رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: برای متصدیان ۲ فروشگاه چرم در شهر همدان به علت فروش پوست خرگوش پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید شعبانلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در گشت و نظارت بر مراکز عرضه و فروش محصولات چرمی همدان،  سه تخته پوست حیوانات وحشی را در این مراکز مشاهده و برای فروشندگان پرونده قضایی تشکیل داد.

او تصریح کرد: از ۲ فروشگاه چرم ۲ تخته پوست خرگوش وحشی وارداتی و یک تخته پوست خرگوش وحشی بومی ضبط و برای فروشندگان پرونده قضایی تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت:بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید؛ حمل، عرضه و فروش و صدور جانوران قابل شکار و اجزای آن‌ها بدون کسب مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

شعبانلو افزود: بر این اساس متخلفان به پرداخت جزای نقدی از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محکوم می‌شوند که ضرر و زیان برای هر سر خرگوش نر ۴۵۰ هزار تومان و خرگوش ماده یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

او تصریح کرد: تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست به صورت موردی و سرزده اقدام به بررسی وضع بازار و مکان‌هایی که پیشتر در آن شاهد تخلف بودند، می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی این استان در چهارماهه امسال تشکیل شده که ۱۸ پرونده مربوط به تخلف شکار و صید غیر مجاز است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.