به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی هست که تاکسیهای اینترنتی فعالیت خود را به طور جدی شروع و مسافران زیادی پیدا کردند. اکثر مردم به این باور رسیدند که تاکسیهای اینترنتی هم سریعتر کار آنها را راه میاندازند و هم هزینه کمتری نسبت به تاکسیهای تلفنی دارند.
با این حال مسافرانی که زیاد از این اپلیکیشنها برای رفت و آمدشان استفاده میکنند، مشکلات زیادی را مطرح میکنند و همچنین رانندگان، دغدغه واریز نشدن سهمیه سوخت و نداشتن بیمه تامین اجتماعی را دارند.
حالا شما به عنوان مسافر یا راننده، چه مشکلاتی را برای تاکسیهای اینترنتی مطرح میکنید؟ به ما بگویید تا به بررسی و حل آن ها از طریق اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی بپردازیم.
انتهای پیام/
چن ضعف تو سیستم اسنپ و تپسی وجود دارد اول که همه میگن ،چه ضابطه ای برای افزایش قیمت ها دارن؟
دوم که متاسفانه خیلی ها نمی گن و فراموش شده است :عدم رعایت حجاب اسلامی از سمت بعضی رانندگان خانم و پخش موسیقی حرام در ماشین به درخواست مشتری؟!!!
اما بعضی هر دو انتخاب را نگه می دارن تا هر کدوم زودتررسید سوار همون سرویس بشن و دیگری را لغو می کنن و حتی برای من پیش امده سفر را لغو نکرده اند و نه جواب تماس می دهند و نه لغو و ما مجبوریم اجبارا لغو کنیم . من حداقل هفته ایی ۵ مورد دارم بارها شده رسیدم مبدا و دیدم مسافر سوار سرویس همکار شده و با بالعکس مسافر را سوار کردم دیدم یک سرویس دیگر هم برایش امده کاش یه اقدامی برای جریمه این نوع مسافران یا حداقل گزارش راننده در در مورد نیز به دلایل لغو سفر اضافه شود
کسی تحقیق کرده که کارمزد و کمیسیونشرکت جهانی اوبر چقدر هست که این اسنپ داره 20درصد میگیره؟یعنی سودی که اینا با یه اپلیکیشن دارن میکنن و حاصل زحمات ملت و راننده بیچاره رو میخورن کل شرکت اوبر از آغاز تا حالا نخورده.
دقیقا مثل حکومت سایپا و ایران خودرو به مردم شده
کرایه را نمیتونی اضافه کنی لااقل کارمزد که دست خودتونه
عجب ملت رو به سخره گرفتی جناب اسنپ
از تاکسیرانی میخوام که قانونی وضع کنن ،تا هر راننده فقط بتونه توی یک شرکت تاکسی اینترنتی ثبت نام کنه
عدم وجود این قانون باعث شده هیچ رقابتی برای جذب و نگه داشتن راننده ،توسط شرکتها وحود نداشته باشه و هر طوری که میخوان با زاننده برخورد میکنن،کرایه ها کمو زیاد میکننو ...
دوم بحث نشون دادن اطلاعات سفر به راننده هست
با توجه به این که این شرکتها،کرایه ،مسافت،زمان و ... رو محاسبه میکنن،یه ما زمان بسیار کوتاهی برای قبول کردن سفر میدن،ولی خیلی وقتها کرایه بسیار پایین تر از شرایط سفر هست و بعد از تماس با شرکت میگویند همینی که هست میخواستی قبول نکنی!
اگر نمیتوانند دقیق بررسی کنند،زمان بیشتری بدهند برای اینکه خودمان بررسی کنیم
سوم اینکه به هیچ عنوان هزینه های خودرو را در نظر نمیگیرند برای تعیین کرایه
راننده ها هم چون بعدا باید برای ماشین هزینه کنن،خیلی از سفرها رو قبول میکنن در صورتی که عملا اون سفر هیچ سودی نداره و همه کرایه ،صرف کمیسیون و هزینه های خودرو برای اون سفر میشه
باید شرکتها با توجه به هزینه های امروز کرایه تعیین کنند
با محاسبه چندین ساله من،برای پراید ،به ازای هر کیلومتر ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ هزینه خودرو میشود،چکونه میشود یک سفر ۱۸ کیلومتری ۲۸ هزار تومن کرایه داشته باشد،آخرش فقط دو هزار تومن برای راننده میمونه،اونم سرویس تهرانپارس تا شهرک غرب،خواهشا پیگیری کنید،برای همه اینها سند و مدرک دارم،آماده مصاحبه هم هستم
وقتی مسافر کرایه را پرداخت نمیکنه ما به کجا باید شکایت کنیم ک پاسخگو باشه
نمونه اش ۱۸۸۰ مشهد اصلا پاسخگو نیستن هردفعه میگن به ما مربوط نیست میخواستی بگیری کرایه ی خودتونو ولی برعکس اتمسفر مبلغی بیشتر بایت خدمات اضافه بگیریم پیگیری میکنند و راننده ره بی دلیل مسدود میکنن
چه وضعشه
چه وضعشه
حق مسافر همون با آژانس بره آدرس رو نیم ساعت اشتباه بره دیرتون بشه کرایه ۳برابر بگیره احتامتونم نگه نداره
جایی که دلش بخواد پیاده کنه تا کرایه هم ندی در هارو باز نکنه دیدم که میگم
بله برای مسافر به صرفه هست
هر وقت قیمت قطعه که با دلار حساب میشه اصطحلاک راننده هم با دلار شد بعد بیا حرف از موفقیت بزن چون با کفش راننده راه نرفتی نمیفهمید چه خبر هستش ۸۲ کیلومتر تا پرند ۱۱۶/۰۰۰ هزار تومان
یزید زمانتون رو بشناسید
دوستان ناراحت نباشید مهمان حبیب خداست (مسافر)
لعنت به اسنپ که داره برده داری نوین میکن
یک تفر بیاد مثل تاکسی تلفنی ها قیمت بده که نه بتونه قیمت بالا بزنه نه پایین... هیچکس هم اعتراض نمیکنه
بنده راننده اسنپ در استان کرمانشاه هستم
با توجه به قیمت های خیلی کم و اینترنت فوق العاده ضعیف و عدم فرهنگ سازی درست مشکلات فراوانی با مسافران داریم از جمله
طولانی تر بودن مسافت نسبت به مسیر انتخاب شده
عدم قبول توقف در لحظه بخاطر هزینه توقف
انتخاب توقف در مسیر برای تغییر مسیر بجای استفاده از گزینه پویا سه مقصده بودن سرویس
عدم رعایت حال راننده از جمله استفاده نکردن از ماسک ،ظرفیت بیش از حد خودرو و....
وهزاران اشکالات دیگر که در این حالت اسنپ فقط به فکر مسافران است و امتیاز راننده کمتر بشه و درامد کمتر وفقط مسافر راضی باشند وبس ، در ضمن پشتیبانی نداره اصلا اگر مشکلی با مسافر پیش بیاد زنگ بزن میگن پیگیری میشه
گزینه ی عجله دارم در اپلیکیشن اسنپ، عملا شده محلی برای دریافت کرایه بیشتر
خودم و اطرافیانم، شده اسنپ، کنارمون بوده، ولی تا گزینه عجلا دارم رو نزنیم، قبول نمیکنن مسیر رو، ملت رو علاف میکنند، عملا شده گزینه ای برای گران کردن کرایه ها و دو نرتی کردن و مردم و علاف کردن
همش حق مارو میخورن و فقط مسافر مهم واسشون ک پول دربیارن
اسنپ و تپسی کمیسیون 17 درصد میگیره از راننده کرایه نسبت به گرانی قطعات خودرو و دستمزدهای تعمیر خودرو بسیار پایین است بنده با پراید کار میکنم کوچیکترین قطعه مصرفی رو باید 300 تومن پولشو بدی با کلی دستمزد تعویض بماند قطعات دیگه چند میلیون هستن به این هزینه های بنزین و چیزهای دیگه رو اضافه کنید . همنیطور این شرکت ها بابت کنسلی سفر از سوی مسافر مبلغی رو به راننده نمیدن درصورتی که اگر راننده لغو کنه 1500 تومن جریمه میشه - شده در روز 5 تا سفر تا مبدا رفتم مسافر کنسل کرده - با یه حساب سر انگشتی شما حساب کنید یه سفر که 25000 هزار تومنه 17 درصد ازش کم کنید میشه 20750 در این مبلغ کرایه بهترین حالت 3 تا 5 دقیقه در راه مبداهستید و معمولا 13 الی 15 دقیقه در راه مقصد هستید حداقل در کمترین حالت 2 لیتر بنزین مصرف میشه که از مبلغ 20700 کم کنیم میشه 14750 خب حالا از این مبلغم خودتون کلاهتون قاضی کنید چقدرش استهلاک ماشینه ؟؟؟ لاستیک روغن لنت .............. واقعا چی میمونه ؟ حالا این دوتا شرکت نه بیمه میکنن نه خدماتی دارن
بعدش باید مسافر رو راضی نگه داری - سهمیه بنزین هم که هیچی 6 ماه عقبه کلا و کلا محاسبه اش واقعا خنده داره فرمول مصرف سوخت جاده رو دارن تو شهر محاسبه میکنن ترافیک و مدت زمان انتظار و .... حساب نمیکنننننننن (و اگر کسی داره با این شرایط هنوز کار میکنه فقط بخاطر اینکه مجبوره تا شکم زن و بچه اش رو سیر کنه)
خواهش میکنم این مشکل کلیه رانندگان اسنپ از جمله من رو پیگیری کنید اول سهمیه بنزین را که هر دوماه یمبلر میدند بعد به همه نمیدن بنا به دلایل واهی و غیر معقول خودشون ظلم به حق راننده میکنند بخدا با بنزین ازاد کار میکنیم واسه گذروندن چرخ زندگیمون بعدش سفرهای لغوی رو 1000 تا یکیش میدند ظلم تا کی درحق راننده با این استهلاک و گرونی
تاخیر مسافر در رسیدن به مبدا باید محاسبه شود و ...
دوتاشون مجبورن روسپی فقط خودش راننده اسنپ ماشینش هم هست..
من متاسفانه
برادر من مسول عزیزکرایه کی شما برا ما رتننده هامیزنی از روچحسابی هس
مفت کارمیکنیم
مسیری ک با تاکسی سر هطی بری ۴نفرم توماشین باشن بیشتر از کرایه درسبتیت میشه از این سر دنیا تو اون سر دنیا مفت میبریم
بسه دیگه چقد ظلم تو حق راننده
وقتی صحبت از مشکل رانندگان اسنپ میشود ،
همه فکر میکنند بحث بالا بردن نرخ کرایه ست !
ولی فقط این نیست
۹۰درصد مشکل از خود اسنپ است
نداشتن بــیــمـه ، تعمیرگاه اختصاصی و لوازم یدکی ، حمایت از رانندگان ، فروش اقساطی لاستیک و ..... احیانا خرابی خودرو به رانندگان فعال ......
یک گروهی تو تلگرام زدیم که همه رانندگان برای حل مشکلات میتونند آزادانه صحبت کنند
گروه اتحادیه رانندگان اسنپ
[شرکت اسنپ نقشی در آن ندارد]
لینک گروه
https://t.me/snapgp
امیدوارم ادمین سایت ، این مطلب را چاپ کند
کمیسیون زیادمیگیرندوکرایه ها هم ناچیز.
شمارابخدا؛لااَقل کمیسیون ها را کم کنند.
میگی اینترنتی بده شاکی میشن و امتیاز کم میدن
میگی ماسک شاکی میشن و امتیاز کم میکنن
در کل من یه پیشنهاد میدم اونم اینه که بیخیال کار با ماشین بشید . بخدا توقع تون رو بیارید پایین کار خیلی زیاده. شاید به اندازه تاکسی اینترنتی پول در نیارید ولی قول میدم حقوق ماهیانه ۵ تومن با بیمه خیلی بهتر از درآمد روزانه ۴۰۰ هزار تومنی بدون بیمه هستش.
خودم کارگر فروشگاه زنجیره ای هستم حقوقم چیزی حدود ۶.۵ هستش بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی هم دارم ، عیدی ، بن کارت و سنوات و... از این دست چیزا هم زیاده یه خوبی دیگه اینکه جای پیشرفت هم داره و میتونی ارتقاء پست پیدا کنی و به تازگی کار تو فروشگاه های زنجیره ای زیاد هست . فقط باید یکم مغرور نباشی که بگی من با ... برم کارگر یه فروشگاه بشم.بخدا نسبت به کار با ماشین و موتور هزار برابر بهتره.
البته اینم بگم که کار تو کارخونه و کارگاه ها هم خیلی زیاده فقط نیاز به یکم همت داره . هر کی بیکار میشه اولین گزینه جلو پاش کار با ماشینه در صورتی که کار با ماشین به هیچکس نون نمیرسونه. بخدا خیلی از کسایی که تاکسی اینترنتی کار میکنند وقتی ماشین شون خراب میشه پول تعمیر ماشین رو ندارن در صورتی که روزی ۴۰۰، ۵۰۰ کار میکنند
من فلسفه کسرعوارض رو نمیدونم و فرمول کسر کمیسیون رو متوجه نمیشم. آبادان شهریه که به جرات میشه گفت یک خیابان سالم بدون دست انداز و چاله و چوله و فاضلاب با درپوش مناسب و گود ندارد. و در ثانی اسنپ همه تسهیلاتش رو برای مرکز استان)اهواز( در نظر گرفته. نفعش برای کاربران راننده آبادان تقریبا صفره.احتمالا شهرهای دیگه هم همچین مشکلی داشته باشند.در خصوص بعضی مسافرها هم بایستی فرهنگ سازی بشه که برخی راننده های اسنپ شغل دومشون رانندگی و فعالیت در تاکسی اینترنتی هست ممکنه در روز کارمند باشند و علاوه بر کارمند ممکنه مسئول قسمتی از ادارات هم باشند ولی برای کسب در آمد حلال مجبورند تن به بردگی مدرن بدن لذا فرهنگ سازی کردن از همین فضای مجازی یا صدا و سیما بد نیست و بلکه نفع هم داره.البته بعضی از ما راننده ها هم برخی موارد رو داریم باید رعایت کنیم.
همه قوانین اسنپ به نفع مسافر و به ضرر رانندس
اگر راننده لغو سفر کنه جریمه ميشه ولی مسافر خیر
راننده اجازه نداره مسافر زیر هجده سوار کنه، خب من از کجا بدونم طرف بچه هست یا نه وقتی، بعد اینکه کلی مسیر طی کردی رفتی دیدی زیر هجده هست بگي ولش کن سوار شه این همه راه اومدم خلتف قوانینه بفهمن اخراجت میکنن لغو سفر بزنی جریمه میشی، همین موضوع برای سفر های خدماتی هم هست که اونم نباید انجام بدیم ولی وقتی میرسیم به مسافر طرف تازه ميگه خدماتیه،
امنیت راننده تضمین شده نیست شما با ی اسم کاملا ساختگی فقط با ی سیم کارت ميتوني عضو اسنپ بشي ولی راننده ها چی؟ جون راننده از سر راه اومده؟
و دیر واریز شدن بنزین
چرا دولت اقدامی نمی کنه؟
چون که خودشون بااونها دستشون توی هم هستش.
والا من که نمیدونم وفقط شنیدم که می گویند اسنپ ماله سپاه وتپسی ماله فلان کس یااورگانه.
حالا اگه ماله هرجاکه باشه،آیا حق داره هرکاری دلشون می خواهد به سر راننده دربیاره.
بابا اومده یک برنامه اینترنتی نوشته ودرست کرده، اونوقت پول اینترنت رو راننده ویا مسافر دارندپرداخت می کنند .
پول کمسیون دیگه واسه چی، از همون اینترنت کلی درآمد دارند. پول اینترنت که راننده میده،
پول عوارض هم که راننده میده،
اصتحلاک وخرج ماشین که راننده میده وپای راننده های بامعرفته.
تمام هزینه چه مالی وچه بدنی که راننده داره عمرش وزندگیش رو ازدست میده ،پس کجا شرکتها چیزی ازدست می دهند ویاپولی وهزینه ای پرداخت می کنند، تمامي دارمدشون خالص وبدون یک ریال هزینه کردنه.
تازگی ها هم دستشون رفته توی جیب راننده واز حساب آنها پول کم میشه وبرداشت می کنند.
این شرکتها مخصوصا شرکت ماکسیم فقط می گویندازمسافرپرداخت میشه ولی دروغ میگن.
این شرکت ماکسیم هم که اصلا معلوم نیست چه خبره وهیچ پشتیبانی نداره.
حالا شرکتهای دیگه بازم حرف سرکمسیون وکرایه پایین وکم زدنه، ولی تاکسی ماکسیم وصفش ناگفتنی هستش،
اين شركت رودست همه دزدها رو آورده.
البته این شركت تادوسال پيش وقبل ترکه زیرنظر کشور روسیه بود ومستقیم خودش همه چیزرو زیرنظرداشت خیلی بهتر بودومدیریت های ایران رازیر نظرداشت.
اول تهران تمام نمایندگان شهرهای دیگه رو زیرنظر داشتوبعدهم خوده تهران زیرنظر شرکت روسيه بودوتمامی شهرهاوشهرستانهاسراسری بود.
اما بابی کفایتی مدیرهای ایرانی اين شرکت واجاره دادن این برنامه به اونها يواش يواش روبه زوال رفت وبجای پیشرفت وبهترشدن به سمت نابودی رفت وبجای اینکه باداشتن امتیاز سفرهای اطراف وبین شهری واستانی بهترین تاکسی اینترنتی کشور شناخته شود جزو بدترین ها قرارگرفته.
الان هرشهر برای خودش هرکاری که دلشان می خواهدانجام می دهندوهیچ کس جوابگو راننده ها نیست.
یعنی واقعا شورش رو دراوردند.
اصلا این شرکت پشتیبانی نداره و به هیچ عنوان کسی نه جواب تلفن می دهد ونه جواب پیام.
اول که شماره تلفن راننده ومسافر را دراختیار هيچ کدام قرار نمی دهد ومی گویندبایدراننده ومسافر از طريق سیستم برنامه ارتباط برقرار کنند که کلا این سیستم هی قطع شده ونه مسافر و نه راننده نمی توانند باهم صحبت کنند ودراخرچون ازقطع تماس وبرقرارنشدن درست تماس یامسافر یاراننده سفر را لغو می کنند.
ای کاش فقط همین بود،ولی بعداز اینکه سفر لغو می شود ازحساب کاربری راننده که بصورت امانت وبرای داشتن اینکه باید کمسیون سفردرحساب کاربری باشه تاراننده بتواند سفرراقبول کنه دست برده وباتهمت اینکه شماست را انجام داده اید هم کمسیون سفرودرخواست انجام نشده را برداشت میکنه وهم جریمه ۵۰ هزارتومانی میکنه ،یعنی خیانت درامانت ودزدی توی روز روشن.
شهر اصفهان که ازلحاظ کم بودن کرايه وبرداشت پول ازحساب راننده وتهمت زدن در درجه اول قرار دارند،
مثلا کرایه از تهران به اصفهان ۸۰۰هزارتومان است،
اما کرايه از اصفهان به تهران را بین ۵۰۰تا۵۵۰ هزارتومان
یعنی مسیروجاده ومسافت همان است ولی ۳۰۰هزارتومن ماوتفاوت وکمتر.
وقتی هم که می گوییم چرا باید کرايه های اصفهان نسبت به شهرهای دیگه اینقدر کم هستند جواب نمی دهندویا سربالا جواب می دهند.
براي سفرهای بین شهری واستانی مجوز تردد به ما نمی دهندوحاضرنیستند که کاری بکنند. درصورتي که اگر بافرمانداری وپلیس راهور هماهنگ کنند آنها خودروهای اين شركت را جریمه نمی کنند ولی فقط فکر پرکردن جیب خودشون وخالی کردن جیب وحساب کاربری راننده هستند.
من باسندومدرک که برای سفر نرفته وانجام نداده بهشون ارائه دادم وحتی در همان تاریخ وهمان ساعت سفر شهری برای خودشون انجام دادم رو قبول نکردندو۱۶۰هزارتومان از حساب کاربریم برداشتندوگفتند سیستم نشان داده که شما رفتی.
البته سیستم دزدی کردن خودشون، هرچی بشه می اندازند گردن سیستم زبون بسته.
تابه حال نزدیک به ۱یک ملیون تومان بیشتر از من برداشتندوگفتند سیستم زده وباتهمت می زنند به راننده که چون شماره بامسافر دادید ویاگرفتیندجریمه شدید.
هم ۵۰هزارتومن بابت اینکه چرا شماره تلفن به مسافر دادیدویاچرا شماره ازمسافر گرفتند وکمسیون سفر را هم دوباره بعنوان جریمه کامل برداشت می کنند. آخه وقتی سیستم شما ایراد داره ویا آدرس مشخص نیست وراننده ویا مسافر میخواهد لوکیشن آدرسش روبفرسته چه جرمی محسوب میشه.
آخه مگه نباید خوده شرکت شماره تماس رو براي راننده روی سیستم نشان بدهد تابتونند باهم هماهنگ کنند وسفر را انجام بدهند.
تمام شرکتها شماره تماس واطلاعات راننده ومسافر را تحت اختیار همدیگه قرار می دهند ولی این شرکت این کارراانجام نمی دهد وازاین کارپول هنگفتی از راننده ها برداشت می کنند.
جالب اینجاست که از یک سفر بين شهری وشهرستان دوبار کمسیون کامل می خورندودوبارکمسیون گیرشون میاد.
به تازگی هم درخواست های تلفنی که مسافر باگوشی ساده زنگ میزنه وگوشی لمسي وبرنامه ماکسیم را ندارندرا به کرایه مبلغ زيادي به کرایه ها که حق راننده هست وباید برای راننده اضافه کندرابرمی دارند ومی گویند این حق اپراتوری خودمون هست که به کرایه اضافه کردیم ومسافر زبون بسته پرداخت میکنه و ربطی به شما نداره.
یعنی اگه مسافر مثلا بخواهد از اصفهان به تهران سفر کند را ۷۵۰هزارتومن قيمت میزنند و براي ما همون ۵۵۰تومن حساب می شود .
یعنی از۵۵۰ هزارتومن کمسیون ۱۸ درصد برداشت می کنند وبقیه که مبلغ ۲۰۰هزارتومن هستش را جداگانه برمی دارند وچیزی به راننده بدبخت نمی دهندومسافر زبون بسته فکر می کنه این پول رو به راننده نگون بخت می دهند وبی خبرند.
یعنی یک راننده که سفرتهران روانجام میده وتمامی هزینه هاوخطرهابه عهده راننده هستش ۴۵۰هزارتومن ولی شرکت که فقط کله هزینه ای که از روزاول فقط وفقط يه میزولب تاب ویه تلفنه وراحت زیرکولروبه دورازخطرتصادف ومریضی ۳۰۰هزارتومن . تازه پول تلفن رو هم مسافر داده که زنگ زده.
تورابه هرکس می پرستیند این رو پی گیری کنید وصدای مارابه گوش مسوولان برسونید.
لااقل تاکسی های اینترنتی بروند زیرنظر اورگانی چیزی مثل تاکسیرانی.
خواهشا کاری بکنید. اینها هرکاری بخواهند باراننده می کنند وهیچکس هم کاری نمیکنه وراننده هم هيچ راهی نداره.
ازتون ماراننده هاممنونیم وتشکر میکنیم
مشکل فقط کرایه ها نیست ، اولین مشکل اینه مسافر فقط با یه شماره موبایل ثبت نام میشه ، و خود این سرویس ها میگن مسافر زیر 18 تنها سوار نکنید ، خب شما کد ملیش بگیر اجازه نده زیر 18 سال نصب کنه . کمیسیون ها بالاست ، نبود بیمه نبود سهمیه بنزین و دیر پرداخت شدنش و...... خیلی زیاد که اصلا کرایه فراموش میشه .
اشکالات وایرادات تاکسی اینترنتی :1:ما به مبدا مسافر میرسیم و مسافر لغو میکند و کسی مسئول مسافت تاکسی تا مبدا و گذشت زمان نیست 2:کرایه پایین است و واقعا صرف نمیکند .3:برای تاکسی های فعال تعمیرگاهها و قطعات حداقل 50 درصد تخیف واقعی در نظر داشته باشید 4. در اپ مسافر گزینه تعداد مسافر لحاظ شود تا تعداد مسافر مشخص باشد 4نفر سوار میشوند و یک مسافت سه کورسی نفری 1000تومان سهمیه شان نمیشود که به ضرر تاکسی مربوطه است 5.تخصیص بنزین اصلا عادلانه نیست چون 4 الی 5000کیلومتر رفتم 24000 تومان برای بنزین لحاظ نموده اند.6.نرم افزار مسیر که در خود اپ اسنپ هست بازبینی و کاملتر شود 7.مسیریابهای ایرانی اصلا بدرد نمیخورند مسیرها را طولانی تر میکنند که یک مسیر یاب کامل و ناب تهیه شود .8.درصد کارمزد و کمیسون اسنپ زیاد است و واقعا بی انصافی است .9.مسافران خیلی دیر به مبدا سفر میان که فکری شود طرف پای سفره ناهار یا صبحانه هست اسنپ میگرید 10دقیقه بعد به مبدا میرسد .10.به دلیل حق سفر کم ما سعی میکنیم از مسافت های دور و پر ترافیک بپرهیزیم .چون مسیرهای پرترافیک باید نسبت به حق سفر بازبینی و دقت نظر شود .11.در مورد درخواست کولر از طرف مسافر مثل اینکه دوران خان وخوانین هست و ما رعیت و هیچ حقی نسبت به راننده و خودرو مد نظر قرار نمیگرید این حق سفر حتی به گاز هم نمی ارزدچه برسد به بنزین و کولر .چون کولر با گاز درست کار نمکند و جان و قدرت ماشین را میگرد ...........................................
راننده، ماشین بی کیفیت وطنی داره که چه بخواد چه نه، هم زود خراب میشه و هم خوب درست نمیشه چون اکثر قطعات ماشین بی کیفیتن و اکثر تعمییر کارا کارشونو دقیق انجام نمیدن. خیلیاشونم درست گزینش نشدن و این مشکلاتیو ایجاد میکنه
مسافر ، درک این موضوع رو نداره که راننده اینترنتی زمان واسش مهمه حتی یک دقیقه و ماشین فقط برای مسافر هست نه بار اون. از مسیر خارج شدن و دور شدن مسیر و توقف های گاهو بیگاه بدون اعمال توقف و بی احترامی های گوناگون از سمت مسافر غیر انسانی هستش.
مسئولین که کمترین درکو توو این مجموعه دارن و فقط به فکر سود خودشونن. وگرنه هم مسافر و هم راننده حق و حقوقی دارن که اگه درست بهش رسیدگی بشه حداقل به لحاظ قانونی دو طرف جرائت بی احترامی به همو ندارن.
یک پیشنهاد اینه از طرف مسئول داخل ماشین های اینترنتی دوربین قرار داده بشه
نحوه امتیاز دهی مسافر مشخص بشه و راننده شفاف اونو ببیته تا بتونه بهش اعتراض کنه یا تایید کنه و همچنین راننده ام به همین صورت بتونه امتیاز بده
تماس صوتی از طریق اپلیکیشن تاکسی اینترنتی صورت بگیره بهتره تا خط تلفن
هزینه های سفر نیاز به اصلاح و شفافیت دارن
امتیازات رایگان یا کم هزینه و به صورت واقعی واسه لوازم مصرفی و تعمییرات به رانندها داده بشه و همچنین سهمیه سوخت شفاف و کافی
چه مسافر و چه راننده اگه امتیاز منفیشون از یه حدی گذشت در لیست سیاه قرار بگیرن به نحوی که از هیچ طریقی نتونن دوباره وارد بشن که در حال حاضر به علت عدم شفافیت و پیگیری قابل اجرا نیست
تمام قطعات یدکی افزایش ۵۰۰ در صدی داشته بنزین ۳ برابر شده حتی پورسانت این شرکتها از ۱۰ درصد رسیده به ۱۷ درصد که ۲ درصد باید بدیم به شهرداری با این همه پول که شرکتها میگیرن هیچ تسهیلاتی به راننده نمیدن و فقط بردگی میکشن از راننده
مسافر بیچاره چکااااار کنه؟