نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: سرمایه هشت سال دفاع مقدس امنیت و پرورش جوانان انقلابی در کشور است که اکنون با دانش خود از ایران اسلامی دفاع می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان   در یادواره شهدای محله کوی ارتش خرم‌آباد اظهار کرد: زورگویان عالم که همواره به دنبال منافع خود هستند وقتی نتوانستند مانع سقوط رژیم شاهنشاهی شوند به دنبال نابودی جمهوری اسلامی و فرد جاه طلبی بودند تا بتوانند برنامه‌هایشان از جمله آشوب‌های داخلی، کودتا و جنگ را در ایران عملی کنند.

وی افزود: حدود هفت تا هشت ماه قبل از جنگ تحمیلی تهاجم رژیم بعث به پاسگاه‌های مرزی ایران شروع شده بود و البته کودتا و مسئله تجزیه طلبی را نیز دنبال می‌کردند و در مقابل زورگویان، امام راحل، حکیم، عارف، فرهیخته و فرزانه‌ای بود که خداوند وی را یاری می‌کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) در مقابل توطئه‌های دشمن گفتند ارتش باید پابرجا بماند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان تشکیل شود و این چنین در مقابل دشمنان صف آرایی کردند.

وی گفت: بیش از ۳۰ کشور دنیا تجهیزات، امکانات لجستیکی و کمک‌های مالی را به عراق می‌رساندند که با ایران بجنگد و در واقع ایران با یک کشور نمی‌جنگید که امام هم فرمودند این یک جنگ بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: در نهایت همه کشور‌های دنیا با قطعنامه ۵۹۸ شکست خوردند و فرزندان ایران با ایثار، فداکاری و ایمان قوی در مقابل دشمنان با دست‌های خالی ایستادند.

وی بیان کرد: جوانان استان لرستان در قالب تیپ ۵۷حضرت ابوالفضل (ع)، لشکر ۸۴ و لشکر‌های دیگر به محض اینکه کشور مورد تهاجم قرار گرفت و دشمن وارد سرزمین ایران شد مانع ادامه تهاجم شدند و آن‌ها را متوقف کردند تا بقیه نیروهابه منطقه رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: رهبری امام راحل در جنگ یک فرماندهی منحصر به فرد بود، امام فرماندهی بود که نشان داد این جنگ بین ۲ کشور و جنگ مسلمان با مسلمان نیست بلکه نبردی بین المللی است که پشت سر آن استکبار جهانی حضور دارد.

وی افرود: سرمایه هشت سال دفاع مقدس برای ایران امنیت و پرورش بزرگانی همچون شهید سلیمانی، کاظمی و صیاد شیرازی بود که با کسب مهارت طی سال‌های اخیر، منجر به استقلال کشور در ساخت سلاح‌های ننظام شد.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی ما را از جهت نظامی قوی کرد و نتیجه آن امنیت امروز کشور است به گونه‌ای که پهپاد آمریکایی در آسمان ایران زده می‌شود.

وی گفت: امروز نوجوانان و جوانان ایران چیزی کمتر از همسالان خود در دوران جنگ ندارند بلکه گام‌هایی هم جلوتر هستند و در محرومیت زدایی و فعالیت‌های فرهنگی حضور فعال دارند که در همین راستا مسوولان موظف هستند گروه‌های جهادی را تقویت و به آن‌ها کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها بر کمک مدیران به گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی تاکید دارند تا جریان فرهنگی دینی، سالم و تاثیر گذار شکل بگیرد چراکه در اینصورت همه مشکلات خود به خود رفع می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار