زلفی گل گفت: زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز (یکشنبه) با محوریت «تبیین سیاست‌های آموزش عالی در دوره جدید» به صورت حضوری و برخط در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به خانواده‌هایی که عزیزانشان را به واسطه بیماری کرونا از دست داده‌اند تسلیت و به پرسنل خدوم حوزه سلامت خدا قوت و دست مریزاد گفت.

اعلام زمان بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها

او با اشاره به چالش‌های پیش رو در عرصه آموزش عالی و بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند. دانشگاه‌ها باید از این تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرای آن مبذول دارند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت چابک‌سازی سیستم اداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: این موضوع مهم باید سرلوحه فعالیت دانشگاه‌ها قرار گیرد. نسبت اعضای هیئت علمی به یاوران علمی (کارکنان) باید نسبت یک به یک باشد و برای رسیدن به این شاخص باید تلاش کنیم. امروزه توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایطی را رقم زده است که رسیدن به این شاخص میسر است.

او با تأکید ویژه بر افزایش بهره‌وری در سیستم آموزش عالی اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید برای افزایش بهره‌وری برنامه داشته باشند، لذا باید آرزوها و اهداف بزرگ خودمان را در دانشگاه تعریف کنیم و بر اساس آن برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم.

روسای دانشگاه‌های تراز اول سرانه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بالا ببرند

زلفی‌گل افزود: تقاضا می‌کنم روسای دانشگاه‌های تراز اول که از نظر تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه‌های برتر دارند در بحث توسعه فناوری، بهره‌وری و ارتقا شاخص‌های علمی، سرانه خود را بالا برده و با دانشگاه‌های برتر سایر کشورها مقایسه و رقابت کنند.

او با اشاره به فصل تدوین لایحه بودجه در دولت، گفت: معاونان اداری، مالی و مدیران بودجه در دانشگاه‌ها رایزنی‌های لازم را برای جذب اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه داشته باشند.

بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌های راهبردی وجود ندارد

وزیر علوم عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت و حساس کشور، بخش عمده بودجه صرف پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان می‌شود، و لذا بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌های راهبردی وجود ندارد که این مشکل را باید مرتفع کنیم و ما هم به سهم خود تلاش می‌کنیم در لایحه بودجه سال آتی وضعیت دانشگاه‌ها را متفاوت ببینیم.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه نباید ردیف بودجه پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها صرف اموری به جز امور پژوهشی و فرهنگی شود، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که ردیف بودجه این دو بخش را افزایش دهیم.

مجوز تأسیس صندوق علوم و فناوری صادر شد

او افزود: خوشبختانه مجوز تأسیس صندوق علوم و فناوری صادر شده و امیدواریم با تصمیم شایسته این صندوق برخی اهداف را در کاربردی کردن تحقیقات و پایان نامه‌ها، توسعه دیپلماسی علمی و تحقق نظام پیشنهادات بتوانیم محقق کنیم.

زلفی‌گل ادامه داد: تقویت علوم انسانی و پایه از اهداف و برنامه‌های اصلی ماست و امیدواریم رؤسای دانشگاه‌ها نیز به این امر توجه داشته باشند.

تأسیس اتاق‌های فکر متنوع و متعدد در وزارت علوم

وی به تأسیس اتاق‌های فکر متنوع و متعدد در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: در حال تأسیس اتاق‌های فکر هستیم که خروجی آن منجر به خوراک فکری لازم برای تصمیم سازی حکیمانه، مدبرانه و دانش بنیان شود.

وزیر علوم تصریح کرد: یکی از این اتاق‌های فکر، بحث تدوین نظام سنجش و انگیزش است که بر اساس آن برای اعضای هیات علمی و یاوران علمی شرایطی فراهم شود که به میزان اثربخشی و فعالیت خود در عرصه‌های علمی و فناوری، از مزایای مادی و معنوی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت پررنگ شدن نقش آموزش، از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کرد بحث آموزش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند چرا که اگر آموزش ترجیح داده نشود و اساتید و پیشگامان نقش کمرنگی داشته باشند آثار آن را در سال‌های بعد خواهیم دید.

شورای مدیریت استانی دانشگاه‌ها تشکیل جلسه بدهد

زلفی‌گل پس از جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات رؤسای دانشگاه‌ها، گفت: بر این اساس به منظور وحدت‌بخشی و هم‌افزایی از شورای مدیریت استانی دانشگاه‌ها می‌خواهیم که تشکیل جلسه داده و گزارش آن را به ستاد وزارت ارسال کنند. همچنین برقراری آموزش‌های حضوری به صورت تدریجی و با اولویت‌بندی باشد.

او به وحدت بین‌بخشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ایجاد وحدت رویه بین کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان باید جدی گرفته شود. حضور اعضای هیئت علمی به صورت پررنگ و جدی پیگیری شود. از پتانسیل دانشجویی کانون‌های صنفی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های بسیجی و فرهنگی استفاده شود و بحث اصلی آموزش‌های حضوری بر مبنای پیشگیری؛ پیشگویی و پیش‌بینی باشد. همچنین تمهیدات حقوقی حضور دانشجویان نیز تدوین شود.

لزوم برنامه‌ریزی برای دانشجویان نو ورود

زلفی‌گل با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دانشجویان نو ورود، یادآور شد: جلسات راهبردی آموزش و پژوهش، جلسات مدیران حراست، معاونان دانشجویی نیز برای بحث و بررسی مباحث احتمالی برگزار شود.

ایجاد سازوکار توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های بزرگ و برتر با سایر مراکز آموزش عالی

وزیر علوم با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های بین دانشگاهی موجب تقویت روحیه کار تیمی می‌شود، گفت: باید ساز و کاری برای توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های بزرگ و برتر با سایر مراکز آموزش عالی ایجاد کنیم. برای اجرای این طرح‌ها پیگیر اختصاص ردیف اعتباری ویژه نیز هستیم. همچنین تلاش کنیم که مراکز رشد، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تخصیص اعتبار کامل داشته باشند.

زلفی‌گل با اشاره به تجارب ارزشمند به دست آمده در دوران کرونا در زمینه آموزش‌های الکترونیک، گفت: برنامه‌ریزی برای آموزش ترکیبی و بهره‌مندی از تجربه به دست آمده موجب خواهد شد، آموزش‌های حضوری با بسته‌های آموزش الکترونیکی تکمیل شود و اگر در این راستا هوشمندانه و با تدبیر عمل کنیم؛ مشکلات کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۵۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
همه جا بازه همه چی پا برجاعه اونوقت مشکل همه شده دانشگاه و مدارس.....
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
همینطوری بدون مقدمه فقط دهن بازمیکنن میگن حضوری.بدون مقدمه وبا صدردصد ایمنی هم اینجور بی محابا تصمیم نمیگیرن.فقط مردم رابه کشتن میدن
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۱۶:۵۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
با آموزش حضوری موافقم چون خودم دانشجوام واقعا الان شرایط سخت شده و این چن سال دانشجوها چیزی از درس و دانشگاه و مدرک نفهمیدن و فقط دارن میگذرونن .دانشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فقط کسایی ک دو دوز واکسن زدند باز بشه درسته بالاخره باید همه شرایط مثل قبل بشه و از ی جایی شروع کرد.اینکه همه مغازه رستوران ها و ... باز باشن وعروسیا و مراسم و جشن ها و ... برگزار بشه
از اونطرف کلاس هارو تعطیل کنن چون کروناست درست نیست .
امیدوارم تصمیم درست گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
من نمی دانم چرا هر وقت مردم می آیند یک نفسی بکشند دوباره با یک اشتباه دیگر شما مردم دچار مکافات میشوند،همیشه گفتند عجله کار شیطون هست وصبر کار را درست میکند،حالا بروید تمام مدارس ودانشگاه ها را بازگشایی کنید تا ببینید چه میشود،نتیجه اش چیزی به جزء پشیمانی نیست،از قدیم گفتند خود کرده را تدبیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سارا افشار
۲۱:۴۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آیاوضعیت کلاسهایی که ۵۰- ۶۰ دانشجوحضوردارند پروتکل را چطوررعایت میکنند.آیامرگ و میرمردم بنظرشماکمه.نوبت دانشجویان است که البته امیدی برای کارواشتغال بعدازفارغ التحصیلی ندارندحداقل برنامه صحیح را اجراکنید.فقط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
تکلیف ما دانشجویان که خانه هایمان یک شهر هست ودانشگاهمان یک شهر دیگر هست چیست؟من دانشجوی ترم۳ هستم که درتهران زندگی میکنم وسر کار می روم ولی دردانشگاه کیش درس می خوانم ازطریق مجازی والان که وسط ترم هست امکانش را ندارم که یک دفعه وناگهانی بیایم کیش‌،ولی اگر تا بهمن صبر می کردید وبعد از ترم جدید اسفند وبهمن دانشگاه حضوری می شد،ما حداقل می توانستیم برنامه ریزی کنیم برای ترم جدید که به دانشگاهمان برویم،تورا به خدا ازجانب خودتان تصمیم نگیرید مردم گرفتار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید آقاجانی
۱۵:۴۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
یکی نیست بگه
با چه حساب و کتابی میخواید با زندگی مردم بازی کنید آخه
اگر بچه مردم بمیره تو دانشگاه میدونید چه قیامتی میشه تو ایران
کی میخواد جواب مردم رو بده
میخواید رژیم سقوط کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
این همه عجله برای باز گشایی دانشگاه ها برای این هست که بخواهید مردم را دچار مکافات جدید کنید ودوباره آمار کرونا را بالا ببرید،خدا ازشما نگذرد که فقط به فکر خودتان هستتد که به همه جهان ثابت کنید که ما توانستیم مدارس ودانشگاه ها را وهمه جا را باز کنیم اما به قیمت جون وبه خطر انداختن جون مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
زمان از سر گیری حضوری دانشگاه ها اعلام شد =بالا رفتن آمار کرونا وتشریف آوردن پیک ۶و۷ کرونا به امید خدا
نگذارید اینقدر مردم تلف شوند اگر دوباره آمار کشورمان ایران دوباره بالا رود دیگر کاری نمیشود انجام داد فکر کنم دیگه کشور برادر چین هم به شما واکسن ندهد،حالا خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
چرا هر دفعه جنگ روانی میندازید ... خدا جوابتونو بده .. هر روز ی دستور مفد صادر میکنید و باز لغوش میکنید ... یا این که این خبر گذاری های خدا بیخبر الکی اینجوری چرت مینویسن..
ادمین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
والا اگر یک کمی دیگر صبر میکردید تا ماه حداقل اسفند بعد دانشگاه ها راباز میکردید بهتر بود،که هم آمار کرونا بالا نرود وهم تا آن موقع همه دانشجویان به طور کامل واکسینه شده باشند وبااطمینان بیشتری در کلاس ها دور هم جمع شوند واین طوری خطرناک هست که یکدفعه بازگشایی شود،کشورترکیه وشوروی هم همین کار راانجام دادند که الان آمار مرگ ومیر به روزی۶۰۰ و۷۰۰ نفر رسیده،نگذارید ایران دوباره برگردد به روزهای اول اوج کرونا،والا همین الان هم آمار کرونا زیاد هست وخیلی ازشهرهایمان قرمز وزرد هستند،حالا دیگر خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
سلام
دانشگاه پیام نور این ترم مجازی هست یا حضوری؟؟؟
Austria
کرونا
۱۲:۳۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
ماشالا ایشالا
همه چی گتره ای تصمیم گرفته میشه....
من کجا برم از ایران بهتر،
اگر تمام دنیا هم تمام بشه من در ایران هستم.
آخه ما دکتر نظر بده زیاد در ایران داریم.
ولی فکر شده و تحقیق شده، نمیتونند عمل کنند.

آخه هر چیزی یه اصولی داره.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۱:۵۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
قبل از انتخاب واحد باید عنوان میشد حضوری... نه وسط ترم دانشگاه رو باز کنید یا اینکه امتحانات به صورت حضوری، این ظلم در حق دانشجو هست... لااقل در ترم جدید برنامه خودتون رو پیاده کنید که دانشجو تکلیفش رو بدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خاک تو سرتون با این زمان مشخص کردنتون مارو ب مسخره گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
درحال حاظر هم که آمار کرونا درایران بالا هست پس چرا باید دانشگاهها الان باز شود حداقل تا ماه اسفند صبر می کردید که دوباره دچار مشکل نشوید که اگر دوباره آمار کشورمان بالا برود دیگر نمی شود کاری کرد خسته شدیم از بس جنازه دراخبار دیدیم وهر روز مرگ ومیر هست ،بس نیست این همه اشتباه کردید،نگذارید مثل کشور ترکیه وشوروی بشوید که روزی ۵۰۰ و۶۰۰ مرگ در شبانه روز دارندحالا خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
به نظر من اگر صبر می کردید تا ماه اسفند وبعد دانشگاه هاراباز می کردید بهتر بود که هم این پیک کرونا بالا نرود وهم تا آن زمان همه واکسینه شده بودند ،کشور شوری وترکیه هم همین اشتباه راکردکه الان روزی ۵۰۰ و۶۰۰ نفر می میرند حالا شما هم از همین یک تجربه ها بکنید تا مثل کشور ترکیه وشوری شوید که آن موقع دیگر نمیشود کاری کرد وقتی آمار کرونا درایران بالا رود،خود دانیدفقط بیچاره دکترها وپرستارها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
سلام.تکلیف ما که سر کاریم محل کارمون با محل دانشگاه دوشهره چیه؟حداقل این تصمیم قبل از انتخاب واحد میکردید تا ما مرخصی تحصیلی میگرفتیم ولطمه به کارمون نخوره من ۱۰۰۰کیلومتر هرروز بلندم شم بیام محل دانشگاه پس کار م چیاصلا منصفانه ودرست نیست بندازیدش ترم بهمن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خدایا چه گیری به دانشگاه دادید،ماهمه شهرستانی کجا بمونیم تو خوابگاه.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۶:۴۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
اول وضعیت خوابگاه ها را درست کنید ،آخه بدون مقدمه کلاس حضوری مگه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
من واکسن زدم، بچه‌ی نوزادم که نزده، من خفیف بگیرم یا ناقل بشم و به بچه منتقل کنم کی جوابگو خواهد بود؟ آقای رییسی برخورد کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۰۲:۵۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
فقط حرف مفت میزنین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
با سلام ، به نوبه خود فقط از این مورد در تعجب هستم که تا به کی می‌بایست با "خطا و آزمون "جلو بروند ، پس این اتاق های فکر کجاست یک مرجع درست یک تصميم قطعی یک نظارت بهينه....
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۰۰:۳۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
جناب آقای وزیر محترم
از بابت اینکه به فکر تحصیل و یادگیری قشر دانشجو هستید بسیار سپاسگزاریم
ولی از شخص شما به عنوان مقام مسئول خواهان پرداخت حقوق دانشجویان دکتری هستیم.
با جیب خالی و هزینه های سرسام آور مخارج نباید انتظار ارتقا رتبه علمی کشور را داشت.
تا کی حق دانشجویان مقطع دکترا باید پایمال شود؟
Iran (Islamic Republic of)
م ضیه
۲۲:۲۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
نمیدونم این آقای زلف گلی چی از جون جوونا میخواد چرا درست حرف نمیزنید اصلا کی گفته شما برای ما تصمیم بگیرین متوجه هستین حتی 1 نفر فوتی کرونا زیاده متوجه هستین این حجم دانشجو الان مجازی هستن بخوان بیان دانشگاه همه ماشین ندارن با مترو واتوبوس باید بیان چه فاجعه ای میشه فکر کردین دانشجو خونش بغل دانشگاه نیست 2 ساعت باید تو راه باشه تا برسه تو این کرونا بعد کلاس ساعت 8.30 شب تموم میشه تا 2 ساعت دیگه بره برسه خونه این تدبیر شماست خوب یاد بگیرین درس دادن مجازی رو دولت باید وضعیت اینترنت درست کنه چه کار برای جوونا کردین اون کسی که بخواد درس بخونه مجازی هم میکنه موقع امتحان حواسش به خودش هست ولی کسی که تقلب بخواد بکنه تو دانشگاه هم این کار رو میکنه پس بیسوادی با درس مجازی نیست کسی بخواد بیسواد باشه حضوری هم بیسواد ه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
دوستان مواظب خوتان باشید کرونا داره اوج می گیره موج ششم داره شروع می شه حضوری یعنی رفتن به سراغ بیماری ومرگ مسئولین لطفا منطقی تصمیم بگیرند
Germany
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
هر وقت به ظاهر آمار مرگ کمی میاد پایین دو با یه بهانه باعث تجمع بچه ها و جوونا ر
میشن تا دوباره مرگ و میر بره بالا برسه به 800 و 1000هنوز نصف کشور واکسن نزدن، کلاسا هیچ تهویه ایی ندارن بعد میخوان تو زمستون چه گلی به سر دانشجوها بگیرن کلاسای سرد هوای آلوده و سرد پنجره باز کنن؟؟ تهویه ایی وجود نداره که،،، چشمشون به اروپاست اگر به اونا نگاه میکنید امکانات محیط دانشگاه و خوابگاه و سلف دانشجوهای اونور رو هم ببینید و اجرا کنید،،، تو زمستون که که کرونای سرما دوست وجود داره کشور هنوز داره هر روز 3 رقمی کشته میده میخوان دانشجوها رو به مسلخ ببرن!! نقل کنکور شده زالی وایساد گفت الان مرگ و میر پایینه ولی بعده کنکور رفتارش تغییر میکنه!! لااقل اگر میخوایین حضوری کنید وقتی کنید که کشور از کرونا پاک شده باشه،،،، این بچه ها رو والدین از سر راه پیدا نکردن،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
نباید حضوری بشه وگرنه همه میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
سلام. والا من دانشجو مونده ام بالاخره حضوری یا مجازی این ترم هرکی چیزی میگه یکی میگه حضوری یکی مگه مجازی تکلیف ما رو مشخص کنید حضوری یا مجازی .من خودم طرفدار حضوریم مجازی اصلا خوب نیست . ولی واقعا اینجور که با عصاب و روان ما دانشجوها بخصوص خوابگاهی دارید بازی میکنید یک درست قاطع بگه حضوریه یا مجازی ؟؟؟هرروز یک خبریه اخ . اگه حضوریه توی اخبار بگن اقا از این روز بعد حضوریه همه باید بیان دانشگاه اگر هم مجازی بگن اقا تااخر این ترم مجازیه.وتمام من ما چه گناهی کردیم هر روز یک تصمیم هر یک خبر ....
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۰:۴۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
به خدا حضوری بشه بی انصافی هست یکبار هم شده به فکر جوانان باشید مگر نه اینکه افرادی که واکسن زدند بازم احتمال گرفتن بیماری را دارند . غیر از این اکثر ما دانشجویان درس ها را به صورت پراکنده برداشتیم چطور از اول هفته تا آخرهفته بیام دانشگاه .انصاف داشته باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
اگر حضوری بشه من شغلم رو از دست میدم
Iran (Islamic Republic of)
مژده
۰۹:۲۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
خیلی ها هنوز واکسن نزدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
بابا عصبانی نشید خونسردی خودتونو حفظ کنید منظورشون 15 مهر 1401 بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
آمار مرگ و میر یه کم اومد پایین باز میخان بالا ببرن۔۔۔۔ خب حالا این ترم رو هم دندون رو جیگر بذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
زودتر حضوری بشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
اگه دانشگاه ها باز شن خیلی خوب میشه واقعن همه بیسواد شدن با این اوضاع الکی دانشگاها رو بستین که چی مردم تو عزا ، عروسی ،دورهمی ، باشگاه همه جا حضور دارن فقط دانشگاه بستس از اولش باید دانشگاها رو نمی بستین فقط تو این وسط به دانش آموختگان لطمه زده شد که هیچی تو دوسال متوجه نشدن از درس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
باز میخواین یه موج دیگه شروع بشه؟؟؟ بازگشایی نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
حداقل بگید از ترم بعد تا عملی بشه و حرفتون بی ارزش و سبک نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
اميدوارم اين تصميمشون واقعاً طبق ادعاشون از روي بررسي هاي دقيق، منطق، و تدبير باشه...چون هنوز آمار فوتي ها به زير ٢٠٠ نرسيده؛ هنوز ٧٠ درصد جامعه واكسينه نشدن؛ هنوز خيلي از دانشجوها دوز دوم رو نزدن، هنوز شرايط خوابگاه ها و حمل و نقل براي دانشجويان غير بومي تكليفش معلوم نيست؛ هنوز شرايط رفت وآمد دانشجوهاي بومي هم معلوم نيست؛ هنوز و هنوز و هنوز...خيلي از دانشجوها تو اين مدت ١٧ ماه مجبور شدن به هزار و يك دليل كه عمده ترين و مهم ترينش مسائل اقتصاديه سر يك كار اداري يا شركتي برن كه با حضوري شدن دانشگاه شغلشون رو از دست ميدن يا دچار مشكل خواهند شد؛ به علاوه، هر روز از اطرافيان دور و نزديك و اخبار مختلف و معتبر ميشنويم كه عليرغم واكسينه شدن( هر دو دز) كرونا گريبان يك سري ها رو گرفته و خانه نشينشون كرده؛ درسته كه آمار بهبود يافتگانمون هر آينه بيشتر ميشه ولي اين نه در ايران كه در هيچ نقطه ي دنيا به معناي اتمام كرونا نيست؛ درسته كه رشته هاي انساني و ساير رشته هاي مشمول كارگاه ها، آزمايشگاه ها و واحد هاي عملي طي چند ماه اخير از فوايد كلاس هاي حضوري بي بهره بودند، ولي از بسياري جهات، كلاس هاي آنلاين درهايي رو گشوده كه تا پيش از اين خيلي ها متوجه اش نبودند و يا بشكل بسيار محدودي از فرصت هاي پلتفورم هاي فرامرزي استفاده ميشده؛ مثل برگزاري نشست هاي بين المللي بدون محدوديت حضور افراد، بدون محدوديت براي دعوت از متخصصان مختلف از معتبر ترين دانشگاه هاي سراسر جهان-مخصوصاً در حوزه ي انساني، طي چند ماه اخير به قدري نشست ها و گفت و گوهاي مجازي بين المللي و تأثير گذار برگزار شده كه هرگز در فضاي حضوري اميد چنداني به برگزاري اين قبيل برنامه ها و مشاهده ي حجم استقبال مشابه و ميزان اثر گذاري مشابه نمي رفت. درسته كه وضعيت اينترنت و زيرساخت هاي فضاي مجازي هنوز هم دچار مشكلاتي أست، ولي بايد پذيرفت كه الان ديگه هم دانشجو و هم استاد و هم كارشناس سايت متوجه هستند كه چطور بايد شرايط رو مديريت كنند. و نهايتاً، تازه اين باب گوش كردن و يادداشت برداشتن و ضبط كردن كلاس ها بدون هيچ حواس پرتي داره باز ميشه كه اگر مسئولين كمي تأمل بفرمايند-همانطور كه ما صبر كرديم تا شرايط آنلاين ذره ذره بهتر بشه- شاهد رشد تحصيلي در دانشگاه ها خواهند بود و اين دغدغه ي افت تحصيلي قطعاً تا حدي رفع خواهد شد. در هر حال، اي كاش و اي كاش اين اخبار واقعاً خبر از يك تصميم با ملاحظه ي همه جانبه باشه؛ البته، فعلاً كه مو و قيچي دست كسان ديگري است، اما اي كاش حداقل داناي كار و متوجه تبعات حضوري شدن، اونهم از تاريخ گفته شده، باشند كه خيلي ها مخالف و نگران هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
فعلا کرونا کم شده ،مثل اینکه دلتون میخواد آمار دوباره بره بالا.‌‌...اول کرونا رو مهار کنین اون موقع بگین دانشگاه حضوری میشه
اونم پاییز و زمستون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
خدا کنه پس فردا نزنن زیرش
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۳۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
ما هنوز دوز دوم واکسن رو نزدیم
Iran (Islamic Republic of)
Shams
۲۰:۵۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
پس چیکارمیکردی اینهمه وقت؟اگر همین امروز واکسن میزدی تا ۱۵آبان نوبت دز دومت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
حتما تا اون موقع شرايط اوکی میشه؟؟؟
یعنی حضور دانشجو از ۱۵ مهر و ۱۵ آبان کرونا ديگه وجود نداره....
آخرین اخبار