روز گذشته و در پی کاهش ارزش دلار در بازار‌های جهانی، ارزش سهام در بازار‌های آسیا روندی افزایشی در پیش گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا و سقوط ارزش دلار در معاملات جهانی، ارزش سهام در بازار‌های آسیایی روندی رو به افزایش را تجربه کرد.

عدم برنامه ریزی مشخص و زمان بندی شده برای کاهش مشکلات اقتصادی و تورم در جامعه آمریکا موجب شد تا در معاملات روز گذشته ارزش دلار روندی کاهشی به خود بگیرد. ارزش شاخص سهام در بازار استرالیا ۰.۳۹ درصد و در بازار‌های کره جنوبی ۰.۵۴ درصد افزایش یافت.

همچنین پس از طوفان ایدا در خلیج مکزیک و ایالت لوئیزیانا، بهای نفت در بازار جهانی شاهد افزایش بود. قیمت هر بشکه نفت هم در بازار‌های جهانی در حالی افزایش یافت که شرکت‌های تولیدکننده نفت در آمریکا در پی اعلام هشدار‌ها برای وقوع طوفان شدید ایدا در سواحل جنوبی این کشور تولیدات خود را متوقف کرده بودند.

قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. همچنین نفت برنت دریای شمال با ۱.۲۵ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. طلا هم در معاملات جهانی افزایش کمی داشت و با حدود ۰.۰۷ درصد صعود، به قیمت هر اونس ۱۸۱۷ دلار و ۷۸۶ سنت معامله شد.

تحلیلگران بازار‌های سرمایه می‌گویند عدم قطعیت از اعمال محدودیت‌های کرونایی در پی افزایش ابتلا به نوع دلتا ویروس در جهان و نیز طوفان‌های شدید و فصلی در مناطق مختلف از جمله سواحل نفت خیز آمریکا موجب بی ثباتی در معاملات جهانی سهام و نفت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار