آتش سوزی در ایالت‌های غربی آمریکا باعث شدت یافتن آلودگی هوا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جی ام ای، شدت گرفتن آلودگی هوا به علت پراکنده شدن دود غلیظ به جا مانده از آتش سوزی بی وقفه در مناطق جنگلی غرب آمریکا، بدترین کیفیت ثبت شده را برای هوای ایالت نوادا رقم زد و سبب شد ۶۷ هزار دانش آموز نتوانند در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

بر این اساس، دستکم ۶۷ هزار دانش آموز در شهر رینو در ایالت نوادا نتوانستند از خانه هایشان بیرون بیایند چرا که مسئولان شهری اعلام کردند هوای شهر به علت ادامه پیدا کردن آتش سوزی در مناطق جنگلی و برخاستن چتری از دود غلیظ در آسمان مناطق اطراف، به شدت آلوده است.

شعله‌های آتش در مناطق جنگلی و بوته زار‌های ایالت نوادا همچنان زبانه می‌کشد و کیفیت هوای مناطق اطراف را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. کیفیت هوا در شهر رینو در بدترین حالتی قرار دارد که تاکنون ثبت شده است.

امروز صبح، گسترش دامنه‌ی آتش سوزی از مناطق جنگلی کالیفرنیا به سمت غرب و به سوی ایالت نوادا ادامه پیدا کرد و پوششی از دود غلیظ تا صد‌ها کیلومتر آنطرف‌تر را فراگرفت. شدت آتش سوزی به اندازه‌ای بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مجبور شد وضعیت «فاجعه بزرگ» اعلام کند.

گَوین نیوسام، فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا گفت: «ما از دولت فدرال درخواست کردیم دسترسی به فناوری ماهواره‌ای پنتاگون (وزارت دفاع) را در اختیارمان قرار بدهند. همچنین درخواست کردیم نظامیان بیشتری برای کمک به ما و برای خاموش کردن آتش اعزام کنند. ما درخواست دیگری هم برای دسترسی به ابزار مخصوص خاموش کردن آتش سوزی داشتیم.»

ارتشی متشکل از ۱۳ هزار و ۵۰۰ آتش نشان برای نبرد با بیش از ۱۲ مورد آتش سوزی گسترده در غرب آمریکا تجهیز شده اند. حجم و دامنه آتش سوزی آنقدر سنگین و گسترده است که دود غلیظ به جا مانده از آن تا صد‌ها کیلومتر آنطرف‌تر را می‌پوشاند و در تاریکی فرو می‌برد.

پیش‌تر مقامات محلی اعلام کردند تنها در ایالت کالیفرنیا بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی طعمه حریق شدند. خشکسالی بی سابقه و ناتوانی مقامات محلی در مدیریت آتش سوزی باعث آسیب گسترده به جنگل‌های ایالت کالیفرنیا شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار