رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: توجه همزمان به دو مقوله مهم واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، راهکاری مناسب در مهار کروناویروس و تسریع در بازگشت روز‌های عادی به جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ با اشاره به اقدامات انجام شده برای گسترش پایگاه‌های واکسیناسیون در استان، از تمامی مردم استان دعوت کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به مراجعه به این پایگاه‌ها و دریافت واکسن اقدام کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند تا در کنار رعایت اصول بهداشتی بتوانیم هر چه سریع تر، به ایمنی بالای عمومی در سطح جامعه دست یابیم.

او تاکید کرد: همچنین مراجعه به موقع افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند برای تزریق دوز دوم، از دیگر زمینه‌های افزایش ایمنی در برابر این بیماری است که ضمن حفظ سلامت شخصی افراد، گامی به سوی سلامت عمومی جامعه محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: افزایش مراجعه افراد مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته و مثبت بودن درصد بالایی از این مراجعان، نشانگر چرخش این ویروس در بین افراد جامعه است، بنابراین نیاز است افراد نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری جدیت بیشتری داشته باشند.

لطفی اظهار کرد: یافته‌های علمی مربوط به حدود ۱۹ ماه از این اپیدمی در سطح جامعه نشان می‌دهد که بهترین راهکار، مراقبت و پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است تا از مواجهه با تبعات بعدی این بیماری مصون بمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا و روند فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا طی روز گذشته در فارس؛ به بررسی میزان ابتلا به بیماری در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، علت‌های فوت جانباختگان ناشی از کروناویروس طی روز گذشته تاکنون و آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت واکسیناسیون در استان پرداخت.

ارزیابی روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، میزان مراجعه به این مراکز، آمار ماموریت‌های اورژانس در زمینه کرونا و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، از دیگر محور‌های مورد پیگیری رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف از جمله فرآیند انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف و روند پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان و انجام تست‌های کروناویروس، انجام تست‌های سریع و تحلیل آماری از وضعیت کووید ۱۹ در فارس ارائه کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار