یک منبع آگاه در اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن از ۲۸۲ بار نقض آتش‌بس در یمن از سوی عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از المسیره، یک منبع آگاه در اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن با اشاره به رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده گفت: ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۲ بار اقدام به نقض آتش بس در این استان کرده است.

وی در این راستا افزود: پرواز پهپاد‌های جاسوسی بر فراز «الجاح»، «الفازه»، «الدریهمی»، «الجبلیه»، «التحیتا»، و حیس از جمله موارد نقض آتش‌بس در استان الحدیده بوده است.

این منبع آگاه در اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن ادامه داد: گلوله باران مناطق مختلف یمن و همچنین حملات توپخانه‌ای به این مناطق، ایجاد استحکامات جنگی در «الجاح» و منطقه «الجبلیه» از دیگر موارد نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی است.

 طرف‌های یمنی از  روزسیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافته اند، اما ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض و همچنان به حملات خود به استان الحدیده ادامه می‌دهد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

نیرو‌های یمنی بار‌ها از عدم توقف جنگ و محاصره عربستان علیه این کشور خبر داده و اعلام کرده اند که صورتی که عربستان به اقدامات خود دراین منطقه پایان نبخشد، طرح پیشنهادی آتش بس بی فایده خواهد بود و کاربردی ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: یمن ، ائتلاف سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار