فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، از زمان شیوع ویروس کرونا از فرهنگ و هنر به عرصه سلامت تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: این استان دارای ۴۴۴ باب کانون در نقاط مختلف سطح شهر و روستا‌ها است که در این کانون‌ها علاوه بر اقامه نماز جماعت با حضور نوجوانان و جوانان، ارائه و نشر فرایض و آموزه‌های دینی و اسلامی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز انجام می‌شود.

او افزود: بچه‌های مساجد استان با کمک سایر ارکان مساجد، هیئت امنا و خیران با محوریت امام جماعت در روز‌های کرونایی سنگ تمام گذاشتند و دست به دست هم دادند تا بخشی از نیاز محرومان و نیازمندان را در قالب کمک‌های مؤمنانه تامین کنند.


بیشتر بخوانید


مظاهری اضافه کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، از زمان شیوع ویروس کرونا از فرهنگ و هنر به عرصه سلامت تبدیل شد و این خدمت و همدلی تا ریشه کنی این ویروس از استان به قوت خود باقی است.

او اظهار داشت: طی چند ماهی که بنا به نظر ستاد مقابله با کرونا، هرگونه تجمع منع شده است و نماز جماعت اقامه نمی‌شود با این حال جوانان، نمازگزاران، هیئت امنا و حتی نوجوانان مسجدی پای کار آمدند و با همراهی و محوریت امام جماعت و با همت و عزم بلند دست به دست هم دادند و فعالیت‌ها و کمک‌های نیکوکارانه و خیرانه‌ای را رقم زدند.

مظاهری تصریح کرد: کرونا اگرچه در این مدت بسیاری از اماکن را تعطیل کرد، ولی نتوانست حریف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شود و در این روز‌های کرونایی دستگیری و یاری به هم‌نوعان در سنگر مساجد تعطیل نشده است.

او گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به آسیب دیدگان ناشی از این بیماری، رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اتحاد، یکپارچگی و همدلی مانند روز‌های دوران دفاع مقدس با محوریت ائمه مساجد برقرار شد و بچه‌های مساجد با همکاری خیرین و مردم نیکوکار اقدام تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع بسته‌های گوشت متبرک قربانی و ضدعفونی و گندزدایی محله و مساجد به یاری مردم و نیازمندان شتافتند.

مظاهری ادامه داد: کمک‌های مؤمنانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موجب احیای مجدد روحیه نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیدگان از کرونا شده است و در این روز‌های کرونایی که مردم از این ویروس آسیب زده شده‌اند با این حال همگی دست به دست هم داده و در این حرکت خداپسندانه شرکت کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار