نماینده مردم ممسنی و رستم با صدور پیامی مردم کتاب دوست دو شهرستان را به مشارکت حداکثری در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید انصاری نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در پیامی از همه مردم برای حضور و شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ترویج معارف زندگی ساز رضوی در جامعه یکی از شاخص‌های مهم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. یادگیری، تبلیغ و ترویج آموزه‌های تمدن ساز رضوی تکلیفی است بر همه انسان‌هایی که در پی تحقق آرمانشهر رضوی هستند. همچنان که امام علی بن موسی الرّضا (ع) بگشاید می‌فرماید:

«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»؛ «خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند. فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.»

با نگاهی به همین روایت معنادار شایسته است در ترویج و تعمیق معارف رضوی به عنوان مهم‌ترین گام برای اعتلا و تعالی ایران عزیزمان سعی و تلاش همگانی داشته باشیم. در این راستا کتاب و فرهنگ کتابخوانی رضوی از اهمیت فراوانی در یادگیری، تبلیغ و ترویج معارف رضوی و شکل گیری آرمانشهر رضوی بر عهده دارد. با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بهترین و والاترین شیوه بهره‌مندی از ساعات و لحظات گرانبهای زندگی، مطالعه و انس با کتاب است و نیکوتر آنکه این مطالعه در جهت شناخت هرچه بیشتر سیره اخلاقی و عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

اینجانب ضمن قدردانی از متولیان و دست اندرکاران برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کشوری کتابخوانی رضوی، در این شرایط سخت کرونایی که باعث شده است بیشترین وقت مردم و خانوده‌ها در خانه گذرانده شود، از همه خانواده‌ها و جوانان فهیم و فکور ممسنی و رستم دعوت می‌کنم با شرکت در این جشنواره ارزشمند از آموزه‌ها و معارف زندگی ساز رضوی بهره‌مند شوند. شایسته است عموم مردم فرهیخته، خصوصاً نهاد‌های فرهنگی و مردمی شهرستان‌های ممسنی و رستم در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این رویداد، همراهی و مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار