یک نظرسنجی جدید بیانگر آن است که اغلب شهروندان در آمریکا به مزایای اعمال محدودیت‌های کرونایی برای برقراری ایمنیِ بهداشتی معتقدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که محدودیت‌های وضع شده در سبک زندگی و اقتصاد، برای برقراری ایمنی از لحاظ بهداشت در سطح جامعه مفید است.

این نظرخواهی از سوی «مرکز تحقیقات پیو» میان ۱۰ هزار و ۳۴۸ شهروند آمریکایی و از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ اوت ۲۰۲۱ (۱ تا ۷ شهریور) انجام شد.

اغلب افراد بزرگسال در آمریکا معتقدند اگرچه تعطیلی کسب و کار در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ باعث رکود اقتصادی و ضرر و زیان مالی شدید شده است، اما این اقدام توانست تا سرعت شیوع کرونا را کاهش دهد.

در این میان ۶۰ درصد معتقدند که محدودیت‌های کرونایی با منفعت همراه بوده و در مقابل تنها ۳۷ درصد چنین محدودیت‌هایی را بدون منفعت می‌دانند.

در عین حال ۷۰ درصد از افراد بزرگسال می‌گویند افرادی را می‌شناسند که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و ۵۴ درصد نیز معتقدند که بدترین حالت شیوع کرونا در آمریکا پس از این اتفاق خواهد افتاد. 

همچنین در حال حاضر ۵۳ درصد از افراد می‌گویند در مکان‌هایی مانند مغازه و دیگر مکان‌های جمعی ماسک می‌زنند.

در ماه ژوئیه (مرداد) مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا مقررات جدید برای استفاده از ماسک را منتشر کرد و در آن گفت افرادی که دوز کامل واکسن خود را دریافت کردند می‌توانند فقط در داخل مکان‌های بسته ماسک بر صورت داشته باشند.

اکنون در نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نیز ۸۰ درصد از افراد معتقدند باید در مکان‌هایی مانند هواپیما و وسال حمل و نقل عمومی باید ماسک بر صورت داشت.

این در حالیست که پیشتر منابع خبری اعلام کردند که دستور واکسیناسیون اجباری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، مخالفت فوری و شدید جمهوری خواهان را برانگیخته است. اقدام رئیس جمهور آمریکا برای واکسیناسیون اجباری میلیون‌ها کارگر آمریکایی با دیواری از مقاومت سران جمهوری خواه مواجه شد 

بیش از ۲۰۸ میلیون آمریکایی حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند، اما حدود ۸۰ میلیون نفر هنوز واکسینه نشده اند. در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ درصد افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور گزارش می‌شود که چیزی حدود دو و نیم برابر میزان بستری بیمارستان‌ها و تقریبا دو برابر تعداد مرگ و میر نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار