مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم در واکنش به انفجار تروریستی مسجد شیعیان افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  مرکز بسیج اساتید، مدیران‌ونخبگان حوزه علمیه قم در واکنش به انفجار تروریستی مسجد شیعیان افغانستان در بیانیه‌ای آورده است: انفجاری شدید در مراسم نمازجمعه شیعیان مصادف با اول ربیع الاول در مسجد جامع منطقه خان آباد ولایت قندوز در افغانستان منجر به شهادت ۱۵۰ نفر و زخمی شدن حدود ۲۰۰ نفر از نمازگزاران شد که تنها جرم آن‌ها عشق به اسلام و انجام فرایض بوده است.

 به نظر می‌رسد دست انتقام ناتو پس از ۲۰ سال ریختن خون مردم بی‌گناه و انهدام زیرساخت‌ها و نهایتا شکست و تباهی در افغانستان از آستین تروریست‌های داعش بیرون آمده است.

 همان تروریست‌هایی که مدت‌ها است با نظارت دستگاه‌های امنیتی آمریکای مستکبر، رژیم غاصب کودک کُش و رژیم دست نشانده سعودی در ولایت‌های مختلف این کشور محروم و بحران زده مستقر شده‌اند.

 وقوع فاجعه اخیر در مسجد شیعیان قندوز نشان داد داعش نبرد نیابتی خود از سوی آمریکا و ناتو را با هدف ناامن کردن دائمی افغانستان و ایجاد بحران‌های مستمر در آن آغاز کرده است، این استراتژی در قاموس سیاست خارجی و امنیتی واشنگتن به گونه‌ای نهادینه شده که سران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خود را نسبت به آن پایبند می‌دانند و بر همین اساس دستگاه‌های امنیتی، نظامی و جاسوسی دشمنان جهان اسلام، روی تحرکات داعش در این کشور، حسابی ویژه باز کرده‌اند.

 کشتار وحشیانه شیعیان در قندوز قسمتی از این بازی خونین و وقیحانه محسوب می‌شود بدون شک در این معادله دیگر بهانه‌ای برای سهل انگاری در خصوص حضور داعش در افغانستان وجود ندارد.

 اکنون زمان خروج کامل آمریکا از منطقه و تسویه حساب با تروریسم تکفیری فرارسیده است و باید قبل از گسترش فعالیت‌ها و عملیات‌های سازماندهی شده داعش مانع سربرآوردن مهره‌های غرب در این کشور و شبه قاره هند شد.

بسیج اساتید حوزه علمیه قم ضمن توصیه به وحدت اقوام و مذاهب به منظور خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و اظهار همدردی مصیبت سخت و جانکاه شهادت مظلومانه نمازگزاران اعم از زن و مرد و کودک را به حضرت ولی عصر (عج) و ملت بزرگ افغانستان و خانواده‌های داغدیده تسلیت عرض نموده و از همه دست اندرکاران حکومت فعلی افغانستان خواهان انتقام از جریانات تکفیری و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه آن است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار