گلوبال تایمز:

حضور نظامی آمریکا در تایوان عجله واشنگتن برای جنگ افروزی در منطقه را نشان می‌دهد

گلوبال تایمز تاکید کرد استقرار مخفیانه نیروی نظامی از سوی آمریکا در منطقه پرمناقشه تایوان، تنش‌ها در این منطقه را افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیوز ویک، رسانه‌های دولتی چین هشدار می‌دهند که «حضور مخفیانه» نیرو‌های آمریکایی در تایوان جنگ بین چین و تایوان را تسریع می‌کند.

در سرمقاله روزنامه گلوبال تایمز بیان شده است که حضور مخفیانه ارتش آمریکا در تایوان منجر به آغاز جنگ بین چین و تایوان می‌شود. همچنین این اقدام آمریکا گامی رو به جلو برای تضعیف روابط دیپلماتیک بین چین و آمریکا تلقی می‌شود.

گلوبال تایمز همچنین تصریح کرد: آمریکا اخبار سربازان را به صورت هدفمند منتشر کرده است تا باعث شود چین و تایوان به سمت درگیری مسلحانه حرکت کرده و حضور نیرو‌های آمریکایی‌ در تایوان بیشتر شود.

این روزنامه افزود: آمریکا با عملیات روانی قصد دارد که چین را تحت فشار قرار دهد. این تاکتیک همیشگی واشنگتن است. چین باید به تحریک‌های جدید آمریکا پاسخ دهد تا تبانی واشنگتن و تایوان دیده شود.

تایمز گفت: چین باید به آمریکا و تایوان بفهماند که آن‌ها با آتش بازی می‌کنند و پیامد‌های احتمالی این اقدام برای تایوان و آمریکا غیرقابل تحمل خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


در این مقاله تصریح شده که آمریکا و تایوان به احتمال زیاد برای حمله احتمالی ارتش چین به جزیره آماده می‌شوند و چین می‌تواند با زور این جزیره را تصرف کرده و ارتش تایوان را تسلیم کند. اگر این اتفاق بیفتد، نیرو‌های آمریکایی «اولین کسانی هستند که از بین می‌روند.»

گزارش اختصاصی روز پنجشنبه وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که آمریکا حداقل دو گروه سرباز را به طور مخفیانه در تایوان مستقر کرده است تا به آموزش اعضای ارتش تایوان بپردازند. گفته می‌شود که این نیرو‌ها شامل تفنگداران دریایی آمریکا و تیم‌های مختلف نیرو‌های ویژه این کشور است.

پس از انتشار این گزارش، رسانه‌های دولتی چین، اقدامات آمریکا را تضعیف کننده روابط دو کشور خواندند. هو شیجین، سردبیر روزنامه تایمز چین، روز پنجشنبه در توییتی نوشت: ارتش چین باید در حمله هوایی هدفمند، سربازان آمریکایی مستقر در تایوان را از بین ببرد.

طی هفته‌های اخیر تنش‌ها افزایش یافته است. هفته گذشته حداقل ۱۵۰ جنگنده چینی در سواحل تایوان رویت شده است. این امر هم باعث نگرانی کاخ سفید و هم پنتاگون شده و ترس آن می‌رود که چین خود را برای حمله گسترده به این جزیره آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
حالا هی این آمریکا کرم بریزه!!جنگ ویتنام رو فراموش کردن که چین با حمایت از ویتنام شمالی،موجب شد آمریکا و ویتنام جنوبی شکست بخورند و سقوط سایگون رقم خورد.این یکی ضربت نهایی خواهد بود!خصوصا اینکه این چین،چین پنجاه سال گذشته نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
جنگ جنگ تا پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
چین در امورتایوان دخالت میکنه وبدون اجازه وارد آسمان تایوان میشه به نظرم چین دنبال خاک کشورهای اطراف خودشه چین اگر بتونه جای آمریکا رو بگیره شاید از امریکا هم گستاختر بشه.اونا تایوان رو یکی از استانهای خودشون میدونن تایوان مجبوره از یه ابر قدرت کمک بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
یعنی فضول تر از این آمریکا نیست! بشین سر جات لعنتی دیگه!
آخرین اخبار