مدیر منابع آب تربت‌جام گفت: کشاورزان تربت جامی نسبت به کاهش سطح زیر کشت محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف اختری مدیر منابع آب تربت‌جام گفت: با توجه به نصب کنتور‌های هوشمند آب و برق بروی چاه‌ها و لزوم مدیریت مصرف بخصوص در وضعیت بحرانی امسال اعضای کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب به کلیه بهره‌برداران منابع آبی منطقه به ویژه کشاورزان توصیه کردند با انجام این مصوبه به کاهش برداشت از آب‌های زیرزمینی کمک کنند.

او افزود: همچنین کشاورزان تربت جامی با مساعدت جهادکشاورزی، تشکل‌های بهره‌برداران از منابع آب منطقه از جمله کمیته آب‌بران، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز نسبت به کاهش سطح زیر کشت محصولات خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر منابع آب تربت‌جام ادامه داد: کاهش سطح زیر کشت و کاهش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی منجر به جلوگیری از کم آبی و خسارت به محصولات کشاورزی در سال زراعی پیش‌رو خواهد شد.

در هفته پایانی داغ‌ترین تابستان نیم قرن گذشته جلسات کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب در هر چهار شهرستان تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد به صورت جداگانه و با حضور مدیران و مسئولین دستگاه‌های ذیربط به جهت برنامه‌ریزی برای گذر از شرایط حاد امسال برگزار شد.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.