افزایش قیمت تخم‌مرغ در البرز باعث نارضایتی مردم و در نهایت مصرف کمتر این ماده غذایی مهم در خانواده‌ها به دلیل افزایش قیمت نامتعارف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گرانی تخم مرغ، کلاف سردرگمی است که گره آن هم مصرف کننده را عاصی کرده و هم صدای تولیدکننده را بلند کرده است.

بسیاری از مردم البرز با افزایش قیمت تخم مرغ و  با کاهش توانایی مالی تأمین این منبع غذایی روبرو شده اند.

برخی سردشدن هوا را یکی از دلایل این امرباشد هر چند به نظر این دلیل منطقی برای افزایش قیمت تخم مرغ در بازارهای البرز نیست.

 موضوع را با مرادخانی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز درمیان گذاشتیم.

او در خصوص آخرین وضعیت بازار قیمت تخم مرغ در این استان، گفت: براساس هماهنگی که با سازمان میادین انجام دادیم این کالا را با نرخ ۱۴هزار تومان از مرغداری ها تحویل گرفته و سپس با توجه به ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۶۹۰۰عرضه می کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی در خصوص علت افزایش قیمت نیز افزود: قیمت ۱۴هزار تومان نرخ آذرماه سال ۹۹ بوده که از سال ۹۹ تا الان در بخش‌های مختلف، ذرت و سویا و نهاد‌ه های دامی افزایش قیمت داشته ایم، همه این‌ها مزید بر علت شد که تخم مرغ هم افزایش قیمت داشته است.

مرادخانی گفت: فعلا هیچ استانی از ما نهاده‌ای نخواسته که ما بخواهیم به استان‌ها یا شهر‌های دیگر تخم مرغ تحویل بدهیم.

او افزود: ما باتوجه به اعلام نیازی که سازمان میادین کرده تمام نیاز اعلام شده را تامین می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی گفت: در حال حاضر نیاز کرج و فردیس را تامین می کنیم و مکاتبه‌هایی نیز انجام دادیم که منتظر معرفی مباشر هستیم از سمت شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، طالقان که نیاز این شهرستان‌ها را هم تامین کنیم.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.