مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان از واکسینه شدن ۱۶۰۰ مادر باردار در اصفهان، خبر داد.

رضا فدایی مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص واکسیناسیون مادران باردار علیه بیماری کرونا، گفت: مادران بارداری  که ۱۲ هفته از  بارداری‌ آنها گذشته باشد مشمول واکسیناسیون کرونا می شوند اما افرادی که  بارداری پرخطر را تجربه می کنند در اولویت واکسیناسیون هستند.

او افزود: همکاران بهداشت به تدریج با خانم‌های باردار تماس می‌گیرند و از آن‌ها برای واکسیناسیون در تاریخ  و مکان معین دعوت می‌کنند، همچنین به خانم‌هایی که باردار هستند و توسط پزشک یا مامای خصوصی مراقبت می‌شوند توصیه می‌کنیم که در مراکز بهداشت حضور پیدا کنند و پرونده خود را تشکیل دهند تا اسمشان در سیستم ثبت شود و ما بتوانیم آن‌ها را برای واکسیناسیون دعوت کنیم.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد:   بعد از تزریق واکسن مادران باردار همکاران ما در مراکز بهداشت سلامت مادر و جنین را  پیگیری می‌کنند.

فدایی خاطرنشان کرد: تاکنون  ۱۶۰۰ مادر باردار در اصفهان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند و روند واکسیناسیون ادامه خئاهد داشت.

تزریق واکسن سینوفارم توصیه‌ای به مادران باردار

فرزانه السادات فرود رئیس گروه خانواده و جمعیت معاونت بهداشت استان اصفهان در رابطه با روند واکسیناسیون مادران باردار گفت: متاسفانه موارد قابل توجه مرگ و میر مادران باردار را از اول امسال تاکنون شاهد بوده ایم، همچنین سال  گذشته به وضوح افزایش مرگ مادران باردار را داشتیم و بیشترین علت فوتی‌ها ابتلا به بیماری کرونا بوده است، به همین علت واکسیناسیون مادران باردار را مانند دیگر کشور‌ها دنیا در دستور کار قرار دادیم و برای واکسیناسیون مادران باردار واکسن سینوفارم را توصیه می کنیم.

او افزود:بسیاری از مادران باردار دارو‌های ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند و سوال دارند که آیا تزریق واکسن با مصرف این دارو‌ها از جمله هپاتیت و آسپرین تداخل دارد؟ که پاسخ ما خیر است چرا که هیچ تداخلی ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

رئیس گروه خانواده و جمعیت معاونت بهداشت استان اصفهان مطرح کرد: همچنین دارو‌های فشارخون و انسولین هم هیچ تداخلی با واکسن کرونا نخواهند داشت.

فرود ادامه داد: واکسن‌هایی که تزریق می‌کنیم ممکن است جلوی مرگ و میر‌های شدید را بگیرد، اما ممکن نیست ۱۰۰ درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری کند به همین علت رعایت شیوه‌نامه‌ها همانند قبل الزامی است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.