمیاد مجازی اصلا نمیتونه جای حضوری رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۶:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
پدرجان به نظر من شما به جای ادامه تحصیل ترک تحصیل کن چون تو باغ نیستی چطور میشه دانش آموز کلاس دهم حتی ندونه برای سال بعد چه مباحث درسی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کاربر ناصر به هر حال کتاب تجربی تو پایه دهم به سه بخش زیست فیزیک و شیمی تقسیم میشه و شاید دانش آموزنی ندونه زمین شناسی هم ۱۱هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حفظ جان فعلا در اولویت هست.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بهترین و عاقلانه ترین و ایمن ترین شرایط برای برگذاری کلاس های آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان عزیز در همان فضای مجازی و تلویزیونی با کمک پدر و مادران در منزلشان همچون دو سال قبل است با این وضعیت بسیار خطرناک شیوع ویروسهای مختلف کشنده کرونایی بازگشایی مدارس ریسک خطر بسیار بالایی دارد کودکان و نوجوانان در خانه هایشان سالم و زنده باشند جلوی پدر و مادرانشان بهتر از آن است که به مدارس بروند و خدای نکرده بیماری سخت رنج آور پر هزینه کشنده غیر قابل جبران بگیرند بهتر مسئولان تصمیمات خردمندانه پیشگیرانه بگیرند و با کودکان و نوجوانان مردم ریسک پر خطر نکنند تا رفع کامل ویروسهای مختلف منحوس کرونا .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه پیشگیرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
با تشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
بیمارشناس
۱۵:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حالت خوش نیستا بدبخت همه دارن میمیرن تو هنوز به فکر طالبان بازیتی . موضوعو بخون بعد نظر بده انسان بیمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
به هيچ عنوان مذهبي نيستيد
جزو ألباني نشين هاي پيري هستين كه راه ديگه اي جز اين اراجيف واسه دلزده كردن مردم از دين پيدا نكردين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ه تو ربطی نداده چه کسی چه لباسی میپوشه. برو ذهن مریضتو درست کن
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
میتونم بپرسم این نظر چه ربطی به مدرسه داره؟
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شت
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۴:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام من بلوچستان جای درس میدم ک ۳۰تا دانش اموز باهم تو ی کلاسن بااینک دوپایه دارم خدایش سرویس اصلا نداره حیاط خاکی بچه ها ماسک نمیزنن چون اینقد اوضاع مالیشون خرابه ک پولشو ندارن بخرن اخه بااین شرایط چطور میشه بچه ها برن سر کلاس حتی اب خوردن نیست کلاسا سنگی خیلی اوضاع روستاها بلوچستان خراب یکم بفکر باشین
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام و درود من به شما اموزگار فداکار // به احترامتان کلاه از سر یر میارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بابا این چه وضعشه خسته شدیم حالا اگه مجازی اصلا به درد نمی خوره چون زیر ساخت مناسبش رو نداریم اینطوری هیچی یاد نمیگیریم لطفا مدارس رو باز کنید میخوایم بریم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باز نشدن مدارس و نداشتن سواد بچه ها بهتر از داغ دار شددن یه خانواده است
اولن که بچه دبیرستانی ها به زور ماسک تحمل میکنن بعد ار بچه اول دوم ابتدایی توقع رعایت فاصله و بهداشت دارید بچه من وقتی مدارس باز شد بایه ماسک سه بعدی سفید فرستادمش با ماسک ساده سیاه اومد خونه گفتم چرا ماسکت تغیر کرده گفت با دوستم عوض ککردم
اخه این بچه ها رو که هنوز هیچی از کرونا نمییدونن
و چجوری بفرستیم مدرسه تصمیم باز نشدن مدارس بهتر
اخه بچه های راهنمایی نمیتونن درست برن دستشویی طوری که الوده نشن چه برسه به ابتدایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نکند که انتظار دارید معلمین در مدرسه به بچه هایتان دستشویی رفتن یاد بدهند؟ خانواده های عزیز! کمی هم به جای سگ و گربه هایتان، به تربیت فرزندانتان برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگه‌مدرسه‌هاهم‌باز‌بشه‌‌‌‌مدیر‌مدرسه‌مون‌تابچه‌هارو
۱۰‌دور‌‌‌الکل‌(ضدعفونی) و۲۰دور‌وایتکس‌نزنه
ولمون‌نمیکنه‌بریم‌کلاس
از‌‌مرحله‌مدیر‌هم‌میگذریم‌ناظم‌میوفته‌دنبالمون
میگه‌ازهم‌دیگه‌‌فاصله‌بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کل مدارس را تعطیل کنید آموزش وپرورش می خواهیم چه کار وقتی تمام کشور ها آموزش حضوری دارند یاآموزش حضوری ایمن برگزارکنید یا تعطیل کنید مسئولان دقیقا چه کار می کنند که این همه از دنیا عقبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگه امسالم غیر حضوری باشه داغون میشم.
دیگه طاقت ندارم.
خسته شدم.
همش تو خونه ایم.
حداقل یه مدرسه رو بریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
الان‌دختر‌،پسرا‌ (دوست‌دخترا‌ودوست‌پسرا)
باهم‌میگردن‌‌اونا‌کرونا‌نمیگیرن‌
دانش‌آموز‌ها‌که‌ماسک‌میزنن‌وپروتکل‌های‌بهداشتی
رو رعایت‌میکنن‌‌اونا‌کرونا‌میکیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اونی دوست دختر یا دوست پسر داره حداقل عقلش می‌کشه ماسک بزنه و تو جمعیت نیست ولی بچه ی من که ابتدایی تو کلاس 42نفره می‌فهمه ماسک رو بر نداره و با دوستش عوض نکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدارس ما امکانات مقابله با کرونا را چه از نظر مدیریتی و چه از نظر اقتصادی ندارند. پارسال قرار بود، کلاس ۳۰ دقیقه ای باشند، مدیر مدرسه ما می گفت که خیلی کم است و کرد ۶۰ دقیقه. با این شیوه مگر می شود، مدارس را باز کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من میخوام برم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من نمیخوام بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یعنی الان زوده برای مردن
India
ناشناس
۱۶:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یکم بالاتر یکی نظر خیلی خوبی داده. حفظ جان در اولویته. پس اگر به فکر خودت نیستی به فکر بقیه باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
انگار بعضیا نمیفهمن روزی چند نفر دارن میمیرن و به نسبت جمعیت اولین مرگ و میر جهان رو داریم تازه مدارس و سرویس مدارس و غیره باز نیست اینطوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
ما امسال امتحان حضوری داریم و هیچی با وجود این اینترنت های مزخرف نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باید مدارس برای ورودی های جدید مثل اول و هفتم و دهم حضوری باشه. ولی دوازدهما و نهما اگه میخوان نتیجه بگیرن باید توخونه از زمان استفاده کنند. و غیر حضوری براشون بهتره کسایی هم که میگن امتحانات نهایی سخته و.... شما خودت درست بخونی اصلا دبیر مدرسه لازم نیست بهت درس بده اونم مجازی. زمان زیاده بخونید کلاسم درحد یک رفع اشکال بدونید. اینکه گفتم ورودی های جدید باید حضوری باشن منظور این بود که باید با شرایط دوره جدیدشون اشنا بشن نه خدایی نکرده دچار این بیماری بشن. باید تدبیر بشه و علاوه بر رعایت بهداشت، مدارس سه شیفته بشن با این شرایط وگرنه باید قبول کنیم این واکسنا چون تازه تولید شدن تا عیب یابی کامل انجام بشه خطرناکن و غیر حضوری در این صورت بهتره
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۵:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
هر دانش آموزی در هر مقطعی نیاز به معلم داره
نتیجه همه خروجی ها(کنکور،امتحانات نهایی و .....) اینو نشون میده.
نمرات نهایی و درصدهای کنکور رو یه بررسی کنیم متوجه میشیم .


یادمون نره هیچکسی با خوندن حتی هزاران کتاب خلبان نمیشه حتما باید یک کاپیتان آموزش خلبانی بده
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ـ
۱۶:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید ها ببخشید ها اگه ما بلد بودیم نیازی نبود دوباره بخونیم.... ماشالا معلم هامونم ی کلیپ دانلود میکنن و میزارن داخل کانال... ما دانش اموزان به همه گغتیم اما کیه پیگیری کنه... اگه بذره بما سخت بگیرن ماهم خوب میخونیم هم خوب یاد مبگیریم..... وقتی در حد کلاس ابتدایی درس مبدن و از ما توقع پرفسور بودن دارن کی جواب گوعه.... وقتی ما یه ثانیه دیر یا زودتر انلاین شیم نمره مارو کم میکنن کی جواب گوعه؟ فقط کاغیه دانش آموزان یه ذره اشتباه کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من بچمو مدرسه نمیفرستم و برام مهم نیست حتی اگه رو بشه چون این دولت ثابت کرده که جون آدما براش مهم نیست پس باید خودمون به فکر جونمون باشیم و حالا ما لیسانس داریم چه کار کردیم نه کار هست نه در آمد بزار بچه هامون بیسواد باشن یکی دو سال هیچی نمیشه عقب بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
با این عقب ماندگی فکری که داری، همان بهتر که زیاد سواد یاد نگیری. به غرورت اضافه کردی و از عقلت کم کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
عقب موندگی فکری رو شما داری که به ایشون توهین میکنی
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز کنکوری
۱۳:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ما دانش آموز کنکوری داره خیلی به ما ظلم میشه مدارس بازگشایی کنید کلاس های مجازی هیچ دانش آموزی خوب درس یاد نمی گیره 2 سال آموزش مجازی برا ما هیچی سودی نداشت پس اگر میخواهید آموزش مجازی کنید امتحانات نهایی رو مجازی کنید لطفاً مدارس دوره متوسطه دوم رو باز گشایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۸:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دمت گرم
۱۲۳