رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر از واکسیناسیون ۴۷۹ هزار و ۸۳۱ راس دام در شهرستان اهر برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عباس پور عرشی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۳۱ راس دام واکسینه شده اند که شامل بیش از ۴۵۲ هزار و ۷۵۲ راس دام سبک و ۲۷ هزار و ۷۹ راس دام سنگین می‌باشند که برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه شده اند.

او افزود: در شش ماهه نخست امسال همچنین ۶ هزار و ۹۳۸ نوبت بازدید از اماکن دامی و ۴۵۳ مورد بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور انجام گرفت و تعداد ۳ پرونده قضایی در مراجع ذیصلاح تشکیل و مورد پیگرد قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر گفت: با توجه به نقش کلیدی شهرستان اهر در تولید و توزیع گوشت در منطقه ارسباران و شمال استان، تعداد یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۹۲ لاشه مرغ و تعداد ۶ هزار و ۹۴۱ لاشه دام بزرگ در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان اهر با نظارت ناظرین دولتی و مسئولین فنی و بهداشتی تولید و توزیع گردید.

او گفت: نظر به خیل عظیم جمعیت دامی شهرستان و لزوم راستی آزمایی عملکرد مسئولین فنی درمانگاه‌های بخش خصوصی در حوزه درمان نیز ۶۶ نوبت بازدید انجام گرفت.

عباس پور با اشاره به نقش مهم دام و طیور در تامین مواد غذایی جامعه، افزود: از منظر بروز و وقوع بیماری، موارد خاصی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های اپیدمی مشاهده نگردیده است لیکن به علت خشکسالی در سال‌های اخیر موارد فراوانی از سوء تغذیه و تبعات ناشی از این امر متوجه گله‌های دامی بوده است.

عباس پور ضمن یادآوری زحمات بی شائبه فعالین حوزه دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی، مجموعه بخش‌های خصوصی و دولتی دامپزشکی را جزو لاینفک همدیگر دانست و مراتب تقدیر و تشکر خود را عنوان داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار