ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در پنج ماهه نخست امسال حدود ۳۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۲ میلیون دلار از طریق مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیای میانه صادر شده است.

امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: در پنج ماهه نخست امسال میزان صادرات از مرز سرخس حدود ۳۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار بوده که ۳۲۷ هزار تن آن از طریق راه آهن انجام گرفته است.

او افزود: همچنین حدود ۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۱ میلیون دلار از طریق مرز سرخس در پنج ماهه نخست امسال به داخل کشور ترخیص و وارد شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: در همین پنج ماه، صادرات در مرز سرخس از لحاظ ارزشی حدود ۵۷۹ درصد و واردات هم ۱۴۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

جهانخواه بیان کرد: علت افزایش این تبادلات باز شدن مرز‌های جمهوری ترکمنستان بوده که اجازه ورود و عبور کالا به این کشور و کشور‌های آسیای میانه داده شده است.

او تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی از مرز سرخس مصالح ساختمانی، مقاطع فلزی، ماشین آلات و مواد غذایی و کالا‌های وارداتی نیز نخ، الیاف و پنبه هستند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه سرخس دروازه ورود به آسیای میانه می‌باشد؛ تاکید کرد: همواره پیگیری‌های لازم توسط وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و کشور‌های آسیای میانه، در خصوص تسریع تبادل کالا و باز شدن مرز‌ها در زمان شیوع کرونا انجام می‌شود.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.