رئیس حوزه قضایی هندیجان بر استفاده حداکثری از ظرفیت خدمات الکترونیکی قضایی برای کاهش مراجعه افراد به دادگستری در روز‌های کرونایی تاکید کرد.

سید محمود هاشمی، رئیس حوزه قضایی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از هرگونه تجمع در دادگستری این شهرستان گفت: به منظور کاهش مراجعه به مراکز قضایی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی، رسیدگی به پرونده‌ها انجام می‌شود.

او با بیان اینکه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گامی مؤثر در غلبه بر اطاله دادرسی بوده و نقش موثری در جلوگیری از حضور مکرر شهروندان و روستائیان برای ثبت دادخواست دارند، افزود: توسعه خدمات قضایی، کاهش اطاله دادرسی، شفاف‌سازی و افزایش قدرت پاسخگویی به مراجعه کنندگان از اهداف راه‌اندازی اینگونه دفاتر به شمار می‌روند.

هاشمی اظهار کرد: با راه‌اندازی این دفاتر از مراجعه مستقیم در ابتدای کار به مراجع قضایی جلوگیری می‌شود و اصحاب دعوی از منزل می‌توانند روند اقدامات پرونده خود را پیگیری کنند، ضمن اینکه همه مراحل در پرونده‌ها نیز از طریق پیامک به اطلاع طرفین پرونده می‌رسد.

رئیس حوزه قضایی هندیجان در پایان از شهروندان خواست با خودداری از حضور در مراسم عزاداری، جشن‌ها و فاتحه خوانی در قبرستان‌های شمالی و جنوبی باتوجه به شرایط کنونی کرونا در کشور و شهرستان به کاهش آمار ابتلا و مرگ و میز ناشی از این بیماری منحوس کمک کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار