نایب رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان گفت: طبق بخشنامه فدراسیون تا پایان سال، ۲ المپیاد در رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال در رشته‌های طناب‌زنی، شطرنج، فوتبال دستی، دارت و تنیس روی میز برگزار می‌شود.

مهری سادات امین جواهری نایب رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بوم محلی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بازی‌های بومی محلی همان بازی‌های سنتی و قدیمی است و در حال حاضر به صورت قانونمند اجرا می‌شود.

او افزود: هر شهرستان و استان دارای یک سری بازی‌های منحصر به فرد است و بعضاً مسابقات برخی ورزش‌ها به صورت کشوری برگزار می‌شود مانند هفت سنگ، لی‌لی، دال پلان، خروس جنگی و غیره.

نایب رییس هیات ورزش‌های روستایی و بوم محلی گفت: هر شهرستان بازی‌های اجرایی مانند گرگم و گله میبرم، هسته بازی، شیر و پلنگ و اشخورک دارند.

امین جواهری راجع‌به شرایط این ورزش‌ها بیان کرد: این رشته‌ها شرایط خاصی ندارند و همه می‌توانند وارد این رشته‌ها شوند، زیرا به غیر از برگزاری مسابقات جنبه تفریحی هم دارند و برای اوقات فراغت ورزش بسیار خوبی هستند.

او درباره مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات این ورزش‌ها طبق بخشنامه‌های فدراسیون در سنین و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بوم محلی استان اصفهان ادامه داد: مسابقات صنایع دستی و پخت نان محلی که رده سنی خاصی ندارد و بیشتر مادر‌ها و مادربزرگ‌ها در آن شرکت می‌کنند نیز از مسابقات این هیات است.
امین جواهری افزود: مسابقات این ورزش‌ها به صورت المپیاد، در یک روز و یک مکان برگزار می‌شود.

او در پایان گفت: امسال طبق بخشنامه فدراسیون تا پایان سال، ۲ المپیاد در رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال در رشته‌های طناب‌زنی، شطرنج، فوتبال دستی، دارت و تنیس روی میز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار