حجت‌الاسلام موسوی مقدم گفت: تکیه‌گاه اصلی شهادت معرفت است؛ تا وقتی معرفت تحقق پیدا نکند، شهادت رخ نمی‌نماید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب بنیاد شهید عصر امروز در ساختمان شهدای رادیو با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با اشاره به توجه به شهادت طلبی بیان کرد: اقتدار معنوی، فرهنگی و سرمایه‌ای اجتماعی و فرهنگی در ایران شکل گرفت که نتیجه آن شکل گیری جبهه مقاومت بود.

وی ادامه داد: به راستی چه خدمتی بالاتر از اینکه برای حفظ حرمت شهیدان، دلیل حضور شهدا در جبهه‌ها را برای نسل امروز تبیین کنیم و این مسئله را در اولویت قرار دهیم.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد شهادت زیباترین وجه زندگی معدود و محدود افراد بشر است که جان خود را در طبق اخلاص می‌دهد اظهار کرد: به تعییر قرآن شهیدان خود را با خداوند معامله می‌کند. نوعی مرگ اندیشی و مرگ آگاهی است. از این رو نقطه مقابل غیب محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر کسی به حقیقت رسیده باشد شهید می‌شود؛ یعنی شاهد بر آن چیزی می‌شود که در عالم دیگر است. پس عالم دیگر و عالم برتر، عالم شهادت است. اساسا اگر عالم فقط همین ظاهر باشد، شهادت بی معناست. پس شهید چشم به شهادت عالم محسوس می‌پوشد و این دنیا را پلی برای دنیای دیگر می‌داند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما ابراز کرد: تکیه گاه اصلی شهادت معرفت است تا وقتی که معرفت تحقق پیدا نکند شهادت رخ نمی‌نماید. شهیدان بزرگترین پژواک را در عالم دارند. از منظر دیگر خود را شکستن و خود را از نو بناکردن کار هرکسی نیست و شهید این کار را انجام می‌دهد از سوی دیگر شجاعت لازمه شهادت هم هست.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم شهید را بشناسیم باید معرفتمان را به آن ها افزایش دهیم. مسیرشان را طی کنیم، سلوک، حرکت و رفتارشان مسیر راه آیندگان است.

علی لندی میراث دار نسل دوران مقدس است

در ادامه مراسم سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه امروزه جلوه‌های معنوی ایثارگری و روحیه فداکاری مردم را در ایثار شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و اجتماعی می‌بینیم، گفت: نوجوان پانزده ساله علی لندی هم با دادن جان خود، در حق دیگران ایثار کرد. این نوجوان امروز در مسیر ایثارگری کمتر از شهید فهمیده‌ها نیست. علی لندی میراث دار همان نسل دوران مقدس است. پیوند نسل دفاع مقدس با امروز ستودنی است. جوانان انقلابی ما می‌توانند زمان حل مشکلات را کوتاه و راه رسیدن به تعالی کشور را هموار کنند.

سردار سلیمانی ابراز کرد: بنیاد شهید آمادگی دارد به صورت جدی‌تر در زمینه ثبت و ضبط فرهنگ شهدا با صدا و سیما همکاری کند. همچنین در زمینه تاریخ شفاهی خانواده و همسران شهدا و جانبازان فعالیت کند و سند جامعی را ثبت و ضبط کند.

علی بخشی زاده، معاون صدای سازمان صدا و سیما هم گفت: هفته دفاع مقدس فضایی را برای فکر کردن فراهم می‌کند. در دوران دفاع مقدس روحیه دیگرخواهی در اوج بود. رزمندگان آن دوره رابطه نزدیکی با خدا و ائمه داشتند.

وی در پایان گفت: الان حرف زدن از ابوالفضلی که الموت للصدام در برابر بعثی‌ها می‌گفت، آسان است. حتی وقتی او را بالا بردند هم «الموت للصدام» را به زبان آورد. استقامت مردم ایران موجب شد دست دشمن از مردم کوتاه شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار