رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان؛

تیم‎داری حرفه‎‌ای به‌صلاح شهرداری نیست

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان گفت: مخالف تیم‌داری حرفه‌ای سازمان فرهنگی شهرداری هستم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی کرباسیانرئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان با بیان اینکه تیم‎داری حرفه ‎ای به‌صلاح سازمان فرهنگی شهرداری نیست گفت: باید تیم‌داری را به سمت‌وسوی ورزش محلات و شهروندی سوق دهیم.

او  با اعلام مخالفت خود با تیم‌داری حرفه‌ای شهرداری اظهار کرد: پرداختن به امور تیم‌داری حرفه‌ای بسیار وقت‌گیر و پیچیده است؛ از این‌رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از تمام امور غیرورزشی خود باز خواهد ماند.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به جز ورزش، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هم مسئولیت دارد گفت: حوزه تیم‌داری در رشته ورزشی فوتبال هم پیچیده است؛ از این‌رو تمام نیرو‌های انسانی این سازمان درگیر حوزه تیم‌داری می‎شوند که موجب تعطیلی دیگر مأموریت‌های سازمان خواهد شد و به صلاح این مجموعه فرهنگی نخواهد بود.

کرباسیان  با تأکید بر اینکه کاملاً مخالف تیم‌داری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هستم ادامه داد: باید تیم‌داری را به سمت‌وسوی ورزش محلات و شهروندی سوق دهیم.

او گفت: اگر تیم‌داری حرفه‌ای، کار شهرداری نیست، انجام نشود؛ اما اگر این اقدام ورزشی خلاف قوانین و مقررات بالادستی نباشد، باز هم اجرای آن به صلاح نیست؛ زیرا در شرایط فعلی با مشکل منابع درآمدی، دست و پنجه نرم می‌کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم تأمین منابع مالی تیم‌داری حرفه‌ای به مناطق برخوردار یا سازمان‌های درآمدزا شهرداری سپرده و یا باشگاه مستقل شهرداری تشکیل شود.

کرباسیان با بیان اینکه باید رابطه منطقی بین بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با بودجه ورزش تنظیم شود گفت: منع قانونی به‌دلیل محدودیت منابع مالی، مانع تیم‌داری شهرداری خواهد شد؛ از این‌رو باید ورزش‌های همگانی و شهروندی را گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان تأکید کرد: شورای شهر و مدیریت‌شهری به تمام وظایف فرهنگی، اجتماعی؛ ورزشی و گردشگری سازمان، توجه یکسان و عادلانه داشته باشد.

او افزود: باید تنظیم عادلانه بودجه سالیانه برای بخش‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در نظر گرفته شود تا اقدامات مناسبی در راستای شکوفایی استعداد‌های جوانان و نوجوانان شهر همدان در تمام زمینه‌های مختلف صورت پذیرد.

کرباسیان افزود: در صورت صلاحدید و تصویب شورا و تأیید مراجع بالادستی، به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز تقویت حوزه ورزشی، سازمان مستقل ورزشی یا باشگاه ورزشی در شهرداری شکل گیرد تا سازمان فرهنگی شهرداری به امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خود بپردازد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی ما برای مخالفت با تیم‌داری حرفه‌ای، کاهش درآمد‌های سازمان در مواجهه با بحران کرونا بوده است؛ به‌طور مثال استخر شهدای شهرداری، باشگاه ورزشی شهرداری و باشگاه‌های شهید مدنی و شاهد هم تعطیل هستند و سازمان هیچگونه منبع درآمدی در دو سال گذشته نداشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار