استقراض دولت لبنان از بانک مرکزی این کشور برای واردات سوخت

دولت لبنان از تصمیم کشورش برای واردات سوخت تا پایان ماه سپتامبر بوسیله استقراض از بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، دولت لبنان از تصمیم برای واردات سوخت تا پایان ماه سپتامبر از طریق ماه استقراض از بانک مرکزی این کشور خبر داد.

دولت لبنان اعلام کرد: تصمیم برای حمایت از واردات سوخت تا پایان ماه سپتامبر، از طریق استقراض ۲۲۵ میلیون دلار از بانک مرکزی گرفته شده است.

دولت لبنان در ادامه اعلام کرد: حمایت از سوخت طبق قیمت تبدیل دلار که به ۸ هزار لیره می‌رسد، به انجام خواهد رسید.
در همین ارتباط رئیس جمهور لبنان اعلام کرد: تمام دستگاه‌های دولتی که قرار بود تصمیمی گیری کنند، دچار اختلال شده اند. او همچنین گفت دولت با همکاری من و نخست وزیر مکلف تشکیل خواهد شد.

او گفت: تصمییم گرفته شده تا به سوخت یارانه تعلق گرفته و بخشی از خزانه دولت متحمل هزینه‌ها شود.

از سوی دبگر، رئیس بانک مرکزی لبنان به خبرگزاری رویترز گفت: بانک مرکزی برای واردات سوخت، دلار به قیمت بازار اختصاص می‌دهد. ریاض سلامه گفت: دولت سوخت را به قیمت ۸ هزار لیره در برابر دلار قیمت گذاری می‌کند.

گفتنی است روز پنجشنبه، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفته بود: از اینجا اعلام می‌دارم کشتی حامل مواد مورد نیاز تا ساعاتی دیگر از ایران به مقصد لبنان برای پایان بخشیدن به بحران سوخت راه می‌افتد. کشتی نخست ما که از ایران می‌آید، حامل مازوت است که اولویتی بارگیری می‌شود؛ زیرا با زندگی مردم مرتبط است و این کشتی و سایر کشتی‌های دیگر که می‌آیند، به سلامتی به مقصد خواهند رسید. از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار