یک پایگاه آمریکایی اعلام کرد پیشرفت‌هایی که ایران داشته، سبب شده تا بار دیگر بحث‌ها در رژیم صهیونیستی درباره سیاست ابهام هسته‌ای بالا گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی اعلام کرد پیشرفت‌هایی که ایران داشته است، سبب شده تا بحث‌ها در سرزمین‌های اشغالی در خصوص «سیاست ابهام هسته ای» گرم شود.

بر اساس این گزارش، پایگاه آکسیوس به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی نوشت: «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این باور نیست که این رژیم می‌بایستی سیاست ابهام هسته‌ای خود را به منظور پاسخ به پیشرفت‌های هسته‌ای اخیر ایران تغییر دهد.

به نوشته اکسیوس، این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که اسرائیل هیچگاه تأیید نکرده است که برنامه هسته‌ای نظامی دارد. این رژیم مدعی است که نخستین طرفی نیست که سلاح هسته‌ای را برای خاورمیانه به ارمغان می‌آورد. حال طبق گزارش جدیدی که آکسیوس فاش کرده، نمایانگر مناقشات عمومی در میان سیاستمداران و کارشناسان این رژیم در مورد این مسأله است که آیا وضعیت هسته‌ای اسرائیل به منظور بازداشتن و ممانعت ایران لازم است تغییر یابد یا خیر.

آکسیوس همچنین مدعی شده که طبق یک گزارش که به تازگی از سوی موسسه «علوم و امنیت بین المللی» داده شده است، اعلام شده پیشرفت‌های هسته‌ای ایران از زمان خروج ترامپ از توافق سال ۲۰۱۵، غیر قابل بازگشت است. در گزارش این موسسه همچنین ادعا شده است ایران تنها یک ماه با تولید کافی اورانیوم در حد تسلیحاتی به میزانی که برای یک بمب کافی است، فاصله دارد!

بر پایه این گزارش که بر اساس تحلیل بازرسان سازمان ملل صورت پذیرفته، بحثی داخل نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی به راه افتاده، مبنی بر اینکه آیا ایران به شکلی حقیقی به «آستانه کشوری هسته ای» که بالفعل توانایی ساخت سلاح در صورت تصمیم گیری در خصوص آن را دست یافته است؟

گفتنی است این ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران در حالی انجام می شود که تحلیلگران معتقدند که رژیم صهیونیستی از اواخر دهه ۱۹۶۰ دارای برنامه نظامی هسته‌ای بوده و در حال حاضر نیز بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌‌ای در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۰۷:۳۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
با سلام. داداش اخبار هسته ای ما با اطلاع سران مملکت و بار شدن کامیون کامیون اطلاعات هسته ای توسط روسها دقیقاً کف دست اسرائیل است.مخفی کاری چرا؟ چرا نمیخواهید قبول کنید روس ها چنان به ریش همه ما می خندد و برای جلوگیری از ارتباط ایران با غرب و پیشرفت خودش ما را سپر بلای خود با اروپا و آمریکا کرده..خدا به فریادمان برسد که نسل آینده در باره ما چه جک هایی که نسازن.دقیقاً تصورشان از ما.. آدمهای گوش مخملی است و بس.
آخرین اخبار