سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ادعا کرد آمریکا برغم خروج از عراق تا پایان امسال، همچنان به نیرو‌های امنیتی این کشور برای مبارزه با داعش کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، علیرغم اعلام عراق مبنی بر توافق با طرف آمریکایی برای کاهش نیرو‌های نظامی در تعدادی از پایگاه‌های این کشور در جلسه امنیتی مشترک روز جمعه، وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین المللی، امروز، شنبه ادعا کرد که ائتلاف بین المللی با سرکردگی آمریکا علیرغم عقب نشینی به نیرو‌های عراقی کمک خواهد کرد.

ماروتو در توییتی در حساب کاربری خود تاکید کرد که ائتلاف بین المللی به حمایت از نیرو‌های امنیتی و پیشمرگه‌های عراق برای مبارزه با داعش ادامه می‌دهد.

او همچنین تاکید کرد که نیروهایش به  دولت عراق و اقلیم کردستان برای دستیابی به ثبات در منطقه کمک خواهند کرد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی همچنین عنوان کرد که برای اطمینان از عدم احیای سازمان تروریستی داعش به همکاری همه طرف‌ها نیاز است.

گفتنی است که سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، امرز، شنبه،  تصریح کرد تا آخر ۳۱ دسامبر تمام نیرو‌های رزمی آمریکایی عراق را ترک خواهند کرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به اذعان برخی مقامات آمریکایی، گروه تروریستی داعش، ساخته خود آمریکاست. داعش در سال ۲۰۱۴ توانست یک سوم مساحت عراق و مناطق وسیعی از سوریه را تصرف کند. در آن زمان، ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا همراه با ۶۰ کشور با ادعای مبارزه با  تروریسم وارد عراق و سوریه شد، اما در واقعیت به غارت و چپاول چاه‌های نفت و ثروت‌های ملی این کشور‌ها پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار